اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

اسید فسفریک (Phosphoric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
پیشنهاد فروش

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  کانگورو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

فروشنده: :  پارس نسیم گیلان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پی وی سی (PVC)

فروشنده: :  سالارشیمی

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

دی اکسید تیتانیوم (Titanium Dioxide)

فروشنده: :  کانگورو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

فروشنده: :  پارس نسیم گیلان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

عوامل موثر در افزایش نرخ دلار طی امروزارز 

عوامل موثر در افزایش نرخ دلار طی امروز

کارگزاران بورس عوامل عمده موثر در افزایش امروز دلار را ناشی از مسائل سیاسی منطقه، کاهش قبمت جهانی طلا و حرکت سرمایه ها به سمت ارز می دانند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام برخی از فعالان به نرخ دلار توجه وِیژه کرده و به نوسانات بازار ارز متمرکز شده بودند. با شروع معاملاتی آتی سکه هم ، قیمت برخی قراردادهای آتی سکه تا حدود 800 هزار تومان افزایش یافت که این اتفاق ناشی از رشد قیمت دلار بود.

براساس این گزارش، در این رابطه کارگزاران بورس بر این باورند عواملی چون سرنگون شدن جنگنده ترکیه ای در سوریه ، اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت ( مبنی بر اینکه اگر روند موجود در تامین ارز دولتی برای واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی ادامه یابد و فعالان اقتصادی همچنان ناچار به خرید این اقلام با ارز آزاد شوند، متولیان تنظیم بازار نیز ناگزیر به افزایش قیمت تمام شده کالاها براساس ارز 1700 تومانی خواهند شد) ، کاهش جهانی قیمت های طلا و تداوم سیر نزولی قیمت سهام شرکت های بورسی از سوی دیگر موجب افزایش امروز دلار تا حدود 1860 تومان شده است.

به باور این گروه از فعالان بازار سرمایه در این شرایط سرمایه گذاران ترجیح می دهند با خرید دلار و سایر ارزها ضمن پوشش ریسک سرمایه گذاری از منافع حاصل از رشد قیمت ارز در آینده بهره گیرند.

در این میان باید گفت متاسفانه به دلیل عدم بازدهی سهام اکثر شرکت های بورسی ، افزایش تورم و نقدینگی، نبود سیاستی واحد، معلوم نشدن زمان و ابعاد اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها و غیره ، بخشی از سرمایه های سرگردان به سمت بازار کاذبی چون ارز و خصوصا" دلار حرکت کرده و در این شرایط جا دارد مسئولان اقتصادی و سایر متولیان کشور چاره ایی بیاندیشند.

خبرگزاری فارس

  • مطالب مرتبط
نظرات (47) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
آگاه شناسه نظر: 12231 3 تیر 1391 - 22:5

دلار تا هفته دیگرحداقل 2500 تومان شاید هم بیشتر به دلایل ذیل:
1- شروع تحریمهای اروپا
2- افزایش تنش سوریه و ترکیه
3- نزدیک شدن به فاز دوم هدفمندی
4- افت شاخص بورس و سرازیر شدن نقدینگی حاصل از فروش سهام به بازار دلار
5- تقویت دلار نسبت به سایر ارزها
6- با توجه به روند رو به کاهش قیمت طلا در بازار بین المللی سرمایه گذاری در حوزه طلا با ریسک توام بوده و در نتیجه چه در خارج و چه در داخل توجه ها به سمت دلار معطوف گردیده

ادامه
مهران تکنیکال شناسه نظر: 12234 3 تیر 1391 - 22:26

سلام بر دوستان
همونطور که گفته بودم این چند وقت تحلیل ننوشتم و واقعاً خیالم آسوده بود. الان هم اگه دارم تحلیل می نویسم صرفاً به این دلیله که فکر می کنم اگه نگم یه عده ای ممکنه ضرر بکنن.
ببینید دوستان من تقریباً یک ماه پیش این وقایع را پیش بینی کرده بودم. در واقع این چیزی که بسیاری الان در آینه می بینن را من یک ماه پیش در خشت خام می دیدم. این هم لینک نظر من که اون زمان در پاسخ کسانی که می گفتن دلار را نمیشه تحلیل تکنیکال کرد، نوشتم.
http://www.eranico.com/fa/content/5510/default.aspx
شناسه 7882 تاریخ 6 خرداد . البته اون زمان هنوز با اسم مهران می نوشتم.
همونطور که می بینید من هم مقاومت 1820 تا 1830 را دیده بودم و هم هدف 1900 را. این چند روز عده ای متعجب بودن که چرا قیمت به 1830 گیر کرده. حتی قبل مذاکرات هم قیمت به 1828 خورده بود و تا 1760 افت کرده بود. چرا محدوده 1820 تا 1830 این قدر مهم و قوی بود؟ چون هم 50 % فیبوناچی بود، هم مقاومت تاریخی در این محدوده بود و هم متوسط 20 در تایم فریم هفتگی بود. طبیعی است که چنین مقاومت مهمی به راحتی شکسته نمی شد. اینها را من یک ماه پیش می گفتم ولی دوستان می گفتن مگه دلار را میشه فیبوناچی زد؟!
بله میشه زد و می بینید که چقدر هم خوب جواب میده. همونطور که یک ماه پیش هم گفتم اگه 1830 به بالا شکسته بشه، هدف بعدی 1900 هست که این اتفاق هم امروز افتاد.
اما دوستان توجه کنید من احتمال زیاد می دم که فردا دلار منفی بشه. چون 1900 مقاومت بسیار مهمی است. قرار گرفتن 61.8 فیبوناچی و مقاومت تاریخی بعیده که به این راحتیها شکسته بشه. اگر چه من همچنان روند دراز مدت دلار را صعودی می بینم ولی در کوتاه مدت احتمالاً شاهد افت نسبتاً محدود خواهیم بود.
به یک نکته دیگه توجه کنید. امروز بورس یکی از روزهای سیاهش را داشت. اما من به لحاظ تکنیکال شرایط را برای رشد بورس لا اقل در کوتاه مدت خوب می بینم. به احتمال فراوان، فردا اول وقت بورس منفی خواهد بود ولی حدود ساعت 11 با عرضه شرکت پتروشیمی بندعباس، صف های فروش جمع میشه و از دوشنبه بورس مثبت میشه. توجه کنید که این چند ماه بورس و دلار به دو بازار رقیب و متضاد تبدیل شدن و جهش امروز دلار به افت شدید بورس در امروز، بی ارتباط نیست. بنابراین توصیه من اینه که فردا شاخص بورس و سهم های بزرگ بورس مثل فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر و ... را چک کنید. اگه صف های فروش بعد از عرضه پتروشیمی، جمع شد وقت ورود به بورسه و این می تونه نشونه ای باشه که دلار فردا افت خواهد کرد.
خود من نصف دلارهام را امروز نقد کردم و منتظر فردا خواهم ماند. در صورت جمع شدن بورس، سهمهای پر پتانسیل می خرم و مابقی دلارها را هم فعلاً نگه می دارم.
موفق باشید

