اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

قیر (Bitumen)

فروشنده: :  VECTAL OIL

1   تن تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران + شایعات داغ مذاکرات بغداد

بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران + شایعات داغ مذاکرات بغداد

ایران در دور اول مذاکرات بسته ای جامع شامل 5 پیشنهاد را که شامل مواردی هسته ای و غیر هسته ای می باشد به طرفهای مذاکره کننده ارائه داده است.

بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در دور اول مذاکرات

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دور اول مذاکرات ایران و 5+1 بسته ای جامع شامل 5 محور را ارائه داده است که شامل موارد هسته ای و غیر هسته ای می باشد.

این گزارش می افزاید: جمهوری اسلامی ایران در بسته ای که بصورت "گام به گام" تدوین شده، گام های عملی مشخصی را به غرب پیشنهاد کرده است که گروه 5+1 باید در مذاکرات بعد از ظهر امروز درباره پیشنهادهای ایران اعلام نظر کنند.


دیپلماتهای ایرانی: فضایی جدی و صریحی بر دور اول مذاکرات حاکم بود

پس از پایان دور اول مذاکرات ایران و 5+1 در دارالضیافه بغداد، گروههای مذاکره کننده گفتگوهای دوجانبه ای را آغاز کرده اند که بطور مشخص می توان از دیدار هیات ایرانی با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و دیدار هیات ایرانی با هیات چینی نام برد.

به گفته دیپلماتهای حاضر در مذاکرات، فضایی جدی و صریحی بر دور اول مذاکرات حاکم بود که حکایت از ادامه دار بودن مذاکرات دارد.

براساس اخبار موجود، غرب نیز در قبال پیشنهادهای مکتوب و جامع ایران، پیشنهادهایی را بطور شفاهی ارائه کرده است که این پیشنهادها سه ایراد بزرگ دارد.

نخست آنکه پیشنهادهای غرب به روز نیستند، دوم آنکه متوازن نیستند و سوم اینکه نگاهی جزیی به مسایل دارد.


نشست امان، توقف غنی سازی و پروتکل الحاقی شایعات داغ مذاکرات بغداد

هیئت های آمریکا و اروپا پیش از حضور در مذاکرات بغداد نشستی را در امان (پایتخت اردن) داشته اند و همین موضوع موجب شده تا خبرنگاران خارجی از توافقی که در این نشست حاصل شده سخن بگویند.

به اعتقاد این خبرنگاران نتیجه نشست امان پیشنهادات جدیدی بوده که به ایران ارائه شده و در آن از تهران خواسته شده تا غنی سازی 20 درصد را متوقف و پروتکل الحاقی را نیز بپذیرد.

یکی از خبرنگارانی که درباره این نشست سخن می گوید "دامین مکلروی" خبرنگار روزنامه دیلی تلگراف انگلیس است که می گوید: در نشست امان توافقاتی حاصل شده و این توافقات مبنای گفتگو است اما از جزئیات این توافق خبری نیست.

"ادگار پترسن" خبرنگار روزنامه کریستین ساینس مانیتور با اشاره به وجود روایت مختلف در این مذاکرات می گوید: هر یک از گروههای ایرانی و غربی سخنی می گوید. غرب می گوید ما پیشنهادهای جدیدی به ایران ارائه کردیم اما مقامات ایرانی وجود چنین پیشنهاداتی را نفی می کنند و حقیقت ماجرا تاکنون بر خبرنگاران پوشیده است.

دور اول مذاکرات بغداد یک ساعت پیش خاتمه یافت اما هنوز خبر رسمی درباره نتایج آن منتشر نشده است. پیش از آغاز نشست اعلام شده بود که بر اساس توافقات استانبول، "علی باقری" و "هلگا اشمیت" بر روی تهیه سندی برای ادامه همکاری ها کار خواهند کرد که مبنای مذاکرات بغداد قرار خواهد گرفت، اما هیچ یک از مقامات به خبرنگاران در این باره اطلاعاتی نمی دهند.

خبرگزاری مهر

  • مطالب مرتبط
نظرات (22) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
رسول شناسه نظر: 7071 3 خرداد 1391 - 19:30

بدبخت شدیم،رفت.

