اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

قیر (Bitumen)

فروشنده: :  VECTAL OIL

1   تن تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید
نظرسنجی:

چرا عملکرد دولت تدبیر و امید در ۷۰ روز ابتدایی را کمتر از حد انتظار می دانید؟

چرا عملکرد دولت تدبیر و امید در ۷۰ روز ابتدایی را کمتر از حد انتظار می دانید؟

با توجه به نظرسنجی صورت گرفته در صفحه اصلی سایت ارانیکو، آنچه مشخص است ۶۰٪ از کاربران، عملکرد دولت تدبیر و امید را کمتر از حد انتظار می دانند.

سایت ارانیکو از ۳ روز گذشته عملکرد دولت تدبیر و امید در ۷۰ روز ابتدایی را جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور در صفحه اصلی خود مورد نظرسنجی قرار داد که تا این لحظه ۶۰ درصد از کاربران عملکرد دولت را کمتر از حد انتظار دانسته و حدود ۳۴ درصد نیز عملکرد دولت را در حدانتظار و ۶ درصد بیش از حد انتظار ارزیابی کرده اند.

حال جای این سوال است که کاربران طی این دوره ۷۰ روزه چه انتظاراتی از دولت تدبیر و امید داشته اند که نتیجه اقدامات را کمتر از حد انتظار ارزیابی کرده اند؟ در بخش نظرات این خبر شما می توانید دلایل خود برای انتخاب گزینه های نظرسنجی را منعکس و به بحث بگذارید.

  • مطالب مرتبط
نظرات (89) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
بیژن شکری شناسه نظر: 112583 7 آبان 1392 - 11:33

من خودم در حد انتظار رو زدم همین که کمی اوضاع روابط بین المللی بهبود پیدا کرده یه مقدار ثبات در نرخ ارز ایجاد شده به نظر میرسه کافی باشه با اون میراثی که از دولت گذشته مونده از انبوه بدهی ها تا تحریم ها و... انتظار بیش از این هم نمیشد داشت.

ادامه
مردم شناسه نظر: 112584 7 آبان 1392 - 11:34

ارزان شدن کالاهای اساسی... تغییر در اقتصاد و معیشت مردم... ارزان شدن ارز... و..............................

ادامه
ESI شناسه نظر: 112585 7 آبان 1392 - 11:34

1- اجازه نمیدن چیزی ارزون بشه
اون میاد میگه دلار زیر 3000 تومن نره
اون یکی با پرویی میگه خبری از کاهش قیمت خودرو نیست
اون یکی میگه مسکن مهر تعطیل کنید
اون یکی میگه یارانه قطع کنیم
اون یکی میگه بنزین گرون کنیم و ......

ادامه
شهرام شناسه نظر: 112586 7 آبان 1392 - 11:36

مهمترین موضوع اقتصادی ایران در حال حاظر قیمت ارز هست که تمام قیمت ها بهش بستگی داره...در تبلیغات آقای روحانی قرار بود ارزش پول ملی برگرده اما با اینکه بازار داشت راهشو پیدا می کرد دولت جلوش رو گرفت ، آقای روحانی قول رفاه رو داد اما می بینیم وزیر ایشون دم از گرون شدن خودرو میزنه که بازار رو داغ کنه در واقع ایشون طرف مردم نیست و طرف خودرو ساز هست اما این دولت یادش رفته که با رای مردم سر کار اومده....اگر قرار باشه اوضاع روابط و سیاست خارجی خوب بشه اما قیمت ها تفاوتی نکنه برای مردم چه فرقی میکنه که روابط خوب باشه یا بد...

ادامه
محمد شناسه نظر: 112587 7 آبان 1392 - 11:38

چون مردم توقعشون زیاده
چون مردم فراموش کارن
چون مردم ...

ادامه
زیبا شناسه نظر: 112588 7 آبان 1392 - 11:41

این دولت به جای اینکه دولت تدبیر و امید باشه تا حالا که فقط دولت یاس و نا امیدی بوده.
متاسفم از اینکه به روحانی رای دادم.

ادامه
محمد شناسه نظر: 112589 7 آبان 1392 - 11:44

به ESI

عزیزم انگار فراموش کردی که دلار رو تو همین سایت ۵ تا ۷ هزار تومان پیش بینی می کردن

انگار فراموش کردی که روزانه این دلار ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان نوسان داشت. یکی یه جای دنیا عطسه می کرد قیمت دلار ۲۰۰ تومان می رفت بالا

شما که می گی ۳۰۰۰ تومن آخه بانک مرکزی می تونه کنترل کنه؟؟؟

همچین می گی خودرو که انگار پراید رو ۷ تومن تحویل گرفته می خواد ۱۷ بفروشه. عزیز من رکود باعث افزایش هزینه شده و تا این حل نشه درست بشو نیست


به نظر من اگر مردم واقع بین باشن باید به خاطر ثبات قیمت ها در این مدت، بهبود شرایط دیپلماسی و امید به زندگی بهتر طی سالهای آتی بیش از حد انتظار رو می زدن
یه کلام: این رو باید قبول کرد که مشکلات یک شبه حل نمی شه


به نظر من آقای ... باید می شد رییس جمهور تا این ملت قدر امسال روحانی رو بدونن که متاسفانه دولت قبل رو دیدن و نمی دونن

ادامه
علی جون شناسه نظر: 112590 7 آبان 1392 - 11:44

فقط و فقط یک چیز: من نگاه میکنم اون چیزهایی که سر سفره من و خانواده ام میاد ارزونتر شده یا گرونتر.

متاسفانه تو زمان ایشون برخی اقلام مثل لبنیات و مرغ و ... بسیار گرونتر شده...

ادامه
سید مهدی شناسه نظر: 112591 7 آبان 1392 - 11:45

به دلایل ذیل
1. عملکرد مشابه بانک مرکزی دولت یازدهم با دولت دهم
2. اظهارات غیر مسئولانه رئیس بانک مرکزی در خصوص قیمت ارز
3. اظهارات غیر منتظره وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد قیمت خودرو
4. عدم ایجاد سیاست های فضای رقابتی جهت تولید خودرو با طرح و کیفیت بالا و قابل رقابت با اروپا و شرق آسیا
5. افزایش قیمت ها در بسیاری از کالاها و مواد غذایی در 2 ماه اخیر
6. و دلایل دیگر که باعث اطاله متن میگردد

ادامه
بهروز شناسه نظر: 112592 7 آبان 1392 - 11:46

علت اینه که شتاب حرکت آقایون کمه و بیش از حد صحبت میکنند و کمتر عمل میکنند . شمی نیست که آقای روحانی وضعیت مملکت رو میدونسته و وارد گود شده بنابراین باید سرعت حرکتشون رو زیاد کنند تا آثارش رو مردم ببینند. الان اقتصاد دچار رکود سنگینی شده که آقایون هیچ کاری براش نکردن و مرتب با حرف های نسنجیده بر طبل تورم و رکود می کوبند

ادامه
1995 شناسه نظر: 112593 7 آبان 1392 - 11:50

به نظر من هیچ چیزی بهتر نشده فقط حرفه ، تو عمل همه چی خرابههههههههههه میگی نه پس منفی بده تا بگن روشن فکری

ادامه
امیر حسین شناسه نظر: 112597 7 آبان 1392 - 11:54

من شخصا در همین حد انتظار داشتم. به هر حال کار اقتصادی دولت کار عظیم است و با 70روز واقعا امکان تغییر بزرگ نیست. همین کار ثبات در بازار ارز که در یک ماهه اخیر ایجاد شده کاری بزرگ بوده. باید صبر داشت و امید نه اینکه توقع داشت با 70 روز کاری عظیم صورت بگیره.

ادامه
شهروند شناسه نظر: 112599 7 آبان 1392 - 11:57

من فقط میدونم اگه دولت قبلی تا الان بود قیمت دلار5000 تومان بود و یا تا حالا جنگ جهانی سوم شروع شده بود...

