اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

قیر (Bitumen)

فروشنده: :  VECTAL OIL

1   تن تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

اتیل گلیکول (Ethyl Glycol)

فروشنده: :  پترو نیکا اکسیر ملل

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

استیک اسید (Acetic Acid)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

مونو آمونیوم فسفات (Mono Ammonium Phosphat)

فروشنده: :  کیمیا تجارت تات

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

یادداشت روز حسین شریعتمداری از توافق ژنو: به کجا می‌رویم؟!

یادداشت روز حسین شریعتمداری از توافق ژنو: به کجا می‌رویم؟!

رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم خوزستان می‌گوید «می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» و چند ساعت بعد، «جی کارنی» در پاسخ به خبرنگاران ...

1 - رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم خوزستان می‌گوید «می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» و چند ساعت بعد، «جی کارنی» در پاسخ به خبرنگاران که نظر دولت آمریکا را درباره دیدگاه آقای روحانی پرسیده بودند می‌گوید «سخنان رئیس‌جمهور ایران مصرف داخلی دارد» و تاکید می‌کند «این مسئله نه برای ما تعجب‌برانگیز است و نه باید باعث تعجب شما بشود. آنچه مقامات ایرانی می‌گویند اهمیتی ندارد، بلکه آنچه انجام می‌دهند مهم است»!
بعد از امضای توافقنامه ژنو- سوم ‌آذرماه جاری/ 24 نوامبر 2013- مقامات آمریکایی، از جمله باراک اوباما، جان کری و «وندی شرمن» در مصاحبه‌های پی‌درپی تصریح می‌کنند که در توافقنامه حق غنی‌سازی برای ایران به رسمیت شناخته نشده است- منظورشان غنی‌سازی صنعتی است که مطالبه اصلی کشورمان است و نه تحقیقاتی- و در مقابل آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه کشورمان اعلام می‌کند که اظهارنظر مقامات آمریکایی عاری از واقعیت است و مصرف داخلی دارد و تاکید می‌کند که دولتمردان آمریکایی برای قانع کردن کنگره، لابی‌صهیونیستی و تندروهای آمریکا، به اینگونه اظهارات خلاف واقع درباره توافقنامه ژنو متوسل می‌شوند و با لفاظی تلاش می‌کنند نگرانی‌های داخلی خود را حل کنند.»

پس از توافق اخیر ایران و گروه کشورهای 5+1 درباره تفسیر ابعاد و جزئیات اجرایی توافقنامه ژنو- برنامه اقدام مشترک JPA‌- آقای دکتر عراقچی مذاکره‌کننده محترم و ارشد تیم هسته‌ای کشورمان، این توافقنامه را غیرقابل انتشار دانست و گفت «پس از توافق ژنو، مذاکراتی درباره چگونگی اجرای آن انجام دادیم که نتیجه آن برداشت‌های مشترک به صورت شفاهی بود و در قالب ‌NON PAPER و به عنوان سند غیررسمی مکتوب شد». آقای عراقچی در ادامه می‌گوید «انتشار این سند، به معنای رسمیت دادن به آن است» و توضیح نمی‌دهد که اگر این سند «غیررسمی»! است چرا قرار است اجرای توافقنامه ژنو دقیقاً براساس آن صورت پذیرد؟!

و اما، بر خلاف نظر آقای عراقچی که متن توافق جدید را «غیر‌قابل‌انتشار» و حتی به زیان هر دو طرف مذاکرات دانسته بودند، کاخ سفید علاوه بر آن که متن کامل توافق یادشده را به کنگره تسلیم کرد، خلاصه‌ای 4 صفحه‌ای که اصلی‌ترین محورهای مورد توافق ایران و 1 + 5 در آن آمده‌بود را نیز منتشر کرده و در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد.

در پی این اقدام دولت آمریکا، سرکار خانم افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان این بیانیه را «یکسویه» نامیده و گفت: «بیانیه کاخ‌سفید، برداشت یکسویه و یک جانبه‌ای از توافقات غیررسمی اخیر بین کارشناسان ایران و 5+1 می‌باشد و به هیچوجه ملاک ارزیابی یا قضاوت در مورد نحوه اجرای توافق ژنو نیست» و...