ادامه
سعید شناسه نظر: 7072 3 خرداد 1391 - 19:31

اینبار انها هستند که وقت میخرند امیدوارم ختم به خیر بشه

ادامه
نظر سنجی شناسه نظر: 7076 3 خرداد 1391 - 20:15

به نظر شما کوتاه بیایم ؟
+ آره
- نه

ادامه
رسول شناسه نظر: 7077 3 خرداد 1391 - 20:17

آقا چند نفر به یه نفر،امروز دلم برای جلیلی سوخت،5+1در مقابل 1 ،ما هم بایستی حداقل 6 کشور از غیر متعدها که همیشه به نفع ما رای مثبت بی اثر میدن با خودمون همراه کنیم وبشیم 1+6 البته هیچ کشور عاقلی نفع ملت خود را به ما ترجیح نمیدهد.

ادامه
محمد شناسه نظر: 7078 3 خرداد 1391 - 20:17

این همه عجله نکنید
مذاکرات ادامه دار هست و ممکنه برای جو روانی و رسانه ها فیلم هایی بازی کنند که روی نتیجه نهایی بی تاثیر خواهد بود.

هیچ چیز معلوم نیست

ادامه
احمد شناسه نظر: 7080 3 خرداد 1391 - 20:21

من اقتصاد مقاومتی آقای خامنه ای را پیشنهاد می دهم.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7082 3 خرداد 1391 - 20:30

به نظر من در سطح خیلی کم باشد، نتایج اجلاس مثبت تلقی خواهد شد. همین که حتی دو طرف قرار یا قول جلسه بعد را به هم بدهند، اجلاس مثبت خوانده میشود.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7083 3 خرداد 1391 - 20:34

غنی سازی 20% اورانیوم، تنها برای ساخت صفحه های سوخت نیروگاه تحقیقاتی تهران است، که با تامین سوخت آن، مثل 40 سال گذشته، از سوی کشورهای خارجی (آرژانتین و ..)، نیازی به غنی سازی بیش از 5%، نخواهد بود. لذا میتوان، سر توقف غنی سازی در سطوح بالاتر از 20% توافق کرد.
از طرفی ایران، برای طرح 20% هزینه خاصی نکرده است، که لغو اقدام برای آن، مانعی داشته باشد.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7092 3 خرداد 1391 - 22:3

ژاپن آخرین و پنجاهمین نیروگاه اتمی (تمام نیروگاههای اتمی) خود را در چند هفته پیش تعطیل کرد. المان، تعداد زیادی را تعطیل کرده و متعهد شده تا 2014، بقیه نیروگاههای اتمی بسیار پیشرفته اش را نیز تعطیل کند. برق هسته ای (شکافت)، دوره اش رو به پایان است، آری دنیا در 50 سال گذشته، از این طریق بخشی از انرژی مورد نیاز خود را تامین کرده است. اکنون اما، روشهای جایگزین تولید انرژی (باد، زمین گرمایی، خورشیدی، گداخت هسته ای، پیل های سوختی، هیدروژن و ...) در کشورهای پیشرفته، با جدیت دنبال میشود.
درست است، دنیا حق تعیین تکلیف برای کشور ما را ندارد، اما، ما هم اهل حساب کتابیم، و مفهوم سود و ضرر را میفهمیم.
اگر قرار باشد دنیا به ایران سوخت اتمی ندهد، خب، راکتور هم نمیدهد، نفت را هم نمیخرد، دارو هم نمیدهد، تکنولوژی را هم نمیدهد. نمیتوان، تنها به این دلیل که دنیا ممکن است یک زمانی سوخت تنها راکتور ایران را نمیدهد، به هر قیمتی، اقدام به ساخت سوخت هسته ای کنیم. تمام کشورهای دنیا اگر با دیگر کشورها تعامل نداشته باشند، زمین گیر خواهند شد.
زمینه های نو، پاک و بی خطری در صنعت هسته ای (گداخت هسته ای) وجود دارد، که اتفاقا به دلیل نو بودن این مبحث، ایران میتواند با فعالیت تحقیقاتی و صنعتی در این بخش، پا به پای کشورهای دنیا و در همکاری با آنها، به روشهای تولید انرژی (گداخت)، دست پیدا کند.
نیروگاه اتمی بوشهر، به هر ترتیب، با هر هزینه ای، توسط روسها راه اندازی خواهد شد، و روسها باید در طول عمر مفید این نیرگاه، در صورت راه اندازی، سوخت آن را تامین کنند. اما با توجه شرایط جدید که بر صنعت هسته ای (شکافت) در دنیا حاکم شده است، بعید به نظر نمیرسد اقدام به ساخت نیروگاه بعدی از این دست، از لحاظ علمی و اقتصادی، به صرفه و منطقی به نظر برسد.