ادامه
علی شناسه نظر: 112600 7 آبان 1392 - 11:58

طی سالهای اخیر خصوصی سازی همش یه حرف بوده ، اگر سازمانی هم خصوصی سازی شد از یه ارگان به یک شخص کاملا وابسته به دولت و همان ارگان واگذار شده نه یک سرمایه گذار و شرکت فعال خصوصی ! این طوری هم که مشخصه در این دولت هم خصوصی سازی همش یه حرفه ، تا وقتی خودرو سازها وابسته به دولت باشند مشخصه اتفاقی نمی افته . تا وقتی بازار رقابتی نباشه برای خودرو سازهای داخلی چه اهمیتی داره پراید با قیمت 8 میلیون داره با 20 میلیون و همان امکانات و کیفیت افتضاحتر ارائه می شود دولت هم حق گمرک خودرو بالا نگه داشته می گی همینی که هست یا این خودروهای ... بخر یا هیچی !!!

یکی از بهترین کارهایی که کمک می کنه اقتصاد کشور رشد پیدا کند و شرایط و کیفیت کالاها بالاتر برود بها دادن به بخش خصوصی و ایجاد بازارهای رقابتی و آزادی حق انتخاب به مصرف کننده است که طی این زمان هیچی گونه حرکتی در اصل 44 خصوصی سازی تبدیل دولت به یک نهاد نظارتی به جای عملیاتی دیده نشد .

ادامه
حاجی شناسه نظر: 112602 7 آبان 1392 - 12:0

60 درصد مردم عادی و عامه بودند و اونهایی که رای به در حد انتظار دادند افراد متخصص و کارشناس بودند.

ادامه
کامران شناسه نظر: 112603 7 آبان 1392 - 12:1

متاسفانه قرار بود بهبود معیشت در اولویت باشه ولی در عمل همه هزینه های خانوار یا گرونتر شده یا ثابته . نمونه اش مرغ و لبنیات و کره و .....و اجاره خانه ها

ادامه
mdr شناسه نظر: 112604 7 آبان 1392 - 12:3

دوستان نباید انتظار داشته باشیم تورمی که نتیجه 8سال تلاش بی وقفه دولت دهم هست 70 روزه جمع بشه.. همین که جلوی افزایش بی رویه ان گرفته شد و دچار ابر تورم ( hiperinflation) نشدیم خدارو شکر کنیم.
مورد دیگه این که اکثرا از صحبت اقای سیف در مورد دلار ناراحتن، دوستان قیمت دلار رو بانک مرکزی تعیین نمیکنه بلکه بازار تعیین میکنه.. اگه اقای سیف اون روز اون حرفو نمیزد دلار کمی میومد پائین و چون تغییری در شرایط اقتصادی رخ نداده بود دوباره میرفت بالا و این نوسان به من و شما اسیب میرسوند پس این یک اقدام کارشناسانه بود!
خودرو هم که مشکل امروز و دیروز نیس و از پایبست خرابه! منابع کشور صرف صنعتی میشه که هیچ برتری ای در ان نداریم و میخوایم با ژاپن رقابت کنیم معلومه که نمیتونیم..
پس بیاید فقط امید داشته باشیم به دولت تدبیر و امید
به امید روزهایی بهتر که حق ماست!

ادامه
ح- ک شناسه نظر: 112605 7 آبان 1392 - 12:3

اگر قرار نیست اوضاع معیشتی مردم بهتر بشه، پس به نفع مردم هست که روابط خارجی هم خراب بشه، چون شهروندان عادی که به بهانه جلسات متعدد( سازمان ملل، ژنو1- ژنو2-ژنو3........ژنوn ) مسافرت خارجی که نمیرن.

ادامه
حامد شناسه نظر: 112606 7 آبان 1392 - 12:5

متاسفانه اعمال این دولت برعکس شعارهایی است که هنگام انتخابات داد.همه مردم فکر مبکردند بخصوص پس از مذاکرات وتاثیر روانی اون باعث افت قیمت ارز و به تبع اون فروکش کردن روند صعودی قیمتها بشه.اما متاسفانه با رویکردی غلط جلو نزول قیمت ارز رو به بهانه حمایت از صادرات گرفتند و پس از اون تا تونستند به بالا رفتن قیمتها کمک کردن.و بی تدبیری خودشونو گردن دولت قبل انداختن.با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی ای مملکت دارای مشکله بایستی با صاحب نظران با سلایق مختلف همفکری و تبادل نظر می کردن وراهی بهتر واسه بهبود وضعیت جاری پیدا میکردند.اما با توجه به اینکه اینا تصمیمشونو در جهت تثبیت نرخ دلار روی 3000 تومن گرفتن.مردم دیگه به اونا اعتماد اولیه رو ندارن چرا که مردم با بهبود وضع معیشت امیدوار میمونند.و اعمال این دولت در خصوص دامن زدن به گروونیهای اخیر اون شعارهارو کم رنگ کرده

ادامه
فرهاد شناسه نظر: 112607 7 آبان 1392 - 12:8

خطاب به حاجی
یعنی تو خودتو کارشناس و متخصص میدونی؟!!!!

ادامه
هادی شناسه نظر: 112608 7 آبان 1392 - 12:9

من خودم زدم کمتر از حد انتظار

به نظرم مسئولان باید کمتر مصاحبه کنند

درسته آقای سیف اومد کاری کرد تا تو بازار ارز ثبات ایجاد کنه و به نظر کارش درست می اومد اما می توانست بدون مصاحبه هم این کارو بکنه
آقای نعمت زاده هم که می بینن صنعت خودرو کاملا به خواب رفته و فروشی نیست با این مصاحبه خواستن مردم رو به خرید ترغیب کنند اما واقعیت اینه مردم پول ندارند نه اینکه بخوان تحریم کنند

من خودم نیاز ضروری به ماشین دارم ولی واقعیت اینه 17 میلیون ندارم بدم پراید یا به قول دوستان تابوت مرگ بخرم

به نظر باید مسئولان کمتر مصاحبه کنند

کالاهایی هم که سر سفره مردم میاد از قبیل لبنیات مرغ و گوشت اکثرا گرون شده و اعلام کردن لبنیات 17درصد گرون میشه ما دوست داشتیم دلار ثبات داشته باشه اما با وجود ثبات تو ارز باز اکثر کالاهی مصرفی مردم دارند گرون میشن

عملا برق و گاز رو هم گرون کردن

تو اقتصاد فعلی کشور خودرو به رکود رفته اما ارزون نمیشه
خونه به رکود رفته اما ارزون نمیشه
اکثرا اقلامی که گرون هستن رکود دارند اما هیچ کدوم ارزون نمی شن و اقلام مصرفی مردم هم هر روز گرون تر

امیدوارم به این اوضاع کمی رسیدگی بشه

ادامه
محسن شناسه نظر: 112609 7 آبان 1392 - 12:10

* هنوز تکلیف این یارانه کوفتی معلوم نشده. شما که آمار همه چی ملت رو دارید و مردم تو شخصی ترین اعتقاداتشون تحت کنترل حکومتند، واقعا نموتونید دهک های پردرآمد رو مشخص کنید؟؟؟
* باز هم صحبت از برداشت از دلارهای صندوق توسعه برای طرحهای بی سر و ته مطرح شده
* هنوز تکلیف خودرو معلوم نشده. آقا واردات رو آزاد کنید، قیمت داخلی ها رو هم ول کنید بذارید بازار خودش خودش رو متعادل میکنه. شما بازار رو انگولک نکنید، هی ور نرید، هی بخشنامه ندید، هی قانون نذارید، اصلا هیچ کاری نکنید. به خدا خیلی بهتره

ادامه
ماندگار شناسه نظر: 112610 7 آبان 1392 - 12:11

واقعاً نمیشه انکار کرد که از نظر سیاست و روابط خارجی پیشرفت داشتیم البته اونم هنوز کاملاً معلوم نیست چون معلوم نیست به توافق در زمینه هسته ای برسیم یا نه.
در زمینه های اقتصادی و معیشتی مردم متاسفانه در کالاهای اساسی و مصرفی و ... هنوز شاهد افزایش قیمتها هستیم و حداقل به ثبات هم نرسیدند.