2- با توجه به نمونه‌های یادشده، آیا این پرسش بدیهی و منطقی در ذهن مردم کشورمان پدید نمی‌آید که واقعیت ماجرا چیست؟ و چرا بسیاری از آنچه که برای مردم ایران- و در مواردی حتی برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی- ناگفتنی است، از نگاه حریف محرمانه نیست؟! مسئولان محترم هسته‌ای کشورمان تقریبا در تمامی موارد یاد شده، قبل از انتشار متن توافقات از سوی حریف، انتشار آن را «محرمانه»! تلقی کرده و یا به مصلحت ندانسته بودند! و بعد از آن که طرف مقابل تفسیر خود از اسناد مورد اشاره -FACT SHEET- را با صدور بیانیه و به گونه‌ای آشکار اعلام کرده است، مذاکره‌کنندگان کشورمان، این بیانیه‌ها را «یکسویه»، «غیرقابل اعتماد» و «دارای مصرف داخلی» معرفی کرده‌اند که باید گفت؛

الف: اگر متن‌های یاد شده غیر قابل انتشار بوده است چرا طرف مقابل بلافاصله دست به انتشار آن زده و می‌زند؟!

ب: چنانچه حریف در جریان مذاکرات متعهد می‌شود که متن مذاکرات و یا محتوا و جزئیات توافق‌ها محرمانه بماند ولی به تعهد خود عمل نکرده و دست به افشا و انتشار آن می‌زند، چرا با مشاهده اولین تخلف و عهدشکنی حریف، باز هم و برای چندمین بار، تعهدات طرف مقابل را می‌پذیریم و نهایتاً خود را در موضع انفعال قرار می‌دهیم؟!

ج: در عصر ارتباطات و در فرهنگ و قواعد شناخته شده آن، کسی که در اعلام نظر خود پیشدستی می‌کند، برگ برنده بیشتر و مؤثرتری در اختیار خواهد داشت و با این پیشدستی، طرف مقابل را به موضع انفعال می‌اندازد. چرا که از این طریق، افکار عمومی را به نفع خود شکل می‌دهد و طرف دیگر را به جای پرسشگری که موضع برتر در اینگونه چالش‌هاست، به نقطه پاسخگویی، یعنی چند پله پایین‌تر می‌کشاند. متأسفانه و علی‌رغم احترامی که برای تیم محترم مذاکره کننده کشورمان قایل هستیم، باید گفت، در موارد یاد شده، از حریف رو دست خورده و عرصه افکار عمومی را برای شانتاژ و یکه‌تازی دشمن باز گذاشته‌اند!

د: طی چند ماه گذشته و تقریباً در تمامی موارد، بعد از آن که حریف دست به انتشار متن‌های - به اصطلاح- محرمانه زده است، تیم محترم هسته‌ای کشورمان، متن‌های منتشر شده را «یکسویه»، «غیر قابل اعتماد» و «دارای مصرف داخلی» دانسته‌اند ولی این انتظار منطقی و طبیعی را در افکار عمومی بی‌پاسخ گذاشته‌اند که در مقابل ادعای «یکسویه» حریف، واقعیت دو سویه چیست؟ و در حالی که می‌دانند و به تجربه دریافته‌اند، طرف مقابل اهل ادعاهای یکسویه است چرا در اعلام واقعیت دو سویه پیشدستی نمی‌کنند تا به جای خود، حریف را در موضع انفعال قرار دهند؟!

بدیهی است که مردم به تیم هسته‌ای مذاکره‌کننده کشورمان اعتماد و اطمینان دارند و دیدگاه و نظر آنان را به همان اندازه قابل قبول می‌دانند که ادعای حریف را فریبکارانه و به دور از صداقت تلقی می‌کنند.

3- «مذاکره» در عرف شناخته شده سیاسی، عرصه معامله است و معامله، میدان «بده و بستان» است. وقتی کار به مذاکره می‌کشد، هر یک از دو سوی مذاکره، در مقابل امتیازی که می‌دهند، امتیاز می‌گیرند و پایان مذاکره هنگامی است که طرفین، از مجموعه «داده‌ها» و «گرفته‌ها» به نقطه «توافق» می‌رسند.

بنابراین، برای ارزیابی دقیق یک توافقنامه باید مجموعه آنچه «داده‌ایم» را با مجموعه آنچه «گرفته‌ایم» مقایسه کنیم و تنها در این صورت است که می‌توان توافق به دست آمده را «مثبت» یا «منفی» ارزیابی کرد.