تعامل با دنیا، بخش تفکیک ناپذیر حکومتها ست و این به معنای نفی استقلال نیست. استقلال کشورها و قدرت آنها، در برقراری ارتباط قوی و گسترده و سالم با سایرین شکل خواهد گرفت.
دوستان، اجازه بدهید، مسئولان، تنها با در نظر گرفتن مصالح کشور و دنیا، رایزنی کنند، و تصمیم گیری کنند. و به نحوی نباشد که انتظارات و توقع استمرار رویه قبلی از طرف بحشی از جامعه، مانعی باشد روبروی تصمیم سازی حرفه ای مسئولان و مذاکره کنندگان و اصلاح رویه ها.

ادامه
محسن شناسه نظر: 7094 3 خرداد 1391 - 22:29

نباید کوتاه بیایم.....باید همونطور که امام خامنه ای فرمودند تا آخر در مقابل این زور گویی جنایتکارها بایستیم.

ادامه
بانکداری شناسه نظر: 7097 3 خرداد 1391 - 22:35

پیروزی ایران در مذاکرات و افزایش اعتبار پول ملی(بزودی) مبارک باد

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7098 3 خرداد 1391 - 22:43

بحث ایران نیست، دنیا رویکردش را در قبال صنعت هسته ای (شکافت هسته ای) عوض کرده است. و رویکرد نوینی در قبال صنعت نوین و پیشرو گداخت هسته ای اتخاذ کرده است. صنایع مربوط به ساخت میله های سوخت راکتورهای شکافت، به دلیل کنار گذاشته شدن این نیروگاهها، در استانه تعطیلی است. حادثه فوکوشیما را میتوان نقطه عطف رویکرد کشورها دانست. آلمان یکی دو سال قبلا از این حادثه هم، چند راکتور مدرن راه اندازی کرده بود، اما اکنون، تحت فشار مردم و گروههای دوستدار محیط زیست، تعهد داده که به زودی، همان نیروگاههای پیشرفته را نیز از دور خارج خواهد کرد.
همین مبنا، برای ایران هم میتواند معیار قرار گیرد و بازنگری ای در چشم انداز صنعت هسته ای صورت بگیرد، و اتفاقا اقتدار، در این تغییر شجاعانه و عاقلانه رویه، نمود پیدا خواهد کرد.
اگر در کنار گذاشتن صنعت شکافت هسته ای هم پای کشورهای دنیا حرکت نکنیم و در شرایطی که آنها از این صنعت دور میشوند، ما در مسیر توسعه و آغاز آن قدم برداریم، روزی خواهد رسید که دیگر از هیچ خدمات بین المللی صنعتی در این زمینه، نمی توانیم برخوردار باشبم، نه از لحاظ تامین قطعات، نه ایمنی و خدمات علمی و فنی، زیر دنیا در آن روز؛ در این صنعت اصلا فعالیت به روزی نخواهد داشت.
به هر حال، جدا از دلایل و استدلالهای مختلف و متعدد، آنچه در فوق عنوان شد، به عنوان یک دلیل نو ظهور، میتواند مورد توجه قرار گیرد.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7108 4 خرداد 1391 - 0:1

اصلاح کنم نظرم را.
..... لذا میتوان، سر توقف غنی سازی در سطوح بالاتر از 5% (به اشتباه 20% تایپ شده بود) توافق کرد....

