اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

قیر (Bitumen)

فروشنده: :  VECTAL OIL

1   تن تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

روایتی‌ از صرافی‌های فردوسی/بازاری که نه خریدار دارد نه فروشنده

روایتی‌ از صرافی‌های فردوسی/بازاری که نه خریدار دارد نه فروشنده

بیشتر صرافی‌های میدان و خیابان فردوسی خرید و فروش دلار ندارند و دیگر خبری از مشتریان پر حجم روزهای گذشته هم در بازار نیست.

اغلب صرافی‌ها امروز یا دلار نمی‌فروختند و یا درب مغازه‌ها را بر روی خود بسته بودند.

البته برخی دیگر هم نه دلار می‌خریدند و نه می‌فروختند. یکی از صرافی‌ها می‌گوید: فعلا دلار خرید و فروش نمی‌کنیم تا اینکه قیمتی منطقی اعلام شود.

یکی دیگر از صرافی‌ها هم در واکنش به تقاضای دلار، اظهار داشت: فقط سکه خرید و فروش می‌کنیم و ارز نداریم. اما همین صرافی‌ها بر روی تابلوی خود عدد 2850 تومان را روبروی نرخ دلار درج کرده بودند. 

در بازار امروز خبری از دلالان و متقاضیان ارز نبود و اغلب صرافی‌ها خالی از مشتری بود. کم رونقی بازار ارز موجب شده بود ماموران نیروی انتظامی کمتر در بازار باشند و تنها یک ماشین پلیس در کنار میدان پارک بود و چند مامور در کنار آن ایستاده بودند.

به نظر می‌رسد پس از اعلام نرخ 2850 تومانی دلار در بازار، صرافی‌ها به دلیل شرایط بازار و اینکه قبل از آن با قیمت بیشتری خرید و فروش می‌کردند، با این قیمت تمایل چندانی به مبادله ارز نداشته باشند.

البته در گوشه و کنار خبرهایی از افزایش قیمت دلار در بازار شنیده می‌شود که با توجه به عدم خرید و فروش آن در بازار، چندان قابل اعتنا نیست.

خبرگزاری فارس

نظرات (20) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
امید شناسه نظر: 43989 18 مهر 1391 - 15:29

صرافی های دبی که خوب هر روز دارن گرون تر می کنن قیمت هاشون رو
پریروز 2900 میفروختن دیروز 3150 امروز 3350

ادامه
احمد شناسه نظر: 44002 18 مهر 1391 - 15:39

2850 تومن قیمت خیلی بالاییه برای یک دلار. امیدوارم این مقاومت صراف ها قیمت رو بشکونه و بیشتر از 2600 کسی خرید نکنه.

ادامه
کارمند شناسه نظر: 44003 18 مهر 1391 - 15:39

با نظز امید موافقم اگه خرید و فروش نمیشه پس چرا قیمتش روز به روز بالاتر میره ؟ آخه رو چه حساب و کتابی ؟

ادامه
رضا شناسه نظر: 44005 18 مهر 1391 - 15:40

خوب اگه خرید و فروش نمیکنند و در رو خودشون میبندن./
بانک مرکزی پلمشون بکنه و خرید و فروش رو فقط به عهده بانک بزاره. بعد هم صرافی و خرید و فروش سکه؟
این وسط طلا فروشا ارز نمیفروشن؟

ادامه
محمود شناسه نظر: 44007 18 مهر 1391 - 15:42

صرافیهای دبی از خداشونه که تو ایران هرج و مرج باشه و هر روز دلارشون رو بالاتر و بالاتر آب کنن. مشکل از خود مردم ماست که گرانی را به جون خریده اند و با هجوم به بازار ارز زمینه گرانی روزانه تمام کالاها را فراهم کرده و زمینه خوشحالی و مال اندوزی فراوان برای صرافان ترک وطن کرده را فراهم کرده اند.

ادامه
بهلول شناسه نظر: 44025 18 مهر 1391 - 16:0

احمدآقا اول اینکه دولت دلاری نداره به صرافها بده که 2850 بفروشن. دوم اینکه یه حساب دودوتا چهارتا کن متوجه بشی که هرگز دلار زیر 2600 نخواهد آمد چرا؟ زمانی 4 حدود ماه پیش دلار دولتی 1226 بود و آزاد 2300 . حالا خود دولت دلار را 2800 کرده فکر میکنی بازار آزاد باید به چند برسونه ؟ اگر به 5000 تومن برسه که دور از انتظار هم نیست نباید تعجب کرد. البته ناگفته نمونه که قرار هم هست که 5000 تومن بشه .