مسئولان محترم کشورمان در ارزیابی خود از توافقنامه ژنو و یا متن اخیر موسوم به برنامه اقدام مشترک - JPA - از «داده‌ها» کمتر سخن می‌گویند و بیشتر به «گرفته‌ها» اشاره می‌کنند تا آنجا که رئیس‌جمهور محترم در اظهاراتی که- با عرض پوزش- اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، اعلام می‌کند «توافق ژنو، یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران»! اما، وقتی به متن توافقنامه مراجعه می‌شود، آنچه «داده‌ایم» در مقابل آنچه «گرفته‌ایم» نه فقط قابل مقایسه نیست، بلکه بسیار کم‌اهمیت‌تر و ناچیزتر از آن است که با واژه «برد- برد» کمترین تناسبی داشته باشد، چه رسد به این که، توافقنامه یاد شده را «تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» بدانیم. قدرت‌های بزرگ جهان صدالبته که بارها طی سی و چند سال گذشته، به اجبار- و نه به اختیار- در مقابل ملت ایران سر تسلیم فرود آورده‌اند اما در تمامی این موارد، ایستادگی و استقامت ملت ایران کارساز بوده است که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد و شرح مبسوط و جداگانه‌ای می‌طلبد.

آیا توافقنامه ژنو که اجرای آن از امروز آغاز می‌شود، در این فهرست جای دارد؟! متأسفانه شواهد موجود حکایت دیگری دارند و این بیم جدی هست که حریف در مقابل برخی از کوتاه آمدن‌های ما، گام‌های بیشتری به جلو بردارد. به عنوان مثال، اوباما در توضیح توافقنامه ژنو تصریح کرده بود که در گام اول 6 ماهه، مبلغ 7 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد ولی در متن اعلام شده اخیر، این مبلغ به 4/2میلیارد دلار، آن هم در هشت قسط تنزل یافته است! و یا برنامه تحقیق و توسعه- R&D- ایران در توافق اولیه به رسمیت شناخته شده بود، اما در توافق جدید، حریف حتی نصب یک سانتریفیوژ در بخش روزمینی نطنز که مخصوص تحقیق و توسعه است را نپذیرفت! و موارد دیگری که سرنوشت راکتور آب سنگین اراک، افزایش فراقانونی مداخلات آژانس، پذیرش تلویحی بازرسی‌ها در سطحی بسیار فراتر از پروتکل الحاقی و... از جمله آنهاست و نیاز به تجدیدنظر و پیشگیری ضروری و به‌موقع مسئولان محترم دارد.

حسین شریعتمداری

روزنامه کیهان

  • مطالب مرتبط
نظرات (29) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
mmm شناسه نظر: 120542 30 دی 1392 - 10:14

آقای شریعتمداری چند روزی بود پیداتون نبود و حالا ساز مخالفتونو دوباره پیدا کردین و کوک کردین و شروع به نواختن. ما مردم عادی که کلا سرکاریم شما هم مشغول باش که نگن نرخ بیکاری بالا رفته ... نفست از جای گرم در میاد ...

ادامه
امیر شناسه نظر: 120545 30 دی 1392 - 10:30

من این حرفشو قبول دارم.

حداقل یکی از مسولین الان بیاد توضیح بده که چی دادیم و چی گرفتیم ! الان که دیگه متن محرمانه ای وجود نداره !!!

ادامه
shora شناسه نظر: 120547 30 دی 1392 - 10:33

اگه شما حرف نزنی نمیگن لالی .لطفا شعور مردم را به مضحکه نبرید . هیس افراطی گری پایان یافت.

ادامه
علی شناسه نظر: 120548 30 دی 1392 - 10:34

این برادر میفرماید:
آیا این پرسش بدیهی و منطقی در ذهن مردم کشورمان پدید نمی‌آید که واقعیت ماجرا چیست؟

عزیز برادر مردم دنبال واقعیت ماجرانیستن بلکه مردم دنبال واقعیت ماجرای زندگی و زن و بچه شون هستن مردم دنبال آرامش و امنیت و ثبات اقتصادی هستن. مردم مانند شما نیستن که بواسطه نوشتن افراطی از بودجه دولت بلکه بیت المال چندین ساله ارتزاق میکنید مردم با جون کندن و عرق ریختن فقط کاری میکنندکه شرمنده زن و بچه نشن . عزیز برادر روایت داریم که فقر دین وایمان مردم و ازبین میبره چه برسه به انرژی هسته ای . واقعیت ماجرا برای شما که سر ماه حقوق مکفی دریافت میکنید (بیت المال) مهمه اما واقعیت ماجرا برای مردم این است که دوباره شب عید نزدیکه برادر حسین

ادامه
کیهان شناسه نظر: 120549 30 دی 1392 - 10:35

جناب آقای شریعت مداری در پاسخ به تتیر شما ::...به سمت یک موفقیت بزرگ حرکت میکنیم .... در سایه لطف خدواند متعال و استراتژیک و اهداف بلند مدتی که جناب آقای آقای دکتر روحانی و آقای دکتر ظرف در پیش گرفتند داریم حرکت میکنیم///متاسفانه دست شما کوتاه مونده و نمی تونید جلوی این موفقیت بزرگ رو بگیرید...
جناب آقای شریعمتداری به نظرم در این اوضاع نباید جو سازی کرد باید اجازه داد دولت با پشتیبانی مردم گامهای بلندی رو برداره...