ادامه
javid شناسه نظر: 12236 3 تیر 1391 - 22:50

مهران عزیز ممنون از کمک هایت

مثل همیشه فوق العاده و دقیق

ادامه
javid شناسه نظر: 12237 3 تیر 1391 - 22:55

مهران کاش تحلیلت رو زودتر دیده بودم اخه من میخواستم امشب تو اصفهان بفروشم روی 1870 اما چون دیر رفتم همه جا بسته بود و همش دو به شک بودم که یک وقت فردا نیاد پایین.حالا که دیدم نظرت روی احتمال کم شدن در فردا هست صبح رد میکنم بره.
راستی مهران جان اگر افت داشته باشه تا چه عددی کف رو میبینی حدودا؟

ادامه
غضنفر شناسه نظر: 12243 3 تیر 1391 - 23:22

اگه ی باسواد داشته باشه این سایت خود آقا مهرانه
آقا مهران ما اصلا تو سایت که میایم نظر هارو فقط واسه تحلیل های شما جستجو میکنیم

ادامه
علی تکنو شناسه نظر: 12244 3 تیر 1391 - 23:31

مهران عزیز ضمن احترام به شما و تشکر از نظریاتتون
باید عرض کنم که همونطور که خودتون میدونید بازار ارز به طور متناوب در حال نوسان هست و اغلب این نوسان در محدوده بین دو ساپورت یا رزیستنس معتبر اتفاق میفته. در واقع اگر مشخص کنیم که قیمت بین کدام ساپورت و رزیستنس هست میتونیم پیش بینی کنیم که تا زمانی که از این محدوده خارج نشده بین این دو محدوده در نوسان خواهد بود.
بنده تحلیلهای شما رو خوندم و متوجه شدم که در اغلب اونها فاصله بین سیپورت و رزیستنسی که شما در نظر گرفتی کم هستش در حدود 40_50 تومن یا نهایتا 100 تومن... مثلا در جایی که پیش بینی کرده بودید دلار از 1830 به 1900 خواهد رسید که فاصله ای 70 تومنی رو در نظر گرفته بودید.
اما هدف من از این مقدمه چه بود؟
هدف این بود که عرض کنم با توجه به ماهیت نوسانی نرخ ارز و اینکه فاصله ساپورت و رزیستنس های شما کم و در حد چند ده تومن هست پیش بینی کردن ها میتونه خیلی هم موثر نباشه چرا که به هر حال نوسان نرخ ارز باعث رسیدن قیمت به محدوده بالایی قیمتی که شما پیش بینی میکنید (در اینجا 1900 تومن) و رسیدن به محدوده پایینی قیمت که شما پیش بینی میکنید ( در اینجا 1830 تومن ) بشه.
دوست عزیز مهران تکنیکال!
با توجه به عدم حصول نتایج مورد انتظار از مذاکرات هستهای پیش بینی اینکه روند دلار صعودی خواهد بود کار چندان دشواری نیست فقط میماند میزان صعود که آنهم با توجه به اینکه شما فقط چند ده تومن بالاتر یا پایینتر از قیمت فعلی را به عنوان هدف انتخاب میکنید لذا رسیدن قیمت به این پیش بینی تقریبا واضح است.
بنابراین با توجه به استدلال و توضیحات مبسوطی که عرض کردم این مدل پیش بینی نرخ ارز چندان دشوار نیست.

امیدوارم دوستانی که عادت کرده اند همیشه پیرو باشند مقداری هم به فراگیری ماهیگیری همت بگمارند تا اینکه منتظر گرفتن ماهی از دست امثال مهران تکنیکال عزیز و یا دیگران باشند.

با احترام
علی

ادامه
بهروز شناسه نظر: 12247 3 تیر 1391 - 23:34

مرسی مهران جان که برگشتین . مهران جان یه تحلیلی هم برای انس طلا میکنید ؟
ممنون

ادامه
بهروز شناسه نظر: 12249 3 تیر 1391 - 23:49

جناب علی تکنو توجه داشته باشید هیچ انسانی علم غیب نداره ! اقا مهران که علم غیب نداره مثلا بگه دقیقا در فلان تاریخ دلار 2100 تومان خواهد بود !!!!
بلکه با توجه به تجربه و علمی که در این زمینه داره وضعیت بازارو تحلیل میکنه نه پیش بینی .