ادامه
بنده خدا شناسه نظر: 44033 18 مهر 1391 - 16:5

"کارمند" جان پرسیدی چرا بالا میره نرخ؟عزیزم نرخ دلار نیست که بالا میره.نرخ طلا و ارز ثابته این ارزش ریاله که داره سقوط می کنه ربطی هم به صرافی و اینها نداره.

ادامه
فرخ شناسه نظر: 44035 18 مهر 1391 - 16:7

متاسفانه اکثر عزیزان مسائل پیش پا افتاده و حل شده اکثر کشورهای دنیا را به صرافیهای دوبی و مسائل ماورا الطبیعه وصل میکنند!!
در این میان تکلیف مسافران خارجی معلوم نیست!!!...در این شرایط از کجا باید خرید نمایند؟؟؟ دولت و بانک مرکزی که از وظایف اولیه آنها تامین امنیت و رفاه مردم جامعه میباشند چه نقشی بازی میکنند؟....
از خودمان بپرسیم ریشه مشکلاتمان حتی اگر هم خارجی باشد، در داخل چه حرکتی برای جلوگیری از انتقال این فشار به مردم انجام میشود؟....

ادامه
حسن شناسه نظر: 44037 18 مهر 1391 - 16:8

در جواب محمود
صرافی ها تو دبی کارشون خرید و فروشه و برعکس تو ایران دلال نیستند. منتها تا اونجا که من فهمیدم نرخ تو ایران براشون مشخص میشه برعکس چند سال قبل که تو لندن مشخص میشد. به نظر من اصل دلالها و کسانی که ریال رو بی ارزش میکنن تو ایرانندو قیمت امروز و دیروز هم نشات گرفته از یک نوع سردرگمی دلالان تو ایرانه که سیستمشون با یورش مامورین بهم ریخته. و تا صرافی ها و یا بانکها مقداری ارز حداقل برای مسافرا و دانشجویان پرداخت نکنند، قیمت به تعدل نخواهد رسید

ادامه
علی شناسه نظر: 44045 18 مهر 1391 - 16:16

چرا از نابغه بزرگ اقتصادی !!! یعنی از بهمنی رئیس بانک مرکزی کمک نمیگیرن.یادتونه میگفت دلار 3000تومانی شایعه است؟؟از اون کمک بگیرن کمتر از 3 روز میرسونه به 7000تومان

ادامه
علی شناسه نظر: 44069 18 مهر 1391 - 16:47

خیلی دلتنگتم ...
کاش زودی ببینمت ...
از دلتنگی و دوری تو شبها خوابم نمی بره ...
وقتی هم خوابم می بره هر دقیقه خواب تو رو می بینم ...
.
.
.
.
عمو بهمنی بیااااااااااااااااااا یه سخنرانی کن حال کنیم :))

ادامه
زرگران شناسه نظر: 44094 18 مهر 1391 - 17:58

این صرافها دارند مظلوم نمایی می کنند و برایشان 50تومان استفاده رو هر دلار کم است آنها عادت کرده بودند که هر روز خدا تومان رو دلار بکشند حالا که بانک مرکزی وارد میدان شده شروع کرده اند به مظلوم نمایی

ادامه
کامی شناسه نظر: 44099 18 مهر 1391 - 18:6

خوب ببینید وقتی اون صراف میدونه دلارش رو هر قیمتی بده مشتری داره که بفروشه ( حتی 4000 تومان)، خوب مگه دیدوانه است بیاد و ارزون بفروشه. به خدا اگه اینا بدونن بالای 3000 تومان هیچ خریداری نداره، حاضره 2850 که سهله زیر اون هم بفرشه که کاسبیش رونق بگیره. پس یکی از مشکلات اصلی همون حرص خرید توسط مردمه.