شما بهتره تو خونه بشینی و با نوه هایتان که شنیده می شود تبعیت انگلیسی دارند، کیهان بچه ها بخونین...شما روی کیهان بچه ها تمرکز کنید ...نگران دولت نباشید...جمهوری اسلامی با اقتدار و با دست دوستی به همه کشورها سیساست خود را ادامه خواهد داد ..به نظرم ایدئلوژی شما بیشتر روی کش.ر های بنگلادش و پاکستان کاربرد داره تا ایران اسلامی...

درود بر دولت جمهوری اسلامی

ادامه
بستان آباد شناسه نظر: 120550 30 دی 1392 - 10:35

اولا آقای شریعتمداری شما از جانب مردم حرف نزنید چون دولت نماینده مردم هست آن 8 سال که شما وکیل مردم بودید دیدیم چه بر سر مردم آمد.اما در مورد نمایندگان در ماجرای معامله با روسیه دیدیم چه دستگلی به آب دادند .حال قضاوت کنید دولت از شما باید بترسد یا از کنگره آمریکا.

ادامه
Javid naderi شناسه نظر: 120552 30 دی 1392 - 10:39

انگار جناب شریعتمداری تو باغ نیست و نمیخواد قبول کنه!

به قول بهمن مفید تو فیلم قیصر"ما گفتیم زدیم، شوما هم بگین زدن"

نکنه شریعتمداری واقعا باورش شده که زدن؟

ادامه
خواننده شناسه نظر: 120556 30 دی 1392 - 10:45

با این که من از روزنامه کیهان خوشم نمی اید ولی راست نوشته است

ادامه
ناشناس شناسه نظر: 120562 30 دی 1392 - 10:59

بهتره آقای شریعتمداری به جای رئیس جمهور کشورمان بگه رئیس جمهور کشور من و فک و فامیلام

ادامه
محمد امین شناسه نظر: 120569 30 دی 1392 - 11:28

بنام خدا
بقول طلبه ها " هذه کلمه حق یراد بها الباطل" آقای شریعتمداری پاره ای گزاره های درست و نادرست را سرهم میکند ولیکن ازتمامی آنها یک اراده باطلی را دنبال می کند و هرگز دلش بحال این مرز و بوم نمی سوزد.

ادامه
احمد شناسه نظر: 120595 30 دی 1392 - 12:53

اقایون اون بالا نشستند ومردم چی فرض کردن این دولت مردان که به مردم راست گفتند ازاول دروغ دروغ..................

ادامه
جاوید شناسه نظر: 120612 30 دی 1392 - 13:56

آقایان هنوز هم باور نمی کنند که آرامش برای ملت از نان شب هم واجب تر است.
خوشا به حال کلاغان قیل و قال پرست.....