ادامه
ESI شناسه نظر: 112611 7 آبان 1392 - 12:13

واقعا متاسف میشه آدم واسه امثال شما که اینقد خودتون بی ارزش میدونید
ما به روحانی رای دادیم که اینا حل بشه و گرنه به همون کسی که فکرش میکردی رای میدادیم.
شما انگار ایران زندگی نمیکنی
شما میدونی 90% ارز مملکت چطور وارد میشه دست کی هست که میگی دلار3000 تومن.
بانک مرکزی بخواد دلار میتونه تا 1500 به راحتی کم کنه و چون کسر بوجه110هزار میلیاردی هست میگه چرا دلار ارزون بدم اینا که مجبور هستن میخرن
چرا نمییتونه پراید ارزون کنه.طبق قانون رییس جمهور میتونه گمرکی هر کالایی افزایش یا کاهش بده.اگر گمرکی خودرو صفر بشه میدونی با 20 تومن میتونی ی مزدا3 کم کارکرد به راحتی بخری
همیشه سعی کن چیزی ندونی چون اگر بدونی خیلی اذیت میشی.

ادامه
امید شناسه نظر: 112612 7 آبان 1392 - 12:17

ملاک اکثریت مردم وضعیت معیشت و امید به آینده است که علیرغم تلاشهای دولت هر دو در سراشیبی است.

ادامه
max شناسه نظر: 112613 7 آبان 1392 - 12:18

نهایت تلاش این دولت همینی بود که دیدید ... تمام تلاش خود را کردند تا به وعده تغییرات 100 روزه عمل کنند که اتفاقی رخ نداد...فکر نکنم تو 12 روز باقیمانده کاری بتوانند بکنند...اما بعد از وعده 100 روزه اتفاقات زیادی خواهد افتاد!!! بنزین 3000 تومنی در راه است و به طبع آن گرانی خیلی چیزها...

ادامه
بنده خدا شناسه نظر: 112614 7 آبان 1392 - 12:18

من که در حد انتظار رإی دادم. یقین دارم که همانگونه که کامنت "حاجی" نوشته است طبیعی است که بیشتر مردم عادی و عامی هستند و این نه توهین است نه بی احترامی!
لذا باید گفت که توقع کمتر از حد انتظار نوعی زیاده خواهی ناشی از نادانی و جهل نسبت به امور است و این مشکل ریشۀ فرهنگی دارد.
نوع مردم ما زودباور و زود فراموشکار هستند و از صبر و حوصله فراری و به رؤیای اصلاح یک شبۀ امور می اندیشند و لاغیر.
گویی از خود سلب مسؤولیت نموده و همه چیز را به دیگران واگذار می نمایند که این نادرست است.
صرف نظر عملکرد روحانی نفیا و اثباتا، توقع معجزه داشتن توقعی نابجا است که متأسفانه بیشتر مردم ما همینگونه متوقعند.

خدا به افراد خدمت گذار مردم در هر لباس و مقامی هستند چه مشهور و چه گمنام خیر و برکت و توفیق روزافزون داده و خیانتکاران به مردم را مأیوس و رسوا گرداند.

ادامه
عرب شناسه نظر: 112615 7 آبان 1392 - 12:19

اغا بذار با امریکا به توافق برسند تا ارزون بشه 60درصد مردم با امریکا موافقن می تونید به نظر سنجی بذارید ایرانیکو

ادامه
مسعود آریان شناسه نظر: 112616 7 آبان 1392 - 12:23

با نظر ESI و شهرام، علی جون، سید مهدی و بهروز موافقم

ادامه
007 شناسه نظر: 112617 7 آبان 1392 - 12:24

تازمانی که من نصف درامدم رو بابت اجاره خونه ای میدم که وقتی میرم توش بجای احساس آرامش احساس حقارت و بد بختی میکنم عملکرد هیچ دولتی برام قابل قبول نیست

ادامه
حامد شناسه نظر: 112618 7 آبان 1392 - 12:32

جناب حاجی .اگه از اون طرف نگاه کنیم شما درست میگی. یعنی ما مردم انتظاری جز گروونی بیشتر از اینا نداشتیم و بیش از انتظار ما این عزیزان کمر مارو خم کردن

ادامه
رضا شناسه نظر: 112619 7 آبان 1392 - 12:32

خوب همه در این کشور زندگی می کنیم و امید داریم جناب روحانی وضعیت را بهتر کند درسته وضعیت بهبود یافته ولی کمتر از انتظاره
چون برخلاف خود آقای روحانی و آقای ظریف یه عده باعث خرابی بازار نیز میشن و حتی دم از گرونی و قطع یارانه و گرونی بنزین و ... می زنن
در همه قسمتا اشخاص قوی و کارشناس زبده نداریم اکثرا باعث خرابی و نابسانامی کشور و بازار می شوند.
حاجی جان همین مردم عام و ساده خیلی بیشتر و بهتر از خیلی کارشناسان آگاهی دارن و بیشتر باعث خرابی و مشکلات بوجود آمده همین متخصصین هستن که بمحض استحکام موقعیت از پولدارها حمایت می کنن و قشر محروم و ضعیف فراموش میشه

ادامه
ایران شناسه نظر: 112620 7 آبان 1392 - 12:43

سایت محترم ارانیکو
به نظر من طرح پرسش با این شیوه اشتباه است . بهتر بود پرسیده میشد با توجه به وضعیت بد اقتصادی که دولت کشور را تحویل گرفته آیا اقداماتی که صورت پذیرفته در حد توان دولت بوده ، بیشتر بوده یا کمتر بوده است . شما با 75 میلیون نفر جمعیت طرف هستید که 75 میلیون سطح انتظار متفاوت می توانند داشته باشند . هرکس با درنظر گرفتن شرایط زندگی خودش و وضعیت درآمدی اش و خواسته ها و آرزوها و نیازهایش ، انتظاراتی دارد که متاسفانه در کشور ما همه دولت را موظف می دانند که این انتظارات را پاسخ گوید . باید توجه داشت که دولت با چه محدودیت هایی مواجه است ، چه موانعی از سوی دشمنان و حتی دوستان نادان برسر راهش گذاشته می شود که انرژی و توان دولت را از او سلب می کند . همین دوستانی که اینگونه داد سخن داده و از رای دادن به آقای روحانی پشیمان شده اند اگر کمی انصاف داشته باشند و خود را به جای ایشان بگذارند و منافع کشور را در نظر بیاورند به طور قطع به گونه دیگری قضاوت خواهند کرد . به نظر من دولت نشان داده که اهل شعار دادن نیست و شرایط را درک می کند قصد پاک کردن صورت مسئله را ندارد و نمی خواهد که با تحدید و زور و حکم و بگیر وببند کشور را اداره کند و می خواهد گره ها را با دست باز کند نه با دندان و این کار زمان می برد و ما باید به دولت زمان بدهیم و همکاری کنیم تا کشورمان به شرایط بهتری برسد .
آلمان بعد از جنگ ، ژاپن ، کره جنوبی ، ترکیه و بسیاری از کشورهایی که ما شاهد ساخته شدن و پیشرفتش بودیم فقط توسط دولتهایشان ساخته نشده اند بلکه دولت سیاستهای درست اتخاذ کرده و مردم همت کرده اند سختی کشیده اند و به دولتشان کمک کرده اند و کشورشان را ساخته اند . ما انتظار داریم آقای روحانی ظرف 100 روز خرابیهای 8 ساله را آباد کند .
برای خراب کردن هر چیز زمان کوتاهی لازم است اما ساختن نیاز به فکر ، برنامه ، بودجه ، کار و تلاش و صبرو زمان دارد . نباید عجله کرد . همین که دولت در راه درست قدم برمی دارد جای امیدواریست که بتوان به تدریج وضعیت را بهبود بخشید . به امید حق

ادامه
مهدی شناسه نظر: 112622 7 آبان 1392 - 12:50

این دولت هم مثل دولت زمان خ از پشتوانه رای بالای مردم استفاده نمیکنه و همش به دهان همونهایی نگاه میکنه که حداقل هستن تا حالا هیچ عملکردی برای آقازاده ها, اسکله های قاچاق انجام نداده موردیکه باید در اولویت باشه متاسفانه باز هم سمت فلش سمت اقشار پردرآمد هست و همه چی در نظر گرفته میشه تا نکنه این اشخاص آسیب ببینن مردم عادی پوچ هستن و انگار نه انگار همین پوچها شناسنامشون مهر خورده به نام آقایون در این 70 روز من به شخصه با رصد کردن همه اخبار به مورد خاصی برنخوردم که به من بفهمونه قراره زندگی خانواده من و امثال من بهتر بشه همچنان ناامید هستم به نظر من باز هم فقط حرف حرف حرف و دیگر هیچ