ادامه
MKS شناسه نظر: 12253 3 تیر 1391 - 23:57

با سلام خدمت دوستان و علی الخصوص مهران جان

خیلی خوشحال هستم که برگشتی البته امتیازهای منفی را جدی نگیر بعضی ها کلا با بحث جدی و فنی مخالفن

شاید برخی نقد نظرات پشین را خودبینی می دانند و منفی می دهند درحالی که برای یک فرد تکنیکالی نقد نظرات پیشین لازم است که در بعضی موارد خودنمایی یا خودزنی نشان می دهد اما در بلند مدت باعث ارتقا نظرات می شود

در مجموع با برگشتت جمع این اتاق گفتگو را با عزیزانی همچون محمد رضا و ... فنی تر می بینم که کمک شایانی به تصمیم گیری خواهد کرد.

ادامه
علی نظری شناسه نظر: 12254 3 تیر 1391 - 23:58

آخه افزایش قیمت دلار چه ربطی به تنش سوریه و ترکیه یاکاهش جهانی قیمت طلا داره. اگه بخای هرچی را همینطور ریط بدی اعتصاب پزشکان در لندن هم تاثیر داشته!!! یا تقویت دلار نسبت به سایر ارزها که گفته شده مال وقتیه که فقط قیمت دلار به تنهایی افزایش پیداکرده در حالیکه پوند هم به مرز 3000تومن نزدیک شده! 99درصد افزایش قیمت دلار مریوط به سه عامل نزدیک شدن به آغاز فاز دوم هدفمندی،نزدیک شدن به زمان اجرای تحریمهای اروپا وآمریکا و کاهش صادرات نفت خام ایران در سالجاری میشه وبس.ضمنا دلار قیمتش به 1880 رسیده نه 1860که این جهش تازه اول کاره وهفته آینده شاهد افزایش شدید قیمت ارز وطلا هستیم ودوباره خبر سکه یک میلیونی به گوش میرسه!

ادامه
علی تکنو شناسه نظر: 12255 3 تیر 1391 - 23:59

بهروز خان نظر منو نخوندی انگار
بنده نه از مهران عزیز بد گفتم ( بلکه تشکر هم کردم ) و نه انتظار جادوگری از ایشون رو مطرح کردم!!
بلکه گفتم اینکار ساده است و غیر از افراد متعصب که همیشه کور خواهند ماند برای دیگران توضیحی نوشتم تا خودشان هم به فراگیری ماهیگیری فکر کنند نه انتظار برای دریافت ماهی

ادامه
مهران تکنیکال شناسه نظر: 12257 4 تیر 1391 - 0:25

جناب علی تکنو
ممنونم از نظر شما ولی توجه فرمایید که تاریخ پیش بینی من 6 خرداد یعنی خیلی قبل از مذاکرات مسکو بوده. من بدون در نظر گرفتن نتیجه مسکو اون پیش بینی را کرده بودم. حرف شما صادق بود اگه من بعد از مسکو، این پیش بینی را کرده بودم

ادامه
علی تکنو شناسه نظر: 12262 4 تیر 1391 - 0:43

دوستان با منفی های خودشون نظر بنده رو رد کردند لذا خلایق هر چه لایق! به این معنی که همون انتظار برای گرفتن ماهی و خیره شدن به دست این و اون برای مقداری سود چیزی است که لیاقتشو دارند.....

ادامه
فرهنگ شناسه نظر: 12266 4 تیر 1391 - 1:37

دوستان عزیز و ارجمند!
در وهله اول بنده تازه دارم تو این قسمت وارد میشم
پس سلام!
بدون توجه به اینکه چه تحلیلهایی داره میشه
لطف کنید بفرمایید ریال در مقابل دلار نیاز به تحلیل جامعی بر اساس نگرانیهای سیاسی در خارج از ایران داره؟
مثلا شما در کجای دنیا سراغ دارید که دلال دلار وجود داشته باشه؛ الا اینکه مثل ایران دچار نوسانات بی معنی در تمام زمینه های اقتصادی داشته باشه؟
و جالبتر اینکه همه رو به بالا!
آقای مهران عزیز و دوستان تبدیل ریال به دلار و بالعکس به معنی چی میتونه باشه؟
رشد اقتصادی؟
یا فقیرتر شدن مستمندان و توانگری بیشتر اغنیا؟
واقعا این تحلیلهای زیبا که به قولی نردبان ریاضیات رو هم یدک میکشه،رو به چه مقصدی میره؟
اسم این سرمایه گزاری در ارز چیه؟
دسترنج؟ زحمت؟
به هرحال از این که درک من از این قضایا گنگ و ابتر هستش پوزش میخوام
امیدوارم آستین به عرق جبین و کد یمین بالا بزنیم نه فکر رانت؟
در ضمن دوست عزیز این تحلیلها تا 5 یا 6 ماه پیش کجا بودند؟
پیروز باشید !

ادامه
حامد شناسه نظر: 12272 4 تیر 1391 - 7:57

دوستان این دلایلی که گفتن تاثیر داره ولی خوب همه می دونیم که یارانه پرداختی که قرار پرداخت بشه ، باعث شده تا به صورت خودجوش دلار بره بالا تا مردم به خرید دلار تحریک بشن ، و بودجه تامین بشه... حتما اینو نمی زارن که نمایش داده بشه....

ادامه
آریا خوشنویس شناسه نظر: 12273 4 تیر 1391 - 8:16

جناب فرهنگ
ضمن احترام به جنابعالی نکاتی را باید به عرض برسانم که شاید برای بقیه خوانندگان هم مفید باشد
1-نوسانات نرخ ارز نه تنها درایران بلکه درتمام بازارها به تحولات سیاسی ربط دارد و هرروز شاهد آن هستیم. ضمنا آنچه درایران اتفاق می افتد درواقع نوسانات ریال دربرابر ارزهای خارجی است
2-درهمه جای دنیا دلال ارز وجود دارد. البته اگر منظورتان از دلالی سرمایه گذاری درارز برای سود بردن از نوسانات آنست.وگرنه دلالی به معنی واقعی آن شغل همین صرافان است که ارز را از من می خند و با کمی سود به شما می فروشند و شاید هرگز هم خودشان روی ارز سرمایه گذاری نکنند.
همین بازار فارکس که گردش چند هزارمیلیارد دلاری دارد به معنایی که شما می فرمائید تماما دلالی است
3-شما به دلیل بی اطلاعی از مکانیسم های اقتصادی تصور میکنید که کار سرمایه گذاران روی ارز و سایر دارائیهای مالی بی ارزش است. درواقع معامله گران در این بازار ها کمک شایانی به کشف قیمت و بالابردن نقد شوندگی بازار میکنند
4-اشخاصی که در بازارهای ارز فعالیت میکنند لزوما به رانت دسترسی ندارند. رانت مربوط به اشخاصی میشود که به اطلاعات خاص، یا امکانات دریافت ارز به نرخ هایی پائینتر از بازار آزاد دسترسی دارند. که البته نامطلوب است. ولی این ربطی به دلالی ارز ندارد