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 120629 30 دی 1392 - 14:51

با سلام.
اولا بنده تو این موندم که چرا بعضی از دوستان انقدر چشم و گوش بسته سنگ این توافقنامه رو به سینه میزنند. ثانیا بنده به ضرص قاطع و به تمام مقدسات قسم میخورم که 1% آدم هایی که میان راجع به مسایل اقتصادی بحث می کنند کمترین توجهی به حوادث قبل و پیرامون خودشون ندارند. البته این حرف من شاید باعث بشه که خیلیا اول خود منو مسخره کنند. اما غمی نیست. بنده تو همین اجتماع دارم زندگی میکنم و با خیلی از آدمهای از بعضی ها دوآتیشه تر هم بحث کردم. اما همشون آخر کار واقعا بعضی از سوالاتی که به نظر بعضی ها بدیهی است رو نمیتونند جواب بدند و دلیلش اطلاعات و قدرت تحلیل ضعیفشونه.
من به هیچ وجه نمیخوام بگم کسی هستم اما فقط تجربه شخصی خودم رو بیان میکنم. متعصبانه دفاع از بعضی چیزها به والله جز ضرر برا مملکت هیچی نداره.
من فقط دو تا سوال دارم از کسانی که همه جوره با وجود اینکه بعضی مسایل برای خود دولت مشخص شده و معلوم شده که یه گرگ همیشه و در هر حالتی گرگ باقی میمونه، هنوز از این توافقنامه کذایی حمایت میکنند:
1- ما پیرو پیامبر اسلام هستیم و سیاست ما مشابه ایشان. موارد بسیاری در زندگی ایشان و ائمه وجود داشته که شبیه آن امروز تکرار شده است و ما تابع آنهاییم. حال سوال اینجاست که قوم پیامبر یک بار در شرایط بحرانی اقتصادی قرار گرفت و آن هم شعب ابی طالب بود. آیا تا کنون به دقت سیاست پیامبر را در این زمینه تحلیلگرانه نگاه کردید؟
2- سوال بعد اینکه اگر حقیقتا رابطه با غرب و آمریکا که عاملان اصلی وضع تحریم ها بوده اند راهکار نجات از این وضعیت است چرا هم اکنون چند کشور غربی که به ظاهر یار غار این کشورها بوده اند تا مرز ورشکستگی پیش رفته اند؟ (دقت کنید: ورشکستگی، اگر البته به عمق فاجعه ورشکستگی یک کشور اشراف دارید.)
من با کسایی که به سیاست اسلام معتقد نیستند کاری ندارم. چون اصلا لزومی به بحث با اونها نیست. اما کسایی رو آدم میبینه که انقدر دم از اسلام و پیامبر و ائمه و ... میزنند و باز سر ساده ترین مسائل کمیتشون میلنگه.
ممنون میشم اگه دوستان راجع به این دو سوال فکر کنند.

البته یه وقت شبهه پیش نیاد که دولت، دولت ناکارامدی است. چون رهبر معظم انقلاب فرمودند که سیاست دولت ها متفاوت است اما اصل یکی است. ما هم این را قطعا پای سیاست دولت میگذاریم. اما از مسئولین تقاضا داریم اگر قسمتی از کار دچار مشکل شد در پی رفع آن باشند نه اینکه قثط در پی درست نشان دادن اشتباهات باشند.
با احترام به نظرات آقای رییس جمهور از ایشان عاجزانه تقاضا دارم که در مواردی که اشتباهی صورت میگیرد روراست از جامعه عذر خواهی کند و حقیقتا در پی اصلاح امر باشند. کاری که احمدی نژاد اصلا بلد نبود.

ادامه
mgh شناسه نظر: 120631 30 دی 1392 - 15:2

هرجا که بریم بهتر از اینجایی هست که واسادیم ما که تکنولوژی همه چیزشو داریم حالا تولید نکنیم 10 سال دیگه که اب ها از اسیاب افتاد همه فشار که نباید روی یک نسل ایجاد بشه

ادامه
کلانتری شناسه نظر: 120632 30 دی 1392 - 15:6

اقی شریعتمداری که روزنامه بی خواننده ای را با سوبسید چاپ میکنند.ضاهرا به خودشان حق میدهند از طرف همه خبر به میل داستان خودشان بسازند. جی کارنی هیچوقت این حرف هایی را که اقای شریعتمداری در مقاله اش نوشته و اصولا خارج از عرف دیپلماتیک نیز هست را نزده اند.دوستان میتوانند به متنم انگلیسی مراجعه کنند.
دوما راه حل ایشان چیست؟؟ادامه تحریم ها و فعالیت اقا بابک در به ضاهر دور زدن ؟؟

ادامه
خررررررررمشهرررررررررررر شناسه نظر: 120667 30 دی 1392 - 20:2

زنده باد ررررررررررررررررروحانی بمیره اونی که بدش میاد.

ادامه
علی شناسه نظر: 120682 30 دی 1392 - 21:54

به دوست عزیز علیرضا:
دوست عزیز، سلام
بحث جالبی رو مطرح کردید، اما این بحث شما ایرادات بسیار اساسی دارد.
1. صحبت از پیامبر اکرم کردید، متاسفانه من در این جمع مدیران و گردانندگان این مملکت، پیامبر که سهله، امام که سهله، پیشوا که سهله، یک انسان راستگو و راست کردار نمی بینم !
2. پیامبر در آن شرایط تحریم در شعب ابی طالب، خود نیز در جمع مردمی که حمایتش کرده بودند، مشکلات و مصائب را تحمل می کرد، آیا چنین رفتار، منش و سبک زندگی را در مدیران سطح بالای جامعه امروز ما هم مشاهده می کنید ؟
3. بقیه اش رو دیگه خودتون فکر می کنم بهتر می تونید کامل کنید

ادامه
میم شناسه نظر: 120709 1 بهمن 1392 - 2:29

حقایق و واقعیت ها در پشت صحنه دنیای سیاست بسیار متفاوت است با آنچه که به خورد مردم داده می شود.آقای شزیعتمداری هم نقش خود را در رابطه با آن واقعیت ها ی پنهان بازی می کند.