ادامه
بینا شناسه نظر: 112625 7 آبان 1392 - 12:55

موقع روی کار اومدن دقیقا تمام حرفهائی که الان تأیید می‌کنند رو نفی و تمام کارهائی که نفی می‌کردند رو تأیید می‌کنند، درضمن هرکدام از مدیران اقتصادی عددهای متفاوتی ارائه‌می‌دهند، حداقل هماهنگ هم در گفتمانشان نیستند، خلاصه دروغگوئی از ابتدای کار جای بسی تعجب و سئوال داره

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 112630 7 آبان 1392 - 13:9

بنده به عنوان استاد دانشگاه و با توجه به ارزیابی های خودم از عملکرد حدودا دو ماهه دولت یازدهم تصور می کنم که برخی از مدیران و مسئولان منتخب از سوی رییس جمهور شایستگی کافی را ندارند و برخی مواقع با مصاحبه های خودشان و اظهارنظرهای بدون کارشناسی سبب آشفتگی خاطر مردم می شوند که از این میان میتوان به اظهارنظر دکترسیف درباره قیمت ارز و اظهارنظر مهندس نعمت زاده درباره قیمت خودرو اشاره نمود و این تداعی به وجود می آید که نکند واقعا در این اثنا این افراد و زیردستانشان طبق برنامه قبلی درصدد انتفاع و بهره برداری اقتصادی شخصی هستند؟
از سوی دیگر نه تنها به هیچ وجه حتی نسیمی از حماسه اقتصادی احساس نمی شود بلکه برعکس با ایجاد فشارهای بیشتر اقتصادی بر دوش مردم سبب آزردگی خاطر ملت شریف می وندکه به طور مثال می توان به افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، خودرو ، لبنیات و ... اشاره نمود.
یکی دیگر از مسایل آزار دهنده به کارگیری یک مدیر در چندین شغل و پست مدیریتی است و متاسفانه این قضیه در تمامی سطوح مدیریتی قابل مشاهده است.

ادامه
کارمند کوچولو شناسه نظر: 112632 7 آبان 1392 - 13:20

مدیری از اداره ای رفت . در روز تودیع و معارفه به مدیر بعدی گفت سه پاکت نامه داخل میز کارت است بخوان
در نامه اول نوشته شده بود تا میتوانی به من بد و بیراه بگو حتی به مدیران قبل از من و 4 ماه این کار را ادامه بده
بعد از 4 ماه و اجرای مفاد نامه اول پاکت دوم را گشود نوشته بود عزل و نصب و جابجایی کن تا می توانی به مدت 8 ماه
بعد از 1 سال از ورود پاکت سوم را باز کرد نوشته بود سه پاکت عین پاکات من برای مدیر بعدی بگذار و به سالن تودیع و معارفه بیا
ضمن عدم دفاع از عملکرد دولت قبل ظاهر امر این است که دولت فعلی در حال حاضر استراتژی سه پاکت مدیران را در دستور کار دارد و این یعنی عدم کارایی مورد انتظار
قیمتها در حال بالارفتن. همه چیز در رکود .امید به آینده اندک.
آیا show off بودن حرکات دولت حتی در سطح دیپلماسی خارجی واضح نیست؟
و اینکه تبعات عدم دستیابی احتمالی به خواستهای مشروع ملت چه خواهد بود؟

ادامه
هادی شناسه نظر: 112633 7 آبان 1392 - 13:20

دوستان من 1 سوال دارم و لطفا افرادی که می گن دلار بالا به سود صادرات و تولید کننده هست جواب بده

آیا آمریکا که ارزش پولش از اکثر کشورها بالاست تولید نمی کنه؟
آمریکا صادرات نداره؟

پس چرا تولید کننده و صادرات اونا ضرر نمی کنند و ورشکس نمی شن؟

چرا ارزش پول ملی اونا بالاست و ما میگیم اگه ارزش پول مللیمون پایین باشه واسمون بهتره

لطفا افرادی جواب بدن که می گن دلار بالا بشه به نفع تولید کننده است

ادامه
m.d شناسه نظر: 112635 7 آبان 1392 - 13:26

تا قیمت کالاهی اساسی ملت کاهش پیدا نکند ، انتظار مردم براورده نشده است. اما در بحث روابط بین الملی خوب کار کردنند.به نظر بنده جناب آقای روحانی باید روی انتخاب بعضی از مدیران و وزراء خودش تجدید نظر کند .

ادامه
امیر علی شناسه نظر: 112636 7 آبان 1392 - 13:27

30 سال بعد در چنین روزی : یکی از فعالان تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید کتاب خاطراتش را منتشر کرد و عواید ان را به ادر کنندگان اختصاص داد .وی در این کتاب نوشت ما اصلا انتظار نداشتیم در انتخابات پیروز بشیم و پس از پیروزی حول شدیم و بجای قول 100000 روزه 3 صفر رو اشتباها حذف کردیم و این باعث شد توقع دلبستگان به شعارهای ما بالا بره . این شخص که در اخرین روزهای حیات خود به سر میبرد در قسمتی از کتاب خود نوشت:ما نمی توانستیم ارز رو کاهش بدیم چون درامد ما که از فروش ارز تامین میشد کاهش پیدا میکرد و از طرفی مردم نیز طی این سالها به گروونی عادت کرده بودن و احتمال میرفت که با سقوط نرخ ارز و ارزوونی غیر منتظره بسیاری از مردم دچار بیماری ذوق زدگی بشن و ما داروی این بیماری رو نداشتیم و از طرفی تعدای از صادر کنندگان و سفته بازان عزیز دچار ضرر و زیان میشدند .و بانکهای خصوصی ضرر میکردن پس تصمیم گرفتیم با صرف یک صبحانه جلوی شیوع این بیماری رو بگیریم و این کار به مسن ترین افراد واگذار شد و تصمیم بر این شد چنانچه هر گاه اعتراضی بوجود امد بیندازیم گردن دولت قبل . وی در قسمتی دیگر از این کتاب مینویسد: گران کردن خودرو برق گاز اب مرغ و حمل و نقل و .... از بهترین کارهای دولت جهت پیشگیری این بیماری مسری بود که مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت .این اقتصاد دان سالخورده علت عدم موفقیت در تعدا بسیار کمی از ایده های امیدگران را دستهای پشت پرده و مافیا اعلام کرد و به همکاران خود توصیه کرد با این افراد مقابله کنند

ادامه
رضا شناسه نظر: 112639 7 آبان 1392 - 13:37

برای اسنکه دولت هیچ برنامه مشخصی در خصوص بهبود وضع اقتصاد ندارد و فقط چشم به نتایج مذاکرات و برداشتن تحریم ها دوخته، درحالیکه خیلی از مشکلات منجمله قیمت خودرو ناشی از ضعف مدیریتی است

ادامه
محسن محمودی وان علیا شناسه نظر: 112640 7 آبان 1392 - 13:40

این 60 درصد در زمان خراب کاریها و سوء مدیریت آقای احمدی نژاد کجا بودند؟

ادامه
هومن شناسه نظر: 112642 7 آبان 1392 - 13:53

اعتدال یعنی
همه رو راضی نگه داشتن !!!
البته بیشتر کسانی کفه این تعادل رو تراز نگه میدارن که !!! منافع ما رو تأمین میکنن
از یک دولت میانه رو !!! پذیرش وعده های کوتاه مدت اشتباه محضه !!!
میانه روی تناسبی با کارهای جهشی ، کوتاه مدت ، جهشی و بسیجی وار نداره !!!
نه اینکه تعادل بد باشه
اما
با توجه به ویرانه ای که از دولت پیش به جا موند !!! قطعاً و یقیناً باید دولت امیــــــــــد !!! در جبران کار افتضاح دولت قبل حداقل در قبال معیشت مردم تعادل و با همه کنار امدن رو کنار میگذاشت و در این 100 روز ((((((((((نان)))))))))))) رو به سر سفره مردم بر میگردوند

ادامه
حاجی شناسه نظر: 112643 7 آبان 1392 - 13:56

با تشکر از "بنده خدا" و دوستان دیگه که کامنت منو نقد کردند. اولاً من اصلاً به قشر عامه توهین نکردم و قصد آنرا هم نداشتم. این متاسفانه یک واقعیت تاریخی در ایران هست و به حکومت و سلسله هم بستگی نداره. هر وقت حکمران دلسوزی اومد خواست تو این مملکت کاری رو از ریشه درست کنه تا یک عمر آسایش داشته باشیم ما ملت یا بیرونش کردیم یا زیر آبشو زدیم و برعکس هر عبوس و بی سوادی اومد با چرب زبونی الکی به ما وعده و وعید داد همه حمایتش کردیم تا به راحتی همه چیزو خراب کنه بره . این خصلت ما شده. دوستان توجه داشته باشید که :
نا برده رنج گنج میسر نمیشود

ما خیلی قبل از کشورهایی مثل کره یا برزیل یا هند مدرن شدنئ شروع کردیم اما چرا ناتمام شد؟ چرا عقب افتادیم؟ چون مردم عوام دنبال چیزهای الکی و خرافات بودند و اصلاً پیشرفت را نمیخواستند !!!