ادامه
مهران تکنیکال شناسه نظر: 12274 4 تیر 1391 - 8:28

جناب فرهنگ
من متوجه یک موضوع نمیشم. شما فکر می کنید فقیر شدن مستمندان و غنی شدن اغنیا تقصیر کسانی است که دلار خرید و فروش می کنند یا تحلیل می کنند؟!
شاید در هیچ جای دنیا دلال دلار نباشه ، اما هیچ جای دنیا هم یک بزرگراه را در 20 سال نمی سازن! یا یک تونل را در 10 سال تعریض نمی کنن یا اصول اقتصادی را نادیده نمی گیرن. اون موقع که کارشناسان اقتصادی می گفتن افزایش نقدینگی باعث تورم و به هم خوردن بازارهای مالی میشه، کسی گوش نمی کرد حالا شما فکر می کنی افزایش دلار کار چهار تا دلال دلاره. نخیر! یک دلیلش نقدینگیه که از 70 هزار میلیارد تومن به 350 هزار میلیارد تومن رسیده و قابل کنترل نیست.
در مورد سرمایه گذاری در ارز هم باید خدمت جنابعالی بگم که بازار فارکس که در همه جای دنیا به غیر از ایران فعال و مجازه، ارزش معاملات روزانه اش به 2000 میلیارد دلار می رسه و پر حجم ترین بازار مالی دنیاست. یعنی ارزش دو روز معاملات فارکس بیشتر از بودجه سال کشور آمریکاست! بنابراین این نوع سرمایه گذاری همه جای دنیا وجود داره ولی اونجا با استفاده از سیستم آنلاین و مجازی است اما اینجا چون فارکس ممنوع هست، مردم مجبورن برن اسکناس دلار بخرن.
البته این تحلیلها از قبل از عید وجود داشت. اینکه شما نمی خوندید دلیل بر این نمیشه که وجود نداشتن.
لینک زیر پیش بینی من از افت دلار در اسفند 90 هست که در نظرات، پیش بینی کردم. البته با اسم مهران.
http://www.eranico.com/fa/content/3870/default.aspx
پس می بینید که من فقط رشد دلار را پیش بینی نکردم. بلکه افتش را هم پیش بینی کردم. اون موقع که افت دلار را پیش بینی می کردم خوب آدمی بودم، حالا بد شدم؟!
دست آخر اینکه گناه من و امثال من چیه که روند حرک دلار را درست تشخیص دادیم و توش سرمایه گذاری کردیم. آیا باید سرمایه مون را توی بورس نگه می داشتیم تا امروز شاهد نصف شدنش باشیم؟ شما نگاه کنید قیمت سهام سایپا اواخر فروردین پارسال 380 تومن بوده و امروز 155 تومنه. خوب! ما باید چکار می کردیم؟!

ادامه
الکس شناسه نظر: 12276 4 تیر 1391 - 8:54

تکنیکال کدومه پیشبینی کدومه؟؟چرا خودتونو گول می زنید؟؟؟این ارز فقط از روی برنامه اتمی داره حرکت می کنه...اگه در نشست بغداد یا موسکو به نتیجه می رسیدند آلان 1400 بود دلار یا حتی کمتر...فیبوناچی اینا واسه بازار با اوصول فارکس و جهانی هستش نه ایران

ادامه
امیر رستگاری شناسه نظر: 12277 4 تیر 1391 - 8:58

اگه یادتون باشه دوستان گفتم بهتون در مذاکرات مسکو به توافق نخواهند رسید و بعد از آن هم دلار تا 1900 - 1950 تومان افزایش پیدا خواهد کرد .
من با نظر مهران موافق هستم . و اگر امروز دلار با روند کاهش رو برو شد و رسید تا 1840-1850 باید دلار خرید.
و این رو بدونید دوستان که دلار در طولانی مدت به بیش از 2000 تومان خواهد رسید و این را در آینده خواهید دید

ادامه
عربزده شناسه نظر: 12280 4 تیر 1391 - 9:24

دوست عزیزی به نام فرهنگ مطالب درست ولی احساسی بیان کردند که جای پاسخ و بحث نداره اما یک نکته انحرافی در حرفاشون هست که تقصیرهارو مثل مسوولین به گردن دلالها میندازن.
فرهنگ عزیز حجم خرید و فروش و توان حرکتی کل دلالهای ایران معادل درآمد 2 ساعت نفت ایرانه.مواظب باش ذهنت مشغول نکته انحرافی نشه.

ادامه
مهران تکنیکال شناسه نظر: 12286 4 تیر 1391 - 10:8

دوستان گرامی
من ایمیلی تهدید آمیز دریافت کردم که من را به اتهام اخلال اقتصادی تهدید کرده. یک سری از مشخصات من را هم درست گفته و تهدید کرده که دیگه در مورد دلار چیزی ننویسم.
البته شاید قضیه صرفاً یک شوخی باشه یا ایمیلی از کسی باشه که تحلیل های من به منافعش ضربه زده یا حتی با من دشمن باشه، اما شاید هم واقعاً برادران ....