ادامه
بانکدار شناسه نظر: 44106 18 مهر 1391 - 18:33

جناب رضا
برادر عزیز ، شما تازه از خارج تشریف آوردید ایران ؟ بانکهای ایرانی تحریم هستند و نمی توانند مثل قبل از تحریم ال سی باز کنند ، براتی کار کنند ، حواله بزنند ، نه برای شیراز و اصفهان و مشهد و الیگودرز و ... در داخل ایران ، برای خارج از ایران ، برای کشورهایی که واردکننده ما از آنها خرید می کند ، برای کشورهایی که دانشجویان ایرانی در آن تحصیل می کنند . شما فکر می کنید با خرید و فروش دلار توسط بانکها در داخل کشور مشکلی حل می شود ؟ در داخل ایران ارزهای خارجی به چه کار می آید ؟ مهم معاملات بین المللی است . کارخانه ای که برای ورود ماشین آلات نیاز به 4 میلیون دلار یا یورو دارد این را اسکناس که نمی خواهد ، می خواهد برای فروشنده در کشور خارجی حواله شود ، بانکهای ما در این کار بسیار بسیار بسیار محدود شده اند . مشکل اصلی اینجاست و چون بانک ها نمی توانند در نقل و انتقال ارز فعالیت کنند به ناچار باید از سرویس شرکتهایی که در خارج از ایران ثبت شده و اصلا ایرانی نیستند استفاده کرد و آنها نیز هرچه حلقه تنگتر شود با سختی و ریسک بیشتری می توانند این نقل وانتقالات را انجام دهند و پر واضح است که هزینه انجام کار که در نرخ ارز متبلور می شود را بالا می برند به همین سادگی !

ادامه
مردم شناسه نظر: 44212 18 مهر 1391 - 23:14

صرافی ها به سود فوق العاده زیاد (سود فوق العاده زیاد که بابتش کار خاصی نکنی به نظر من همان مفت خوری است) عادت کرده اند و برای منافع خود می خواهند کشور را ویران کنند. کلا فکر نمی کنم هزار تا صرافی توی ایران باشه ولی این تعداد کم کل مردم ایران را گروگان گرفتند. فقر مدیریتی دولت هم هر روز شرایط را بدتر می کند. صرافی ها الان ارز را با قیمتی که دولت گفته می خرند ولی با 3300 میفروشند یا کلا احتکار می کنند تا انباشت تقاضا، دوباره بازار را متلاطم کنه. اکثر دلالانی که در خیابان ها معامله می کنند هم مخفیانه به یکی از این صرافی ها مرتبطند. در چنین شرایطی، این مدیریت شاه سلطان حسینی و مدارای بی اندازه با متخلفان، گروهی را جری کرده است. به نظر من کل نیاز ارزی کشور باید به تدریج به اتاق مبادلات منتقل بشه و فقط حواله زدن جزء اختیارات صرافی ها قرار بگیره. همین طور مجوز چند صرافی متخلف باید باطل بشه تا بقیه بفهمند که حساب و کتابی وجود داره.
خدمت دوستانی که گمان می کنند من چون ارز ندارم این حرف ها را می زنم باید بگم به دلیل تحصیل در کانادا، از پارسال ارز 1350 تومانی به اندازه کافی خریدم و بزودی این کشور را ترک می کنم. اما به خاطر داشته باشید شاید افزایش 200 تومانی ارزی که خریداری کردید را بتوان سود نامید، اما دو و نیم برابر شدن ارز در طول یک سال نه تنها سود نیست، بلکه افتادن در دام فقر عمومی است. در بهترین شرایط، با افزایش ارزش ارزی که خریداری کرده اید، صرفا شاید از شدت فقر و زیانی که در کمین شماست اندکی بکاهید.

ادامه
علی. شناسه نظر: 44223 18 مهر 1391 - 23:50

خیلی جالبه مثل خیلی مسائل دیگرمون خیلی راحت سررشته اصلی رو ول میکنیم و میچسبیم به چیزی که خیلی هم اهمیت نداره. هیچ وقت از خودتون پرسیدین این صرافیهایی که الان شدن غول اقتصادی که خیلی راحت قیمت دلار رو یه شبه 500 تومن زیاد میکنن پس قبلا کجا بودن؟ اصلا اینها عددی نیستند در اقتصاد کشور. مشکل ما ورشکستگی اقتصادیه که باعث افت ارزش ریال شده. اگر بازار رو ول کنن خودش با عرضه و تقاضا بعد از یک مدت به تعادل میرسه و دلار به قیمت واقعیش که خیلی بیشتر از سه هزار تومنه تو بازار مبادله میشه. با این دخالتها و بگیر و ببند هر روز کار رو پیچیده تر و بدتر میکنن.