ادامه
علی شناسه نظر: 7113 4 خرداد 1391 - 1:26

با سلام به دوستان دوست ندارم با جملات کتابی و مودبانه چیزی بگم ترجیح میدم عامیانه صحیت کنم. اینجوری بهتر می تونیم حرف همو بفهمیم.
راستش من هم چندان با داشتن نیروگاه اتمی موافق نیستم اما با داشتن تکنولوژی این صنایع کاملا موافقم.
این همه بهونه گیری طرف های مذاکره کننده با ایران به خاطر هسته ای نیست
این بهونه ای برای رسیدن به هدفهای دیگره.
مهمترین های اونها فشار به روسیه و چین است. (به طور خاص روسیه)
ببینید ما تو صنایع و حتی پزشکی به مواد رادیو اکتیو با خلوص متفاوت نیازمندیم. نیروگاه یه بخش بسیار کوچیک کاربرد هسته ای است.
این یه اصطلاح دوستان غربی که هزاران پیشنهاد رو تو رادیو و تلویزیون مطرح می کنند به هیچ یک از اونها عمل نخواهند کرد. چون تجربه مذاکرات 10سال گذشته این موضوع رو نشون داده. فقط دارن بازی می کنن.
نیروگاه اتمی برای ایران فقط شروع و دست یابی به صنایع پیشرفته از جمله نیروگاهی است. مطمئن باشید ایران به همین جا بسنده نمیکنه و می خواد صنایع پیشرفته دیگری رو هم یاد بگیره.
این موضوع برای هیچ از کشورهای مرتبط با مسله ایران قابل قبول نیست تنها می خواهند مثل کویت و . . . سرمون تو لاک خودمون باشه و هر وقت مشکلی داشتیم اونها حلال مشکلات باشند.
خیلی ساده مثل اومدن توبازار که چند تا تاجر گردن کلفت نخوان تو پیشرفت کنی و به یه مغازه کوچیک و با درآمد کم بسنده کنی. ازت بخوان روازنه تا یه سقف مالی خاصی جنس بفروشی. آیا شما زیر بار این موضوع میروید؟
مطمئن باشید بعد از هسته ای نوبت به صنایع دیگه می رسه.
احتمال داره که حتی کارو به جنگ هم برسونن. که ممکنه این کارم توسط یه دیونه زنجیری(همون شبون استخونی قدیم خودمون) یعنی اسرائیل انجام بشه.
مقدماتشم که چیدن. این کارو تو برنامه داشتن با ایجاد گفتگوهای طولانی و مذاکرات پی در پی تا خودشون رو برای این کار آماده کنن. (آوردن ناوها به خلیج- استقرار سپر موشکی در ترکیه- ایجاد آشوب در سوریه - . . . .)
متاسفانه کشوری مثل عربستان هم شده بازیچشون. و حتی فکرشم نمی کنه که بعد از ایران نوبته خودشه.
آخرین جمله اینکه این یه بازی سیاسیه که باید اجرا بشه.
منم مثل چند تا از دوستان امیدورام ایران (همون مغازه دار کوچیک) بتونه با یه راهکار خوب از این بحران بیرون بیاد.

ادامه
علی شناسه نظر: 7115 4 خرداد 1391 - 1:38

اما در پاسخ دوست بسیار عزیزم ((مهدی ایرانی)) باید بگم که نیروگاه اتمی بهونه برای گروه 1+5 است. احتمال بسیار زیاد ما هم اساسا نمی خواییم به این نیروگاه بسنده کنیم. هدف دستیابی به تکنولوژی این صنایع و بخشهای وابسته به اونه.
چرا ما از موتورهای اتمی در زیردریایی استفاده نکنیم؟
چرا برای کشتی ها و حتی هواپیماهای مسافری استفاده نکنیم؟
اما در خصوص خود مواد رادیواکتیو باید بگم (البته مطمئن هستم شما هم مطلع هستید) این مواد در صنایع بسیاری کاربرد دارد. از یافتن ترک در صانیع مکانیکی فوق پیشرفته مثل صنایع هوا فضا تا پزشکی و تنها یکی از کاربردهای بسیار کوچک آن در بخش تولید انرژی است. ایران هم نیروگاه اتمی بوشهر رو بهونه قرار داده تا علاوه بر داشتن این مواد به صنایع مربوط به آن هم دست پیدا کند. چرا که داشتن دانش فنی این صنایع گام اول برای رسیدن به صنایع بسیار پیشرفته تری است.
خواهش می کنم دقت کنید دست یابی به این صنایع اصلا اشتباه نیست. تنها اینکه راه حل مناسب برای دست یافتن به این تکنولوژی باید مشخص شود. باید به این نکته توجه شود که کلیه کشورهای مذاکره کننده با ایران این تکنولوژی را در اختیار ایران نخواهند گذاشت.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7128 4 خرداد 1391 - 9:52

با سپاس از آقای "علی"