ادامه
آزاده شناسه نظر: 112644 7 آبان 1392 - 14:5

آخه واقعا این نظر سنجی یعنی چی وجدانا؟ آخه 70 روزه می شه دولتی رو نقد کرد؟ دولتی که با 8 سال خرابکاری مداوم دست و پنجه نرم می کنه؟ خرابکاری هست ساله رو باید 70 روزه یا 6 ماهه درست کرد؟ همین که دلار ثابت شده و بالا نرفته کم چیزیه؟ شما از طرفداران رییس جمهور قبلی هستید؟ لااقل مرد باشید اگر تقوا ندارید! برای جمع و جور کردن خرابکاری های دولت قبلی باید با دنیا تعامل کرد اونوقت تا رئیس جمهور می ره و می آد بهش کفش پرتاب می کنند! اونوقت شما نظرسنجی این شکلی می گذارید؟ گرون نشدن و ثابت موندن قیمت دلار خودش نوعی ارزونیه! وقتی روند افزایشی قیمت مرغ و گوشت و ... شروع شده و داره همه چیز گرون می شه، نفر بعدی باید بتونه اثرات نفر قبلی رو خنثی کنه بعد! هنوز واسه انتخاب یک وزیر اونقدر دارند بهش سخت می گیرند که نتونسته انتخابش کنه! بیلبورد فلان می گذارند و ... اونوقت شما می گی عمکلردش فلانه؟ قبلاها اینطوری صحبت نمی کردید؟ چطور باید عمل کنه که شما راضی بشین؟ دلاری که رو قبلی ها تا بالای 4000 تومن رساندند و این دولت ثابت نگهداشته فراموش کردید؟ حرف زیاده و عمل و انصاف کم!!!!!!! امیرعلی و ... همه احتمالا همون هایی هستند که تو مراسم جشن تولد بعضی ها شرکت کرده اند. احتمالا دوستانی که به این دولت می تازند همان هایی هستن که با اتوبوس به شهر آمده اند و حالا باید برگردند!

ادامه
alias شناسه نظر: 112645 7 آبان 1392 - 14:9

رییس جمهور قبل که نسبتا خوب شروع کرد این شد حالا خودتون قضاوت کنید اینا شروع کردن این کفشه اون کفشه همچی کفشه اخرش چی میشه

ادامه
امیر شناسه نظر: 112646 7 آبان 1392 - 14:11

به نظرم توقع دوستانی که از دولت تدبیر و امید انتظار داشتند بالا بوده است.
باید قبول کنیم این دولت در همین 70 روز در برخی حوزه ها بهتر از دیگر حوزه ها عمل کرده است مانند روابط خارجی.
اما اینکه کالایی گران میشود مربوط به هزینه هایی است که تولید کننده انجام داده و مربوط به همین دوران نیست.
شاید ملت ما تا به حال شفاف سازی ندیده است و حالا با شفاف سازی این دولت کمی نا امید شده است. واقعیت ها را باید گفت .
دولت قبل میگفت همه چیز خوب است اما شواهد چیزی غیر از آن بود.
به امید روزهای روشن برای ایران سرافراز

ادامه
محمد شناسه نظر: 112647 7 آبان 1392 - 14:20

به alias

من موندم تو چی گفتی
"رییس جمهور قبل خوب شروع کرد" ؟؟؟؟؟؟؟

مرد مومن این بدبختی هایی که الان داریم می کشیم از همون روزهای اول رییس جمهور اسبقه، که تازه داره خودشو نشون می ده مثل پول رو ریختن تو جامعه مثل طرح های زودبازده که الان همونها شده معوقات وحشتناک بانکی

تصمیمات اشتباه سالهای اخیر تازه بعدا خودش رو نشون می ده

ادامه
وثوق شناسه نظر: 112650 7 آبان 1392 - 14:35

باید به این نکته توجه داشت که دولت خیلی بیشتر از ما دوست داره اوضاع درست بشه ولی میراثی از دولت قبل به جا مونده که اگر بخوان سریعا در اون میراث دخل و تصرفی بکنن همه چیز بدتر از اینی که هست میشه. پس بهتره زود قضاوت نکنیم هنوز برای قضاوت خیلی زوده.

ادامه
مهدی شناسه نظر: 112652 7 آبان 1392 - 14:40

در جواب بعضی دوستان هیچکس انتظار معجزه از این دولت نداره تنها انتظار ما اینه درصد کارهای درست بالا ببره و وزراش اینقدر حول حولی حرف نزنن در تمام مصاحبه هایی که این وزرا انجام دادن انگار قشر کم درآمد وجود نداره همش چسبیدن به 4 تا تولید کننده با جنس بنجل, ماشینهای 2500 cc ,کف قیمت مسکن متری 3 میلیون به بالا به نفع بنداز بفروش و ..............

ادامه
شهاب شناسه نظر: 112654 7 آبان 1392 - 14:45

من فقط یک چیز رو می‌دونم. افتضاحی که در طول 3 تا 4 سال اخیر بوجود اومده با 70 روز نمیشه برطرف بشه. به نظر من در حد انتظار بوده.

ادامه
حسین شناسه نظر: 112656 7 آبان 1392 - 14:54

شب قبل با حالی بحرانی و جسمی ملتهب ، فشار خون بالا و ضربان قلب 110 و مشکلات تنفسی به یک کلینیک مجهز مراجعه کردم . من و بستگانم اولین انتظاری که داشتیم این بود که انشاالله پزشک معالج معجزه کند و در ظرف چند دقیقه حال من خوب شود ، ضربان قلبم طبیعی گردد ، فشار خونم پائین بیاید ، تنفسم عادی شود و خلاصه بشوم یک انسان سالم و بدون درد و ناراحتی و بدون خطر مرگ و غیره و در ظرف چند دقیقه به منزل و به کانون گرم خانواده برگردم.
ایا فردی که بیماریش حاصل چند روز و یا شاید چند ماه و سال باشد میتواند و اصولا" باید چنین انتظاری داشته باشد؟
داستان شبیه انتظار من و شما از این دولت نو پا است . چگونه و با چه منطق علمی و عملی باید از دولتی که وارث تورم دو رقمی بالا و رکود اقتصادی حاکم بر فضای کسب و کار و تولید و بیکاری عظیم و با منابع مالی ریالی و ارزی محدود و ناچیز روبروست انتظار معجزه عاجل برای بهبود همه جانبه اوضاع داشته باشیم. قدری کلاه خود را قاضی کنیم و توقع به بهبود اقتصادی و مهار تورم و کنترل اوضاع داخلی و بین المللی را که به حق است ، با صبر و شکیبائی توام کنیم و امید داشته باشیم که اوضاع در یک مدت حداقل یکسال از حالا فقط تثبیت شود و سپس با اقدامات و تصمیمات صحیح دولت و مجلس و شکیبائی همیشگی مردم ، رو به بهبود و رونق بگذارد.

ادامه
منطقی شناسه نظر: 112658 7 آبان 1392 - 14:57

قبل از انتخابات دلار 3630 بود و تا 4000 تومن هم قبلا رفته بود الان که دلار 20 درصد ارزونتر شده عجیبه انتقادات مردم خیلی بیشتر شده نسبت به زمانی که دلار 4000 تومن بود بعضیا مثل اینکه فراموش کردن دلار حتی تا روزی 500 نوسان میکرد و اوضاع چه طور شده بود...عیبی نداره سال 96 به یکی دیگه رای بدید همه چی مفت میشه چشم بر هم بذارید این دوره هم تموم میشه

ادامه
دلشکسته شناسه نظر: 112659 7 آبان 1392 - 15:0

چون هنوز شرمنده خانواده ام هستم .