ادامه
کمالی شناسه نظر: 44275 19 مهر 1391 - 9:6

الان قیمت واقعی ارز در بازار رو (مثلا قیمت دبی) از کدوم سایت میشه دید؟

ادامه
ایران شناسه نظر: 44280 19 مهر 1391 - 9:19

آقا یا خانم مردم
شما کاملا در اشتباهید . بانک مرکزی خود اذعان دارد که به هیچ صرافی ارز با نرخ دولتی نداده ، حالا شما از کجا این اطلاعات دقیق را دارید که بانک مرکزی کشور در جریان نیست جای سوال دارد ؟! ضمن اینکه شما صحبت از یک کشور می کنید که به قول رئیس جمهور محترم هفدهمین اقتصاد جهان است ، چگونه ممکن است چند صراف ، به قول شما کمتر از 1000 تا ، قادر هستند وضعیت اقتصادی هفدمین اقتصاد جهان را اینچنین به هم بریزند . بنده منکر این نیستم که از لحاظ مدیریتی کوتاهی شده ، اما آنچه که وضعیت کشور را به اینجا رسانده اقدامات خودسرانه ، غیرکارشناسانه ، غیرعلمی و اشتباهی است که سالها پیش انجام شده و تحریم نیز حاصل این اقدامات است . در حال حاضر هم گره را نباید با دندان باز کرد چون با دست و عقل به راحتی قابل باز کردن است . تا زمانی که سیاستهای پولی و مالی اصلاح نشود و هماهنگ با بازار عمل نکند همین آش است و همین کاسه . من نمی دانم شما در کانادا در چه رشته ای تحصیل می کنید اما قطعا " به شما آموخته اند که بدون تحقیق وبررسی نباید اعلام نظر کرد و در علوم انسانی که اقتصاد نیز شاخه ای از آن است هرگز حکم کلی صادر نمی کنند . بدانید که در اقتصاد یک یا چند صراف و دلال قدرت مالی و توان عملیاتی ایجاد تغییرات در نرخ را با این وسعت ندارند . مشکل جای دیگری است زدن سرشاخه ها اشتباه محض است .

ادامه
الکس شناسه نظر: 44281 19 مهر 1391 - 9:19

1226 چند ماه پیش حالا شده 2850 که فقط به عنوان قیمت مجازی رو صرافی ها زده می شه اما واقعیت چیز دیگه است

ادامه
مردم شناسه نظر: 45112 20 مهر 1391 - 19:28

دوست عزیز، ایران
با سپاس از توجه شما و در پاسخ به مطالب مطرح شده
خرید ارز توسط صراف ها با حدود قیمت 2800 و احتکار یا فروش آن با حدود قیمت 3300 یک حقیقت است که پی بردن به آن به هیچ تخصصی نیاز ندارد. فقط مراجعه حضوری به چند صرافی را می طلبد.
با بازار آزاد که عوامل عرضه و تقاضا قیمت ها را مشخص کنند کاملا موافقم ولی عنصر اصلی برای تحقق بازار آزاد، وجود شفافیت، جریان آزاد اطلاعات و نبود رانت خواری است. رها کردن بازار در شرایطی که این سه عامل محقق نشده اند با این توجیه که می خواهیم به بازار آزاد برسیم، به مسلخ بردن مردم است.

خاطر نشان می سازم وجود چنین تصوری، با باز گذاشتن دست دلالان بورس باعث سقوط اقتصاد امریکا در دهه 1930 شد. بعدها برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، فدرال رزرو و سازمان های نظارتی مختلفی شکل گرفتند. آن هم در لیبرال ترین و بزرگ ترین اقتصاد دنیا. تاثیر دلالان در اقتصاد اتفاقی است که در نقاط دیگر دنیا اتفاق افتاده و ارتباطی به بزرگی و کوچکی اقتصاد ندارد.

به تاثیر مخرب سیاست های دولتی هم باور دارم ولی خبر این صفحه در خصوص عملکرد صرافی ها بود.
و درنهایت اینکه من در رشته حسابداری عمومی از دانشکده مدیریت دانشگاه مک گیل پذیرش گرفته ام و البته تاکنون شروع به تحصیل نکرده ام.

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...