موارد متعددی که از کاربرد "هسته ای" در زمینه های کشاورزی، پزشکی، دارویی و ... مطرح میشود، همگی در حد ایجاد "پرتو " ی کنترل شده ضعیف، با استفاده از دستگاههای تخصصی (نظیر دستگاه رادیولوژی یا MRI) میباشداست،‌که کاملا با بحث " تولید سوخت اتمی" متفاوت است و تنها تولید منبع تابش پرتو موجود در دستگاهها (source )، نیاز به استحصال و فراوری اورانیوم دارد که بخشی از روند تولیدش با بخشی از مراحل تولید سوخت هسته ای مشترک است. لذا،‌فعالیت علمی-صنعتی در این زمینه، کاملا فیلد متفاوتی از بحث ساخت سوخت اتمی است که هیچ گونه بحث یا اعتراضی در عرصه بین المللی روی فعالیت ایران در چنین زمینه هایی وجود ندارد.

اما، عمده کاربرد مواد هسته ای،‌در بحث ایجاد انر‍ژی (استفاده در راکتور اتمی) میباشد. راکتور میتواند در یک نیروگاه، یک کشتی، یا هر جای دیگری که نیاز به انر‍ژی است استفاده شود.این مبحث را میتوان به دو قسمت تقسیم کرد: ساخت سوخت هسته ای،‌ ساخت راکتور اتمی. طراحی ساخت راکتور،‌ از پیشرفته ترین صنعتهای دنیاست و پشتوانه عظیم تجربه و دانش مهندسی در تمام زمینه های مهندسی و صنعتی را میطلبد. ساخت سوخت اتمی، نسبت به طراحی و ساخت راکتور، از دشواری کمتری برخوردار است.

در این میان ساخت بمب اتمی،‌ بحث متفاوتی است که تنها بخشی از تکنولو‍ژی آن (غنی سازی اورانیوم در سطوح بالا)،‌ با تکنولوژی تولید سوخت اتمی، مشترک است. که این مساله، باعث بهانه جویی های بعضی از قدرتها شده است.

با این توضیحات،‌آنچه حداقل به ظاهر مورد اختلاف وادعای غرب است، بحث "غنی سازی اورانیوم و حد غنی سازی" و به قول خودشان، اعتماد سازی در جهت اینکه ایران از چرخه سوخت، تنها بهره صلح آمیز خواهد برد، است.
که در صورت اینکه این ادعا، به قول شما بهانه نباشد، قطعا میتوان با مذاکرات سازنده، ‌به تعامل رسید.

ادامه
سیف الله کبود وند شناسه نظر: 7130 4 خرداد 1391 - 10:0

بنده هم که اطلاعات اتمی و اقتصادی ندارم معتقدم باید استفاده از موتور های اتمی در زیر دریائی را اولویت بدهیم و در کوتاه ترین مدت به فروشنده این فناوری تبدیل بشویم. به یاد داشته باشیم که هفتاد و هشت در صد مساحت کره زمین آب است و در اقیانوس های پهناور میتوان مدرن ترین تجارت را بر قرار کرد. تاریخ میگوید سیادت در دریا ها رمز استقلال است. به یاری حق. پیروزی نهائی با ما است

ادامه
مهردادخان شناسه نظر: 7139 4 خرداد 1391 - 10:35

دوستان وقتی اظهار نظرهای شما رو خوندم واقعاً دلم به درد اومد آخه چرا وقتی در مورد موضوعی اطلاعات نداریم اظهاره نظر می کنیم مگه انرژی اتمی سکه و دلار هست که آقایونی که توی صفحه های مربوط به سکه و دلار بحث می کردند و گروهی هم به حق صاحب نظر بودند اینجا هم به مباحثه پرداختند. وا تاسفا . . . آقای مهدی ایرانی شما هم یکی از این اشخاص هستی . برادر من چرا می گی : ایران، برای طرح 20% هزینه خاصی نکرده است، که لغو اقدام برای آن، مانعی داشته باشد. برای مطلع شدن شما باید بگم برای افزایش درصد غنی سازی روش کار به این صورت هست که علاوه بر افزایش تصاعدی تعداد سانتریفیوژها باید به کل ساختار در مدار قرار گرفتن آنها رو هم عوض کرد که این ساختار به شدت پیچیده است و برای اطلاع دوستان دیگر باید بگویم استفاده از غنای بیشتر حتی تا 97 درصد تنها در ساخت بمب اتم کاربرد ندارد چرا که برای ساخت رادیو ایزوتوپ های دارویی نیز کاربرد دارد و از سوی دیگر یکی از دوستان ساخت موتور های زیر دریایی اتمی را به قول خودشان سفارش کرده بودند که این صحبت واقعاً عامیانه هست، چرا که این موضوعی بسیار پیچیده بوده و نیاز به ساخت غلاف های اتمی ، راکتورهای مختص به ناوگان های زیر دریایی و غنای بالای اورانیوم و . . . دارد. در ضمن بنده خود با استفاده از سوخت هسته ای به هر نحوی و هر شکلی در شرایط کنونی مخالفم فقط خواستم از شما درخواست کنم به موضوعاتی ورود کنید که از آنها اطلاعات دارید و انهم اطلاعات کارشناسانه نه سطحی . . .