ادامه
حجتی شناسه نظر: 120770 1 بهمن 1392 - 12:32

بنا به نظریه مارکس آخرین شکل حکومت‌های بشری حکومت کمونیستی است اما اکنون بیشتر از 20 از فروپاشی نظام‌های کمونیستی می‌گذرد. در چنین شرایطی متفکرینی هنوز درباره کمونیست می‌گویند و می‌نویسند. چه می‌شود کرد؟ به هر حال آزادی بیان شامل آزادی بیان درباره موارد تاریخ مصرف گذشته هم می‌شود.
یاد خاطره‌ای از کلاس درس اقتصاد توسعه افتادم که دکتر فرجادی در پاسخ به دانشجویی که هنوز کمونیست بود(سال 1384) یک ضرب المثل انگلیسی گفت که ترجمه اش این است:
اگر شما کمتر از 30 سال داشته باشید و سوسیالیست نباشید قلب ندارید اما اگر بیشتر از 30 سال داشته باشید و هنوز سوسیالیست باشی، عقل نداری.
درباره افکار شریعت‌مداری خودتان قضاوت کنید که ارزش نقد و بررسی دارد یا خیر.

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 120804 1 بهمن 1392 - 14:45

در پاسخ به آقای علی:
علی آقا این یه تفکر خیلی خیلی خیلی(ضربدر بینهایت) غلطه و متأسفانه بین خیلیا باب شده که بله زمان پیغمبر، فرق میکرد ما پیغمبر نداریم و الان امام معصوم نیست و از این حرفا. آقا من یکی که مخم سوت کشید از بس که این عبارت رو بین هر کی باهاش بحث میکنم تکرار کردم: آقا والا بلا به پیر به پیغمبر امام زمان ننشسته یه گوشه ببینه کی اوضاع بحرانی بشه بعد بیاد آقا باید شیوه صحیح سیاست اسلامی پیاده بشه بعد امام زمان بیاد و حکومت بهش تحویل داده بشه.
آقا این تفکرات مال 4 تا حزب در پیت مثل حجتیه و اخیزا هم که حتما خبر دارید. شما دیگه تو رو خدا به این مسئله الکی دامن نزنید. اینکه چون الان پیغمبر نیست و زمانه فرق کرده و از این حرفا توجیه خوبی نیست. چون خدا مطمئن باش اگر نمونه یه سیاست اسلامی رو قبلا پیاده نکرده باشه اصلا نباید مواخذه ای هم در کار باشه پس شک نکن سیاست در شرایط مشابه یکسانه و عوض نمیشه که البته در قرآن مجبد هم به همچین چیزی اشاره شده.

اما در مورد اینکه میگید منش مدیران اینگونه نیست با حرف شما موافقم و بنده نظر شخصیم اینه که یکی از بزرگترین ضعف های این جامعه ضعف مفرط سازمان بازرسی است که این قسمت تا حدود زیادی مربوط به اون میشه و البته قوه قضاییه که در بعضی زمینه ها داد همه رو در میاره و متأسفانه هیچکس نیست به داد این سازمان برسه

اما من یه چیزی بهت بگم. من خودم یه بازاریم انقدر که مردم مینالند لا اقل برا قشر آزاد اکثرشون جز دروغ چیزی نیست. مثلا سود طرف در 1 ماه به جای 3 میلیون شده 2ونیم میلیون بعد میان میگن آی چه وضعیه ... اما الحق و والانصاف باید اقرار کرد قشر کارگر واقعا تو این مملکت دارند آسیب میبینند و زندگی براشون سخته که آقا من فکر نمیکنم رفع مقداری از تحریم ها توفیزی به حال اونها داشته باشه چون رفع تحریم بیشترر به نفع قشر تولیدکننده ست. چه دولتی چه خصوصی. و زندگی سخت این بندگان خدا هم از ضعف مدیریت داخلیه نه خارج. غیر از اینه؟