ادامه
omre noh شناسه نظر: 112660 7 آبان 1392 - 15:5

shayad manzoresh 100 sal bode

ادامه
یه امیر دیگه شناسه نظر: 112661 7 آبان 1392 - 15:13

من کمتر از حد رو زم زیرا همش مشکلات گفته میشه و انتظار داشتن برنامه رو داشتم. اما به نظر میاد دست دولت بسته است و خیلی نمیشه ازش توقع داشت. مطمئنا دلار اگه پایین می یومد با هر نظری که هر کسی می داد هی نوسان میکرد بالا می رفت. به نظرم برای جلوگیری از قاچاق قیمت دلار رو یک عدد منطقی ثابت بمونه، بعد سعی کنند تحریم ها رو بردارن و آرام آرام حقوق ها و حمایت های اجتماعی رو بیشتر کنند تا اوضاع مثل قبل بشه. بعد در نهایت چند تا صفر کم کنند.

ادامه
ehsan sa شناسه نظر: 112662 7 آبان 1392 - 15:16

مشکل این دولت اینکه تا الان با پنبه سر مردم رو بریده البته فعلا
ولی نمیشه از گسترش با روابط دنیاش که کار بسیار پسندیده ای است گذشت
مهار گرانی باید هدف دولت باشه که نیست
مهار گرانی مهار گرانی مهار گرانی مهار گرانی

ادامه
به حاجی شناسه نظر: 112668 7 آبان 1392 - 15:41

آقای حاجی شما که توهین می کنی و خط بین مردم می کشی و60% رو عوام و عادی می پنداری کارت تف سربالاست!!!!!!
البته شایییییید!!! شما هم راس بگی! اکثریت (%60 عامی) رییس جمهوری عامی رو با رای اکثریت نسبی(50%+1) انتخاب کردند وخب نتیجش هم معلومه!!!
(ببخشید حرف شما غیر از این چیزی رو نشون نمیده)

ادامه
ناشناس شناسه نظر: 112669 7 آبان 1392 - 15:46

به نظر شما نرخ تورم کم شده؟من که میگم زیاد هم شده.پس یعنی کشک

ادامه
پوریا شناسه نظر: 112671 7 آبان 1392 - 16:5

چون هنوز اوضاع بیکاری جوانان روز به روز وخیم تر میشه

وام ازدواج که کلا منقرض شده و به طور فجیع به خواب رفته
قیمت مواد غذایی همچنان هر 2 ماه یا کمتر حدود 15 درصد رشد داره
چون از ازادی بیان و دیدگاه ها در مجامع و نشریات و دانشگاه ها خبری نیست

چون مردم روز به روز فقیر تر می شوند
و خیلی از موارد این چنینی که جای گفتنش نیست

ادامه
محمد شناسه نظر: 112672 7 آبان 1392 - 16:17

با سلام همین بس که حذف یارانه چه تلاطمی در زندگی مردم ایجاد کرده و همین بس که به این نمیگن تدبیر بهش می گن اختشاش اقتصادی وهمین بس که سه وزیر میگن دست ما تو جیب پولداراست متاسفم برای رایی که به روحانی دادم

ادامه
Hamed شناسه نظر: 112674 7 آبان 1392 - 16:26

به نظر میاد که عده ی زیادی حقشون همون " نفت سر سفره" باشه....

بله...
حق بعضی همون نفت سر سفره هست...
هرچند که هنوز بعد از سالها گویا نمیدونن که معنی نفت سر سفره چیه!!!


آقا بیاین منفی بزنین هرچی میخواین بگین...هر کار میخواین بکنید...

اما بدونید که توقعات عجیبی وجود داره....
وقتی منفی و مثبت ها و نظرات رو میبینم اینطوره...
چطور شما همچین توقعاتی از الفنون نداشتین؟؟؟
چرا زمان اون الفنون کاری نکردین؟؟
الان توی این 2 ماه و چند روز توقع "معجزه" دارین؟؟؟

وقتی "توقع" ها غیر واقعی باشه میشه نتیجه این....

تا چند مدت پیش صحبت از افزایش تحریم ها و دلار فلان تومنی بوده و نفتمون به زور صادر میشده و باید معاملات "نفت در برابر کالا" !!! انجام میدادیم....
و همین امسال دولت قبلی اومده و قیمت دلار برای نهاده ها رو کرده 2500 و تازه اثراتش داره بهتر معلوم میشه...

حالا اوضاع سیاسی یه مقدار بهتر شده و دلار حدود 3 هزار تومن تثبیت شده و یه مقدار کم کم داره اوضاع بهتر میشه....
همه توقع دارن پراید بشه 8 میلیون و مرغ بشه لابد 2 تومن و نمیدونم دلار بشه 1500؟!!!!

عجب!!
عزیزان
هنوز مونده تا کارهای دولت قبلی رو حتی متوجه بشید... چه رسد به اثراتش!!!

هر کی هم توی فکر دلار 1500 تومنی هست جدا از توهم عجیبی که داره تصوری هم از وضعیت اقتصاد و صنعت نداره و فقط به فکر 2 روز امروز و فرداش هست!!!!
نه از قیمت واقعی دلار خبری داره نه از تورم آمریکا و ایران نه وضعیت 8 سال گذشته نه از ....

بنده ی خدا
الان هنوز حتی نمیتونیم این دلار های درآمد فروش نفتمون به چین رو بگیریم!!!
شما لابد خیلی خبر داری!!!


امان از این مردم...
چندین سال الفنون بوده و تحمل!! کردن... بعد چند ماه کار دولتی که هنوز بودجه اش معلوم نیست رو نمیتونن تحمل کنن!!!!
عجب عجب عجب!!!!


آقا جون حداقل یکی دوسال صبر کن بعد بیا بگو فلان و چنین و چنان!!!
آقا همینو بد میگم؟؟؟ بگو بد میگی!!!
همین خود من میام بعد یکی دوسال اگه کار نکرده باشن و اوضاع از اینی که آخر کار الفنون بدتر باشه یا بهتر نباشه اعتراض میکنم...

البته این رو هم بگم که اگه قول غیر منطقی داده شده نادرست هست...

ادامه
ناصر شناسه نظر: 112675 7 آبان 1392 - 16:26

من به شخصه از این دولت بابت اینکه تو همین مدت کوتاه تونست قیمت دلار ثابت کنه ممنونم
اونایی که با تولید و واردات سر کار دارن خوب میدونن که ثبات قیمتها خیلی بهتر از اینه که هر روز قیمت ها کو یا زیاد بشه ...
ما واقعا ملت پرتوقعی هستیم

ادامه
به آزاده شناسه نظر: 112678 7 آبان 1392 - 16:30

آدم به حال امثال شما تاسف میخوره که نمیدونید چطور از کسی باید حمایت کرد.
من به روحانی رای دادم .روزی که احمدی نژاد رفت احساس کردم از زندان آزاد شدم ولی این دلیل کر و لال شدنم نمیشه که هیچ چیز نبینم.
دلار بشه 500 تومن ،مرد اونه که با پشت دست بزنه تو دهن وزیرش بگه مردک دلار 4000 تومن بود خونه،ماشین،مرغ و گوشت همین بود حالا گه شده 3000 تومن تو چه هنری داری که 25%قیمت کم کنی نه اینکه بیای بگی ماشین گرون میشه

ادامه
آریا شناسه نظر: 112681 7 آبان 1392 - 16:50

دوستان
فراموش نکنید - یک عده ای 8 سال خرابکاری کردن در تمام ارکان کشور
اگر به ازای هر سال خرابکاری آن هم به این گستردگی یک ماه برای اصلاح و ترمیم لازم باشد
پس حداقل 8 ماه به این تیم جدید فرصت بدیم بعد اظهار نظر کنیم
همین که پوپولیست ها رفتند - خدا را شکر -

ادامه
متخصص شناسه نظر: 112686 7 آبان 1392 - 17:14

واقعا ثبات دلار قابل تحسین هست. توی زمان بعد از تحریم ها به این میزان مدت دلار ثابت نبوده. دوستان درسته هیچی ارزون نمیشه و یا خیلی کم ارزون شده ولی دیگه همینه انتظار نداشته باشید اجناس پایین بیاد منم کارخانه دار بودم هیچگاه جنسم رو پایین نمیووردم. اینو بخواهید از دولت که هرگز دیگه موج گرانی نباشه و قیمت ها ثابت باشه. درسته حقوق ها کفاف نمیده اما دیگه باید سر کرد ...راهی نیست...