اون کسانی که به من ایمیل می زدن و من جوابشون را دادم، فامیل من را می دونن. شاید کسی در گوگل جستجو کرده و اطلاعاتی در مورد من پیدا کرده و حالا داره بلوف می زنه ولی به هر حال احتیاط شرط عقله و از طرف دیگه من چندان آدم شجاعی نیستم!
والله نمی دونم. یعنی من اگه تحلیل ننویسم روند دلار فرقی می کنه؟! بگذریم.
فقط باز هم به دوستان توصیه می کنم که امروز روند بورس را دنبال کنند بعد تصمیم بگیرند. در مورد فعالیت در بورس هم بسیار مراقب باشید. من اگه می گم در صورت جمع شدن بورس، سهام می خرم به معنی خرید بلند مدت نیست،ممکنه من سهمی را امروز در صف فروش بخرم و همین امروز در صف خرید بفروشم و یا دو روز بعد بفروشم و 8 تا 10 درصد سود کنم. بنابراین اون حرف منو در مورد بورس به معنی سرمایه گذاری دراز مدت در بورس تلقی نکنید. چون در بازار بورس تعداد حرفه ای ها خیلی بیشتره و اونها شما را جا میذارن و تا حرفه ای نشدین با سرمایه زیاد وارد بورس نشید.
ظاهراً تقدیر نیست که همراه دوستان باشم.

ادامه
مریم شناسه نظر: 12291 4 تیر 1391 - 10:38

هه میگم این نمودار ارز ارانیکو رو دیدید به نظرتون دلار امروز چند بشه کاملا عمود میشه به محور x ؟

ادامه
علی تکنو شناسه نظر: 12297 4 تیر 1391 - 11:20

مهران جان دوستان در وزارت اطلاعات هیچ موقع با ایمیل به شما تذکر نخواهند داد بلکه به راحتی با تلفن منزل شما تماس میگیرند و از شما میخواعند که سر فلان تاریخ و فلان ساعت در فلان محل حاضر بشی و برای روشن شدن بعضی ابهاماتی که ممکنه براشون ایجاد شده باشه به چند سوال پاسخ بدی و بعد هم در صورت صلاحدید به شما خیلی صریح خواهند گفت که مسیرتون اشتباهه و باید عوض بشه.
من به شما اطمینان میدم که استفاده از ایمیل برای برادران وزارت اطلاعات تقریبا غیر ممکنه و این آدمی که شما رو تهدید کرده با همین تهدیدش خودش رو در معرض خطر شکایت قرار دهده. به این معنی که شما میتونید یه شکوائیه تنظیم کنید و بگید که فردی منو تهدید کرده.
مطمئن باشید اگر کسی بخواد بره در قالب مامور انتظامی یا نیروی اطلاعاتی و قصدش فریب باشه به دلیل اینکه به حیثیت سازمانی مربوط میشه قطعا باهاش برخورد میکنن.

همونطور که عرض کردم بسیار بسیار بعیده که وزارت اطلاعات بخواهد قدرت بلامنازع خودش رو جوری به شما نشان بدهد که شما در اون شک بکنید و ندانید که حالا این یک تذکر جدی است یا اینکه یک بازی بچه گانه از طرف یک فرد فریبکار.

با احترام

ادامه
مهدی شناسه نظر: 12298 4 تیر 1391 - 11:21

تا کم میارید تهدید کنید..جرات دارید برید به کسانی زنگ بزنید که پست های بالا داراند و راست راست راه میرند و تو تمام اختلاسها دست دارند...برید به کسانی ایمیل بزنید و تهدید شان کنید (اگر جرات دارید) که با گزفتن مدارک تمام جعلی دکتری از دانشکا های نا کجا آباد تو دانشکا ها به دانشجویان درس اقتصاد میدهند و اونوقت هم تو سیتم اقتصادی تصمیمی گیری هم می کنند بدون داشتن کوچکترین اطلاعی از علم اقتصاد..انکار تو این مملکت خیلی ها دوست دارند چشمها شونو روی واقعیتها ببندند و دروغ بشنوند و هر کسی هم اصل و حقیقتو بگه حتی از روی دلسوزی متهم میشه...

ادامه
هومن شناسه نظر: 12318 4 تیر 1391 - 12:2

آقا مهران یک تحلیلم راجع به اونس بزار

ادامه
رضا شناسه نظر: 12321 4 تیر 1391 - 12:12

آقا مهران ١٩٠٠ هم شکسته شد
بفرمایید هدف بعدی کجاست؟

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 12322 4 تیر 1391 - 12:12

دوستان

میلیونها تحلیل گر اقتصادی در دنیا، دلار و طلا را تحلیل میکنند و نتایج تحلیلشان را به همه اعلام میکنند. سرمایه دار ها حق دارند به وقت رکود،‌به سمت طلا یا دلار گرایش پیدا کنند و با خرید ارز یا طلا، تا روبراه شدن بازار،‌ حاشیه امنیت داشته باشند.
اصلا دلیل نوسان قیمت طلا و دلار در دنیا، عمدتا همین مساله است. خب، پس چرا باید کسی که در ایران تحلیل میکند، مجرم محسوب شود یا کارش خطا شمرده شود؟؟

اصلا اینطور نیست، اقتصاد با سکوت و بایکوت وسانسور ره به جایی نمیبرد.
مهران خان، نه تنها کار شما اشتباه نیست، بلکه ارزنده، به نفع اقتصاد است قطعا. سطحی نگران، ماجرا را سر و ته میبینند و روابط حاک بر اقتصاد را یا نمیدانند یا قصد منحرف کردن اذهان را دارند.