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 7160 4 خرداد 1391 - 11:56

آقای مهرداد خان، !

بخشی از اظهارات شما در ارتباط با ایکه اظهار نظرهای غیر تخصصی در باره صنعت هسته ای میشود، قابل قبول است و اتفاقا، نظر بنده هم، به قصد اصلاح اطلاعات شایع بود.

به همین اکتفا کنم که، کل اظهارات شما راجع به غنی سازی بیست درصد و ...‌ و اشتباه است و تعجب میکنم که چطور با این اعتماد به نفس، اظهار نظر کرده اید و به بنده تاخته اید!
اظهار نظر شما ، در سطح همان اظهاراتی است که دل شما رابه درد آورده.

ادامه
علی شناسه نظر: 7186 4 خرداد 1391 - 12:27

با تشکر از دوستان آقا مهرداد و آقا مهدی
فقط این موضوع رو جنبه اطلاع می گم که بنده فازغ التحصیل همین رشته می باشم و به طور کامل با جزئیات کار هر یک آشنایی دارم . هدف از بیان عامیانه یک موضوع این است که تصمیم روسای کشور ما تنها اکتفا به این بند نیست. تمام ما می دانیم دنیا دارد به سمت ایجاد نیروگاههای همجوشی پیش می رود که سیستم کنترل آن بسیار بسیار پیچیده تر از نوع شکافت می باشد.
اما برای رسیدن به آن مرحله می بایست گام شکافت رو برداشت. (به قول دانشجوسان بنده پیش نیاز آن باید پاس شود)
امکان جهش به آن مرحله وجود ندارد.
ببینید هدف بدست آوردن تکنولوژی است حال استفاده صحیح و ناصحیح آن به عهده دارنده تکنولوژی است. به عنوان یک مثال خیلی ساده دیگر اما غیر انسانی می توان از اورانیوم البته با غلظت کم در گلولههای توپ استفاده نمود چرا که قابلیت سوختن فراوان داردو ضمن آنکه اجازه استفاده از هد ف مورد اصابت قرار گرفته را از بین می برد. (کاری که آمریکا در جنگ عراق انجام داد)
آقا مهرداد عزیز ! کاربرد موارد هسته ای و حتی تکنولوژی تجهیزات هسته ای تنها برای کاربرد هسته ای نیست . کنترل زنجیره سانتریوفیوژ ها بحث پیچیده ای برای دانشجویان کنترل می باشد که گام نخستی برای ایجاد سیستم کنترل فوق پیشرفته می باشد.
متاسفانه توضیحات رسانه های جمعی چه داخل و چه خارج (بالاخص خارج از کشور) باعث شده است که مردم داخل بیشتر به سمت مخالفت برای داستیابی به این صنعت گرایش پیدا کنند.
مطمئن باشید که دستیابی به این صنعت برای هر کشوری بسیار مهم است.

ادامه
ناصر تیلک شناسه نظر: 7198 4 خرداد 1391 - 12:50

اگر نیروگاه هسته ای مفید و خوب بود ژاپنیها آنها را تعطیل نمی کردند.نیروگاه اتمی بوشهر که تکنولوژی آن روسی و مانند چرنوبیل می باشد تکلیفش معلوم است

ادامه
کوتاه بیا شناسه نظر: 7438 4 خرداد 1391 - 19:48

کسایی که معتقدن ایران کوتاه بیاد:
+
کسایی که معتقدن ایران کوتاه نیاد:
-

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...