ادامه
مجید شناسه نظر: 112689 7 آبان 1392 - 17:31

به خاطر اینکه دولت قبلی انقدر مملکت رو به تاریکی کشونده که این دولت حالا حالا باید کار کنه تا یکم از خرابکاری های اون ها رو درست کنه!

ادامه
Hamed شناسه نظر: 112698 7 آبان 1392 - 18:10

بفرمایید... این خدمت برخی دوستان...

حالا بازم بگید دولت روحانی فلانه...

این یکی از راه هایی بود که دولت الفنون و ... اون زمان کارها میکردن باهاش...
هیچی در اینجور موارد نگم بهتره...

الان ببینید دولت روحانی پول نداره... اما خودش این چیزا رو مصوب میکنه!!!

------------------
"درآمدزایی دولت از گرانی دلار ممنوع شد"

سه شنبه، 7 آبان 1392

حسن روحانی رئیس جمهور مصوبه نحوه محاسبه و اعمال تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی و تعیین نرخ ارز توسط بانک مرکزی را برای اجرا ابلاغ کرد که بر این اساس، درآمدزایی دولت از محل افزایش قیمت ارز ممنوع شد.

به گزارش تسنیم، در ماده واحده این مصوبه که توسط حسن روحانی رئیس جمهور به وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی ابلاغ شده، آمده است: تفاوت ناشی از تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی بانک مرکزی که از تغییر نرخ برابری ارز، طلا و جواهرات ایجاد می شود، صرفاً ناشی از ارزیابی های حسابداری است و سود تحقق یافته تلقی نمی گردد، و مشمول مالیات نیست، و مابه التفاوت آن در حسابی تحت عنوان «مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی» منظور و در بخش سرمایه بانک مرکزی ذیل حساب اندوخته ها در ترازنامه منعکس و گزارش می شود.

مانده این حساب صرفاً بابت جبران زیان های احتمالی آتی بانک مرکزی ناشی از تغییر ( کاهش) برابری های قانونی ارز (تسعیر) قابل استفاده است.

بنابر تبصره یک این مصوبه، نرخ برابری ارز مطابق سازوکار قانونی توسط بانک مرکزی تعیین می گردد. در تبصره دو نیز آمده است که مفاد این قانون از تاریخ تصویب (31 شهریور 92) لازم الاجرا است.

در تبصره سه این مصوبه نیز تاکید شد، با تصویب این قانون بند ب ماده 26 قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 1351 نسخ می گردد.

ادامه
خودم شناسه نظر: 112703 7 آبان 1392 - 18:44

من هر روز میگم نکنه روحانی هم گولمون زد و الکی بهش رای دادم

ادامه
غلام رضا شناسه نظر: 112707 7 آبان 1392 - 18:57

هرچی هست الان از دوران احمدی نژاد خیلی بهتره حداقل دلار تو چند ماه از این رو به اون رو نمیشه. الان مردم میخرن ترس ندارن زندگی سخت هست آره اما مردم خیلی از دوران احمدی نژاد شاد ترند

ادامه
بلوچی شناسه نظر: 112710 7 آبان 1392 - 19:6

به نظر من سایت ارانیکو خیلی زود اقدام به این نظر سنجی کردزیرا مجموعه اقدامات دولت زمان می خواهد تا بازتاب و بازخورد آنها را در جامعه ببینیم در حال حاضر تمام مشکلات و سختی ها نتیجه عملکرد دولت قبلی است امسال را نباید جز عملکرد دولت گذاشت وانتظار داشت همینکه می بینیم شبانه روز دولتمردان در پی حل مشکلات هستند بسی جای امید است. مگر خدا چه خواهد.

ادامه
احمد شناسه نظر: 112718 7 آبان 1392 - 19:35

اونه که با پشت دست بزنه تو دهن وزیرش بگه مردک دلار 4000 تومن بود خونه،ماشین،مرغ و گوشت همین بود حالا گه شده 3000 تومن تو چه هنری داری که 25%قیمت کم کنی نه اینکه بیای بگی ماشین گرون میشه یعنی اگه فردا پس فردا روحانی بیاد و بابت حرف وزیرش عذر خواهی کنه اون موقع هست که در حد انتظاره نظر مردم

ادامه
pouya شناسه نظر: 112719 7 آبان 1392 - 20:13

dollar=1000toman faghat

ادامه
سجاد شناسه نظر: 112726 7 آبان 1392 - 21:54

عزیزان ناراضی مگه خمره رنگرزیه که ریس جمهور وهیات دولت 70روزه مملکت اباد کنند هنوز هیات دولت دوتا از وزرا تازه انتخاب شدند ویکی هم مونده ماشالله تو مملکت همه شدند سیاستمدار چون دولت قبلی در 8سال گذشته شق القمعر کرده بود ودولت جدید نتوانسته 60درصد خوانندگان این سایت ناراضی هستند بنده از ریس جمهور محترم تقاظ دارم از اینکه در عرض 70روز نتوانسته معجزه کنه بیاد از عده ای که ناراضی هستند عذر خواهی کنه

ادامه
amiri شناسه نظر: 112741 8 آبان 1392 - 6:57

باید جلوی رانت گرفته بشه. چرا تجارت زعفران و پسته و خشکبار و ... باید در دست یک عده خاصی باشه.و کشاورز با این همه زحمت روزگارش این باشه.

ادامه
آشنا شناسه نظر: 112743 8 آبان 1392 - 8:19

این وزیر صنعت موهاشو تو آسیاب سفید نکرده وقتی تولیدات خودروسازهابدلیل تحریم به یک چهارم تنزل پیدا کرده و هزینهای سربار و ثابت کارخانه ها شرکتها رو داره ورشکست می کنه بیاد بگه خودرو ارزون میشه نه نمیشه اتفاقا اگر بگه ارزون میشه خیانت کرده تا تحریمها برداشته نشه همین آشه و کاسه اونایی که باعث تحریم شدن باید جواب بدن !

ادامه
فرزاد شناسه نظر: 112762 8 آبان 1392 - 10:49

من نمیدونم چرا تو مملکت ما بعضی از مقامات وضع مملکت و سیاست گذاری رو به ورطه نابودی میکشونن بعدش میخوان درستش کنن یا در برابرش مقاومت کنن!!!
آخه مقاومت در برابر مشکلی که با بی خردی پیش آمده، افتخار و فتح قله محسوب می شود؟؟!!!!
بطور مثال چرا وقتی توانایی مقابله اقتصادی، سیاسی یا نظامی در برابر آمریکا و متحدانش را نداریم، قیل و قال راه بندازیم، بعد که چوبشو خوردیم دم از مقاومت و پیروزی بزنیم
به نظر شما جز ... چیز دیگه ای میتونه باشه؟
همین صدام حسین، مگه قبل از انقلاب زنده نبود؟
چرا اون موقع به فکر جنگ با ایران نبود؟
چون ما انگشت کردیم تو سوراخ زنبور!!!!
خطاب به دوستانی که می فرمایند مردم انتظار نا بجا دارند و یا خواهان برآورده شدن یکشبه آرزوهای خود هستند عرض می کنم:
مردم این مشکلات و معضلاتی که اصلا نباید پیش میامد را می بینند و چون میدانند که بار این مشکلات فقط به دوش آنهاست با گفتن آرزوها و توقعات خود در برابر مسئولین جبهه میگیرند
مردم از شرایط نابرابر خسته شده اند
مردم از شنیدن وعده های پوچ خسته شده اند