ادامه
محمدرضا شناسه نظر: 12325 4 تیر 1391 - 12:19

دوستان ، غرض از این مطالب یک ماهه اثبات کارایی تحلیل تکنیکال بود که حتی با دقت یک تومان در 1800 تومان هم پیش بینی درستی می دهد بنده از 1570 تا 1920 در خدمت شما بودم موجی که در آن بودیم در هر نموداری از سخت ترین موج ها حساب می شود که به بهشت قماربازان معروف است یعنی فقط با شانس یک قمار باز حرفه ای می توان از آن عبور کرد و دیدید چقدر دقیق جواب داد پس اینقدر مهران را اذیت نکنید کار من اثبات حقانیت نظریات او بعنوان تاکید بر بازذهی تحلیل تکنیکال بود.امیدوارم روزی برسد که همه با اطلاعات کافی در همه مراحل زندگی و از جمله کارهای اقتصادی قدم بردارند.از این به بعد هر کسی با این نام کامنت گذاشت من نیستم ضمنا در صفحات قبلی تالار گفتگو ی این سایت در بخش دلار آمریکا نظریات من هست می توانید مراجعه کنید.خدانگهدار

ادامه
بهروز شناسه نظر: 12328 4 تیر 1391 - 12:26

دوستان گرامی
تحلیل تکنیکال در بسیاری موارد صحیح نیست و برایند کلی ان جواب نخواهد داد چرا که اگر تریدر ها بر اساس این اصول تکنیکال تحلیل صحیح انجام می دادند 90% در بازارهای مالی بازنده نبودند و این بانکها و صندوقها هستند که برندگان بازار هستند
خطوط مقاومت و حمایت در بسیاری از موارد شکسته می شود
امروز هم قیمت از 1905 عبور کرد

ادامه
hamed شناسه نظر: 12333 4 تیر 1391 - 12:37

سلام
آقا مهران منم حرفات و تحلیل هایت را می فهم و چون نمی دونم در ایران چطوری قیمت های بازار آزاد را می اری روی نمودار دارم در بازار بین الملی کار می کنم همونی که ممنوع هست و تحلیل تکنیکال را به فاندال ترجیح می دم فقط می خواستم بدونم دلار را با ریال آز اد را چطوری می اری روی نمودار

ادامه
مهرداد شناسه نظر: 12336 4 تیر 1391 - 12:46

اگه دیروز بحران سوریه و ترکیه بهانه افزایش دلار بود ، امروز نظریات شریعتمداری!! در باره "بستن تنگه‌هرمز-اقدام ایران در-مقابله با تحریم‌های نفتی" بهانه است!
مگه مقابله ایران در برابر انگلیس و ورود به سفارت صحیح بود؟ اونا تحریم کردند شما هم تحریم کنید کالای اروپایی نخرید!

ادامه
عربزده شناسه نظر: 12340 4 تیر 1391 - 12:53

شمارش معکوس برای رکودتاریخی و شکست قیمت املاک و مسکن آغاز شد.
سرمایه داران از حباب قیمتی ملک خبردارند و در حال تبدیل ملک به ارز هستند.
با معادل پول یک آپارتمان در تهران میتونن یک ملک در اروپا خریداری کنند.
امیدوارم نرخ ارز واقعی بشه تا امثال دبی رو دوباره نسازیم.

ادامه
مهران تکنیکال شناسه نظر: 12343 4 تیر 1391 - 13:0

با اجازه جناب تهدیدگر !
بنده را از تحلیل دلار منع کردید، از بورس که منع نکردید!
دوستان من گفتم که حتماً امروز وضعیت بورس را بررسی کنید.
ببینید در چند وقت اخیر ارزش معاملات روزانه بورس اغلب بین 30 تا 40 میلیارد تومن بود. امروز سهام پالایش نفت بندر عباس به ارزش 79 میلیارد تومن را عرضه کردند. علاوه بر این، ارزش سایر معاملات حدود 72 میلیارد تومن بود. یعنی ارزش معاملات به شدت بالا بود. اما اتفاقی که افتاد این بود که عرضه را گذاشتند در دقایق پایانی معاملات بورس انجام دادند. عرضه ساعت 11/43 شروع و 11/58 تموم شد. یعنی دو دقیقه مونده به پایان معاملات. بنابراین وقت کافی برای جمع شدن صف فروش شرکتهایی مثل فولاد مبارکه وجود نداشت. فراموش نکنیم در همین شرایط هم فولاد مبارکه نزدیک 11 میلیون سهم معامله داشت. مطمئن باشید اگه عرضه را زودتر انجام داده بودند، صف های فروش امروز جمع میشد، اما اونها هم خودشون هفت خط هستند و می دونن که دارن چکار می کنن. غرض اینکه همین کارشون باعث هیجان امروز دلار شده، اما حجم معاملات امروز بورس بعلاوه هیجان امروز دلار، منو نگران فردا کرده.
مراقب باشید
جناب تهدیدگر تخلفی که ازم سر نزد که ؟!!

ادامه
javid شناسه نظر: 12352 4 تیر 1391 - 13:14

مهران فقط به تعداد مثبت و منفی های کامنت اولت نگاه کن ( 80 مثبت 20 منفی) تا متوجه شوی نظر اکثریت قاطع کاربران سایت نسبت به شما چیست

در ضمن دوستان اقای مهران و محمد رضا و MKS پیشگو نیستند و تحلیلگر هستند مثل بقیه دوستانی که در اینجا نظراتشان را بیان میکنند و شما میتوانی بر اساس ان تحلیل ها و درک و اطلاعات خودتان برای سرمایه خود در این بازار تصمیم گیری نمایید پس نگویید چرا دمش کجه و پاش راسته و این چنین است و انچنان است.
تحلیل روند بازار های سرمایه با پیشگویی فرق دارد دوستان نازنین

ادامه
امیر شناسه نظر: 12374 4 تیر 1391 - 14:3

دوستانی که قبلا پیشبینی و تحلیل قیمت آینده ارز رو کرده بودن . منظورشون از اینکه هی میگن من گفته بودم من گفته بودم یا یادتونه که گفتم اینطوری میشه چیه ؟ چی رو میخوان ثابت کنن ؟ که عقل کل اقتصادن . آیا اینگونه نظرات هیچ کمکی هم میکنه ؟ فقط شده قسمت نظرات اخبار ارز محل مبارزه و جنگ و منم منم کردن . واقعا متاسم . ارانیکو اگه دلت خواست سانسورش کن .