ادامه
مهران شناسه نظر: 120844 1 بهمن 1392 - 18:51

آقای علیرضا
قصد بی احترامی به شما رو ندارم ولی نوشته های شما بنظرم فاقد هر گونه جنبه منطقی و تحلیلی و علمی هست و با اینکه من یک متخصص دینی نیستم ولی بنظرم حتی از نظر تاریخ اسلام هم معنی دار نیست (اینکه در شعب ابیطالب مسلمانان محاصره شدند و امروز هم ایران تحریم یا محاصره اقتصادی شده ، فقط از نظر کلمه با هم مشابهت داره نه از نظر مفهوم و این کلاً مقایسه مع الفارقه). بحث اصلاً این چیزها نیست بلکه بحث بر سر منافع ملی و آینده مملکت و مردم کشوره و این نیاز به دانش و بررسی و تحقیق داره دوست عزیز . البته عزت ملی هم بخشی از منافع ملی هست و حائز اهمیت و باید تا حد ممکن حفظ بشه و اتفاقاً اگر از اول در این مورد تدبیر به خرج داده بودیم امروز از این نظر هم در جایگاه بهتری قرارداشتیم.
به خودم و همه دوستان توصیه میکنم اول در این موارد کمی بررسی کنند: 1) خسارات وارده به کشور طی دوره تحریمها بابت کم شدن از درآمدهای حاصل از صادرات 2)خسارات وارده بابت عدم توسعه میادین مشترک با کشورهای عربستان و عراق و قطر و عقب ماندگی از منابع درآمد ناشی از آن طی دوره 8 ساله ( یادآوری میکنم که بخشی از این عقب ماندگی بدلیل تحریم توسط شرکتهای بزرگ نفتی بوده) 3) خسارات وارده بابت عدم امکان تأمین ملزومات صنایع مادر و مایحتاج ضروری و هزینه های مازاد جهت تأمین از طریق واسطه ها و ... ! 4) آینده اقتصاد کشور و زیانهای آتی در صورت ادامه روند قبلی
به همه اینها خسارات مادی و معنوی ناشی از کند شدن روند توسعه و عقب ماندگی در حوزه گردشگری صنعت بهداشت وسلامت و دارو و درمان و بسیاری از خسارتهای مستقیم و غیر مستقیم دیگه رو هم اضافه کنید. از همه اینها گذشته با قرار گرفتن در انزوای بین المللی و پشت تریبونهای رسمی ،قطعنامه ها رو کاغذ باطله خوندن ، عملاً طی این سالها در بسیاری از کشورهای جهان به ایرانی نگاه بدی پیدا شده بطوریکه حتی پاسپورت ایرانی جزو 10 پاسپورت کم ارزش جهانی رده بنی میشه و این رو هم میشه یه جور خسارت ملی قلمداد کرد . روند شدیداً صعودی مهاجرتها و فرار مغزها هم و اثرات ملی و بین المللی اون هم باید مد نظر باشه.
مطابق برخی از برآوردهای تحلیل که حتی اگه دقیق قبول نداشته باشیم بعنوان یک تخمین میشه در نظر گرفت ، تنها خسارتهای مستقیم این سیاستها تا این زمان بیش از 400 میلیارد دلار بوده !!
جالبه بدونید کل ارزش افزوده یک نیروگاه اتمی 1000 مگاوات نسبت به مشابه فسیلی اون برای کل دوره عملکرد 30 تا 50 ساله کمتر از 10 میلیارد دلاره!!!! اونم بشرطی که در شرایط عادی جهانی ساخته شده باشه و چندین برابر براش هزینه نشده باشه .یعنی همین خسارتی که تا اینجا به اقتصاد کشور وارد شده (صرف نظر از سایر خسارات و تبعات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی) معادل 40 تا نیروگاهه که همه عمرشونو کار کنن و برق تولید کنن . من انتظار دارم که دوستان این اعداد رو بررسی کنن و هر جا اشتباه بود کامنت بذارن و اصلاح کنند با منطق و نه شعار و سرهم بندی و احیاناً بهره گیری بی مورد از مقدسات و اعتقادات. اسلام دین تدبیر وتعقل و ایمانه و همه جا توصیه به کسب دانش و معرفت کرده.
چرا بعضی از ما به خودمون اجازه میدیم بدون حتی یک شناخت و آگاهی اولیه یا حتی بررسی یه نتیجه آماری نسخه همه رو بپیچیم و بگیم "اونایی که مینالن دروغ میگن یا اگه تحریما برداشته بشه توفیری به حال قشر ضعیف نداره و از این حرفا "
البته مقاله روزنامه کیهان جای بحث خودشو داره و اصولاً من آقای شریتمداری(و همکارانشون) رو یه تحلیلگر نمیدونم بلکه ایشون یه تحلیل ساز هستند یعنی برای رسیدن به یک نتیجه مشخص که از اول تعیین میکنند آسمون و ریسمون رو به هم میبافند و اونقدر هم طی سالها در این زمینه خبره شدن که بتونن ذهنهای عده ای که چندان مطلع نیستند رو به چالش بکشند که البته به نظر میرسه دوره حاکمیت این ترفندها و شانتاژهای خبری و تحلیلی رو به پایانه و دیگه این روزها خریدار چندانی نداره.