ادامه
h-az شناسه نظر: 112764 8 آبان 1392 - 10:52

اگرچه زمان طی شده جهت هرگونه تحول اساسی دروضعیت اقتصادی واجتماعی بسیار کوتاه بوده است
اما انتظا رمیرفت دورنمای فعالیت ها اجرایی بصورت ملموس تری برای مردم ومسئولین تبیین وتعریف میشد .وازپشتوانه مردمی وارکان اساسی حکومتی جهت تسریع برون رفت
از شرایط موجود دولت محترم استفاده بیشتری میکرد.
جهت روشنتر شدن نظر حقیر مثال های کوچکی را از کارهای که میتواند دولت بااستفاده از پشتوانه های خود انجام دهد عرض میکنم.
مثلا همه ما میدانیم اکثریت مردم کشور درجند سال گذشته بعلت افول قدرت خرید پول ملی بخش اعظمی از پس انداز خود را بصورت ارز یا طلا پس انداز نموده اند .قطعا اگر دولت تضمین و سود مناسبی برای سپرده گزاری این منابع عظیم که
بعلت ندانم کاری بانکها هم اکنون درصندوق های شخصی است .آزاد خواهد شد .ومشکل تامین منابع از این طریق وهمچنین انتشار اوراق مشارکت ارزی وریالی تقریبا حل خواهد شد .
حال با این پول میتوان درتوسعه مخازن مشترک نفت وگاز ،توسعه خطوط مترو. وحتی توسعه تکنولوژی وخرید دانش فنی کشاورزی که ازاسترتژزیکترین نیاز های کشور است اقدام نماییم ، متاسفانه میزان برداشت محصولات کشاورزی درواحد سطح درمقایسه باکشور های پیشرفته اصلا قابل مقایسه وتوجیح نیست وما بجای دانش خرید خودرو شدیدا نیاز به خرید دانش فنی کشاورزی داریم،هریک از استان های کشور از نظر آب وهوایی قابلیت تطبیق با یک کشورتوسعه یافته دارد اما از آن بهره برداری مناسب نمیگرددوما متاسفانه هنوز محتاج ورود مواد غذایی هستیم. واین یکی از کلیدی ترین معضلات ونیاز های کشور است که کمتر به آن توجه میگردد..
درزمینه مذاکره باغرب نیز اگر بنا طرفین مبنی بر توافق برد برد است دریک برنامه رمانبندی بسیار فشرده حداکثر 6 ماهه باید به نتیجه برسیم وبرای اینکار قطعا نقشه راه مورد تایید مسئولین نظام ضروری است ،اما نباید درمورد سیاست های کلان وتاکتیک های اجرایی هرکس تریبونی دارد نقشه راه ارائه نماید.دراین زمینه بنظر میرسد ازسه قوه ومقام معظم رهبری دولت محترم نیاز است کمک بیشتری بگیرد .وبالاخره کوچک کردن دولت وتشکیلات عریض طویل وواگزاری کاخانجات دولتی یکی دیگر از شاه بیت های برون رفت کشور از شرایط فعلی است .
بعنوان مثال اگر تامین اجتماعی کلیه کارخانجات خودرا واگزار ومنابع آنرا دربانکها سرمایه گذاری کند قطعا باسهولت بیشتری میتواند اقشار کارگری را مورد حمایت به مفهوم تامین اجتماعی قراردهد.این موارد حداقل فعالیت های بود که بنظر حقیر دراین مدت دولت میتوانست وهنوز هم میتواند سریعا تصمیم گیری واقدام اجرایی نماید .

ادامه
مجید شناسه نظر: 112771 8 آبان 1392 - 11:24

نسبت به شعارهایشان بسیار ضعیف
مهمترین علت بالا رفتن نرخ کالاهای اساسی

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 112783 8 آبان 1392 - 11:59

آقا اقتصاد این مملکت مشکل داره. درسته؟
تو حالت طبیعی مهم ترین وزارت دولت باید وزارت اقتصاد باشد. اما عزیزان فعال ترین وزارت این دولت کدام است؟ وزارت امور خارجه.
میدونید یعنی چی؟ یعنی این دولت ضعف اقتصاد رو تو سیاست خارجی میبینه.
آقا به کی بریم بگیم؟ رهبر انقلاب چقدر باید تأکید کنند؟ آقا مشکل تولید وسرمایه گذاری داخلی است. تولید وسرمایه گذاری داخلی، تولید وسرمایه گذاری داخلی.
حالا باز برید الکی دست و پا بزنید.

ادامه
امیر شناسه نظر: 112799 8 آبان 1392 - 12:55

کمتر از حد رو زدم اما به نظرم در حد انتظار بوه چون واقعا مگه 70 روز طول گشیده تا اینجور وضیعت خراب شه که 70 روزه بخواهد خوب بشه؟

ادامه
sana شناسه نظر: 112805 8 آبان 1392 - 13:11

دورجون ما چقدر بدبختیم این ضرب مثل قدیم میگه به مرگ بگیر به تب راضی شن حالا به دلار4000بگیر تا به 3000راضی شن البته همه جنسا همینه تازه میگن همه چیزا کفشه کفشه پس یعنی راه داره بره بالاتر پس وامصیبتا وامصیبتا البته ما ایرانیها همیشه به اینده امیدواریم پس منننننننننننم امیدوارررررررم

ادامه
یکی هست شناسه نظر: 112859 8 آبان 1392 - 18:13

فراموش نکنیم که 8 سال در چه وضعیتی بودیم گرچه مردم کاملن حق دارن این تب فشارهای گذشته به حدی بالاست که به این راحتی ها پایین نمیاد ؛ نبایدم منکر شد که 1 سری چیزها بهتر شده اما اینقدر وضع اسفناک بوده که این تغییرات خیلی چشمگیر نبوده و هنوز کمبود خیلی از چیزها احساس میشه . مثلا دارو که رسما تضمین کننده زنده بودن عده ای است انقدر کم بوده که با اینکه طی 3 ماه گذشته بیش از 3000 تن دارو وارد بازار شده اما هنوز فقر ان به شدت احساس میشه . یا وضعیت دلار یا ... در هر صورت اقای روحانی دارن تلاش خودشونو میکنن

ادامه
مش رمضون شناسه نظر: 112862 8 آبان 1392 - 18:56

دولت بی پول مردم گدا پراید تابوت مرگ 17میلیونی کارمند شرمنده خانواداش 100 روزگذشت کلید دزدیده شد تدبیر وامید یاس ناامید شد دیگه چی بگم هیچی ندارم که بگم

ادامه
مسعود شناسه نظر: 112889 9 آبان 1392 - 8:35

در حد انتظار نیست برای اینکه کل کابینه تدبیر و امود مشغول ارزیابی دولت قبلی هستن و کاری جز اینکه بشینن بگن دولت قبلی فلان کرد و بهمان کرد ندارن بابا خاک بیریز روش بسه دیگه شوما که خوبین شوما که بلدین دست بکار بشید حالمون بهم خورد از این همه سخنرانی و عیب جوئی . البته اینم سازماندهی شدس برای اینکه اگه نتونستن به قولاشون عمل کنن بگن تقصیر ما نبود تقصیر شیفت صبحی ها بوده اونا خرابش کردن

ادامه
نیروانا شناسه نظر: 112940 9 آبان 1392 - 16:48

خواهشمندم وزرا این دولت تدبیر و امید اگر نمی توانند کاری بکنند پس خواهشا با مصاحبه های بی تدبیر خودشان امید مردم را ناامید نکنند البته من از رای دهندگان به اقای روحانی بوده ام و از سیاست ایشان در مورد روابگ خارجی حمایت می کنم

ادامه
ایران شناسه نظر: 112956 10 آبان 1392 - 7:4

به نظر من که 70 روز خیلی زیاد و شیه می شه همه چیزو درست کرد ولی مافیای اقتصاد ایران نمی خواد درست بشه چون اگه درست بشه دیگه سودی نمی برن.

ادامه
حمید شناسه نظر: 113658 18 آبان 1392 - 12:15

وجود بعضی عوامل استکباری وعدم اخراج انها همچون رئیس بانک مرکزی نا امیدی مردم را به همرا ه داشته زمهنی که قیمت دلار رو به نزول بود این آغا سد شد وهمچنین کسان دیگری هم هستند اگر روحانی اخراجشان نکرد یا خودش موافق بوده یا زورش نمی رسد

ادامه
طوفان شناسه نظر: 113932 19 آبان 1392 - 22:32

دولت تدبیر و امید داره مسیر درستی رو طی می کنه و در حال حاضر دست گذاشته رو بزرگترین مشکل وقتی حل بشه مشکلات اقتصادی هم حل میشه روند کار نشون دهنده تلاش برای سازندگیه

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...