ادامه
فرهنگ شناسه نظر: 12384 4 تیر 1391 - 14:16

جناب مهران عزیز!
گاندی میگه اگر دشمنت زیاد شد باید بدانی که قریب به یقین راه درست است
اگه بنا به لفظ تهدیدی ولو به صحت صورت گرفته عملا دلیل بر درستی یا نادرستی تحلیل نیست
قطعا حمل بر اخلا ل در نظام کوچک اقتصادی شده که چنان مریض و مستاصل از حوادث است که به کوچکترین نسیمی لرزان وترسان میشود
اگر به این بینش برسیم که ماده و انرژی متاثر از هم هستند تنها یک توجیه بر ارزش افزوده ریالی برای ما میماند و آن هم رفاه طلبی و تجمل گرایی!
یعنی سودهای سرشار حاصل از افزایش بی رویه نرخ دلار و در تعاقب آن گاها سکه!
در ضمن دوستان عزیز فکر کنم بهتر است یه جای نقد تحلیل دیگران به فرضیه های احتمالی خودتان بپردازید !
هدف ایجاد شفافیت است نه نقد مغرضانه
به هرجال باید کمی به حوادث هم بد بین بود مثل امروز که دلار به 19200 ریال هم سرک کشیده!
ولی میشود به راحتی دلیل آن را فهمید
قطعا با یک زمان کوتاه منم اگه بتونم یه نظری میدم!
ولی فقط توصیه میکنم یه سری به سهام و بورس بزنید که وضعش زیاد خوب نیست!

ادامه
محمد شناسه نظر: 12491 4 تیر 1391 - 17:51

بگیر که داره با سرعت میاد احتمالابا یه افت شدید همراه باشه

ادامه
مهران تکنیکال شناسه نظر: 12525 4 تیر 1391 - 20:8

سلام بر دوستان
می خواستم با اجازه شما تهدیدهای جناب تهدیدگر! را نادیده بگیرم و یه توضیحی بدم.
ببینید دوستان چارتیست می دونن که ما سه نوع گراف داریم. یک نوع گراف شمعی ژاپنی و یک نوع گراف میله ای و یک نوع گراف خطی. در دو نوع اول ما کل نوسان قیمت در یک روز را داریم. مثلاً قیمت امروز 1884 باز شد تا 1925 رفت و حالا در 1895 بسته میشه. در دو نوع اول ما همه این اعداد را داریم، اما در نوع سوم ما فقط قیمت پایانی را روی نمودار داریم یعنی عدد 1895 را و اعداد دیگر ( عدد باز شدن و حد اقل و حد اکثر) را نداریم. متاسفانه نرم افزاری که من ازش استفاده می کنم فقط قیمتهای پایانی را در نمودار دلار نشون میده و بنابراین وقتی من یا هر کس دیگری می خواد تحلیل بکنه فقط بر مبنای قیمت پایانی می تونه تحلیل بکنه. این قطعاً یک ضعف هست و من اینو به صورت خصوصی به یکی از دوستان گفتم ولی با دقت نسبتاً خوبی جواب میده. من فکر کنم حالا دوستان متوجه می شن که چرا پیش بینی من راجع به مقاومت 1900 اشتباه به نظر میومد. چون من قیمت پایانی را روی نمودار می بینم و قیمتهای حد اکثر و حداقل روی نمودار دیده نمیشن. همونطور که گفتم قبول دارم که این یک ضعف هست که البته متوجه نرم افزار هست ولی می بینید که قیمت پایانی نتونست بالای 1900 بسته بشه.

ادامه
Usef شناسه نظر: 12533 4 تیر 1391 - 20:53

دوستان, نظرات آقامهران را جدی بگیرید.
چیزهایی که در باره نمودار فیبوناچی و .. گفته.. من خودم قبلا بررسی کرده بودم بالخصوص اوضاع ارز سال پیش که جدا همشون راست ودرست بودند و هستند. لطفا به نظراتش دقت کرده و عمل کنید. باتشکر از مهران

ادامه
دلاور شناسه نظر: 12539 4 تیر 1391 - 21:34

سلام مهران جان.من کسی هستم که به نظراتت همیشه احترام ویژه ای داشتم و نظر تو و محمد رضا جان را رعایت میکردم ولی امروز رقتم سکه و دلار گرفتم .حالا به نظرت باز امکان بازگشت داره به بالا؟!

ادامه
بهروز شناسه نظر: 12542 4 تیر 1391 - 21:44

مهران جان قیمت ساعت 20 توی بازار 1920 بود. ایرادی نداره تحلیل ادم اشتباه از آب دربیاد. دیگر این همه توجیه کردن نداره که!

ادامه
هومن شناسه نظر: 12543 4 تیر 1391 - 21:46

آقا مهران تحلیل اونس و نمیزارین!‏

ادامه
مهدی شناسه نظر: 12548 4 تیر 1391 - 22:5

اقتصاد و سیاست دو رکن متصل هستند کسی که قیمت ارایه میدهد فقط نظر شخصی اش را میدهد.
کسی نمیتونه قیمت تعیین کنه جز بازار طبق شرایط چون بازار موقع تحریم همه کاره است(بازار در دست دولت است).

ادامه
مهران تکنیکال شناسه نظر: 12551 4 تیر 1391 - 22:17

جناب بهروز
لطفاً یک سروی به سایت mazanex بزنید و ببینید قیمت پایانی چنده. 1895

ادامه
علی ی شناسه نظر: 12576 5 تیر 1391 - 0:1

دوستان عزیز و بخصوص دوستانی که با تحلیل های تکنیکال و مبانی اصولی اقتصادی سعی در ارزیابی بازار ارز و بخصوص دلار را دارند با احترام فراوان عرض میکنم
1- در کشور عزیزمان ایران تنها تحلیلی که کاربرد دارد و دارای نتایج قابل اتکا میباشد تحلیل اندسته از المانهای موثر بر بازار و اقتصاد میباشد که الزاما و به صورت ملموسی قابل رویت و درک میباشد مانند سیاست های بانک مرکزی در قبال جهت گیری نظام سیاسی در مواردی مانند مذاکرات هسته ای و عوارض تحمیلی ان مانند تحریم های بین المللی
معنای روشن تر این مطلب این است که انفعال بانک مرکزی در مقابل فشارهای سیاسی داخلی و خارجی بر اقتصاد به صورت یک نمودار روشن در مقابل دیده همگان میباشد و تنها باید مختصری شناخت از ان داشت
شناخت از سمت و سوی سیاست های دولت کار سختی نیست زیرا دولت در زمین ملت بازی کرده و با در نظر گرفتن ملت به عنوان حریف خود در مقابل کشورهای خارجی کاملا بازی دو سر بردی را برای خود متصور میباشد در صورت اجبار به عقب نشینی فشار را به دوش مردم منتقل کرده و در صورت پیشرفت احتمالی هزینه انرا به عنوان برد در بازی از مردم طلب میکند
به عبارتی گویی مردم کشور داری را به دولت کنترات داده اند و در هر حالت هزینه ان را باید بپردازند
با این مقدمه قصد نتیجه گیری ذیل را داشتم
در صورتی که در بازی هدف مندی دولت بردی داشته باشد و موفق باشد با پرداخت نقدینگی عوارض ناشی از ان مانند تورم را به مردم واگذار میکند و با ایجاد شکاف در قیمت دلار و دریافت رانت این شکاف هزینه ها را جبران میکند
در صورت عدم وصول نتیجه در مذاکرات با چند سخنرانی و ایجاد جو روانی مردم را به سوی قبول واردات با نرخ دلار ازاد هدایت میکند
سیاست های دولت مردم را " عام" و تولید کننده و صنعت گر و تاجر " به صورت خاص" را خام کرده و در مقابل انتخاب بد و بدتر قرار میدهد سکوت در برابر ریال با قدرت خرید نصف و یا تزریق خواب اور به اقتصاد و رکود و تعطیلی کامل و بیکاری
مشخص نشدن تکلیف بودجه تا ماه سوم سال و عدم تزریق منابع و به عبارتی از میان برداشتن نیمی از سال اقتصادی با تصمیمات دیر هنگام و دعوا های زرگری
پیش فروش میلیونها قطعه سکه به مردم و اجبار خربداران به انفعال در مقابل بانک مرکزی و همراهی با تصمیمات ان
به طو کلی برای پیش بینی قیمت دلار نیاز به تحلیلهای فرمولیزه اقتصادی و تکنیکال نیست و شناخت انچه دولت مردان برای اداره امور اینده نزدیک نیازمند ان میباشد و البته با صدای بلند با تریبونهای خاص و در اختیار و جهت دهی به بازار و تصمیمات فعالان اقتصادی به نوعی مردم را در مسیر ایجاب شرایط دلخواه قرار میدهند
در این میان متاسفانه جو روانی خاصی به بازار حاکم است که باعث ایجاد موج های حیجانی و ناگهانی برای خرید و یا فروش کالای خاص میکند در این میان ایستادن در پشت این موجها و شناخت ریتم ان کمک شایانی به تحلیل بازار ارز و دلار و یا طلا میکند که البته تحلیل های تکنیکال و اکادمیک نیاز ندارد و نشانه ان نیز وجود سرمایه داران سنتی و یا سنتی شبه مدرن میباشد که حتی سواد تا مقطع دیپلم هم ندارند و به خوبی در این بازی جای خود را پیدا کرده اند
صحت ادعای بنده با یک امار گیری از سطح سواد فعالان در بازار و حتی حوزه های تخصصی صنعت و تولید و تجارت مشخص میشود
داشتن تجربه و شناخت از نحوه کولی گرفتن برخی ارگانهای دولتی از ملت شمارا قادر به ارایه بهترین و کار امد ترین تحلیل ها و تصمیم سازی میکند
البته بنده منکر اثرات مخرب ناشی از عدم وجود تصمیمات کارشناسی در اقتصاد ملی خرد و کلان و دولتی نیستم و به نوبه خود از این دوستان که در سایت نتیجه زحمات خود را با دیگران به اشتراک میگذارند نیز تشکر میکنم

ادامه
فرزاد شناسه نظر: 12594 5 تیر 1391 - 8:36

سلام به مهران عزیز
آقا مهران میخواستم بدونم که احیاناً راهی وجود داره که بشه غیر از اینجا باهاتون تماس گرفت. ممنون میشم اگر جوابشو (چه مثبت و چه منفی) اعلام کنین.

ادامه
kamran danesh شناسه نظر: 12989 6 تیر 1391 - 16:19

همه این حرفهارو زدین، حالا یک مطلب هم از بنده بشنوید. بازار کالا (commodity) در جهان فقط تابع عرضه و تقاضا یا فاندامنتال ها نیست بلکه گاهی اوضاع سیاسی و سفته بازی ها(Speculation) نیز بر قیمت ها تاثیر زیادی می گذارند مثل بازار نفت. در ایران هم قیمت دلار متاثر از فرآیندهای سیاسی است و لا غیر. پاسخ من را می توانید با رصد کردن قیمت های دلار در بازار روی همین سایت ارانیکو و تطبیق دادن قیمت ها و تاریخ مذاکرات( قبل از نشست بغداد، بعد از مذاکرات بغداد و قبل از نشست مسکو و بعد از مذاکرات مسکو ببینید .
خودم نمودار را Modify کرده ام ولی متاسفانه نمیشه روی این جا منتقل کرد.
موفق و کامیاب باشید

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...