ادامه
علی شناسه نظر: 120846 1 بهمن 1392 - 20:6

به دوست خوبمون علیرضا:
علیرضا جان، چرا اینقدر از حرفهای من عصبانی شدی ؟
اگه منظورت اینه که حرفهایی که بنده زدم اشتباه بوده، و باید ساکت بشم
چشم، همیشه حق با شما بوده و همیشه ما ساکت میشیم
ولی دوست عزیز تصور نکن که این سکوت علامت رضاست! هرگز!
این سکوت معانی بسیار در دل خود دارد.
به امید روزی که بفهمیم، بفهمیم که ما مرکز کائنات نیستیم.
و بفهمیم که ممکن است گاهی، لااقل گاهی، دچار اشتباه هم شده باشیم.
ضمنا بد نیست بعضی اوقات از بازار بیاییم بیرون و یک سری به اون قشر مستضعف و رنج کشیده بزنیم
شاید بعدش دیگه نه با غرور که آهسته تر بر روی زمین قدم برداریم

ادامه
حجتی شناسه نظر: 120865 2 بهمن 1392 - 8:55

خطاب به علیرضا
یک بار به حرف‌های خودت نگاه کن! خوب دقت کن! ان شاء الله که شما شیعه هستید. شما گفتید:
" امام زمان ننشسته یه گوشه ببینه کی اوضاع بحرانی بشه بعد بیاد آقا باید شیوه صحیح سیاست اسلامی پیاده بشه بعد امام زمان بیاد و حکومت بهش تحویل داده بشه."

اولا- اگر به روایات آخر الزمان مراجعه کنید-البته اگر روایات و اقوال معصومین را قبول دارید- امام زمان علیه السلام در شرایط بحرانی ظهور می‌کنند.
ثانیا شما که می‌گویید یک نمونه از سیاست اسلامی باید شکل بگیرد و تحویل آقا-البته نمیدانم منظورتان از آقا کیست ولی فرض می‌کنم منظورتان امام زمان علیه السلام است- بنابراین از نظر شما آقا-احتمالا امام زمان- یک فرد فرصت طلب و ناتوان است.
ثالثا اگر بشر بتواند همه چیز را درست کند- که تا کنون نتوانسته و امیدی هم نیست که بتواند- پس به امام زمان چه نیاز است؟
در ضمن شما اگر خیلی طلبه ریاضت و عرفان و چیزهایی در همین مایه‌ها هستید بروید توی غار به تنهایی ریاضت بکشید.

ادامه
حسام شناسه نظر: 120968 2 بهمن 1392 - 14:58

آقایان شریعتمدازی ها هموونطور که اون برنامه 8 ساله برای منافع خودتون بود الان هم اگه داره اتفاقی می افته باز برای خودتونه ! ما اصلا کاری نداریم لال می شیم برین همون کاندیدای خودتونو ( آقای جلیلی) رو بیارین و همون مدل قبل رو ادامه بدین ببینیم اون وقت به کجا میرین؟؟؟ مگه خودتون تا دیروز نمی گفتین این تحریم ها غیر انسانی هستند چطور شده حالا که از برداشتنشون مطمئن شدین دارین مثل شعبون بی مخ داد و بیداد میکنین. برو آقا جون به قول علی دایی " دیگه دستت واسه همه رو شده "

ادامه
خوشحال شناسه نظر: 121090 3 بهمن 1392 - 16:19

من واقعا خوشحالم فضایی در این سایت بوجود آمده که نظرهای مختلف بدون اینکه دست به تخریب هم بزنن بیان میشود که اگر این فضا در این 35 سال اخیر در جامعه هم شکل میگرفت کشورمون از همه لحاظ یکی از برترین کشورهای منطقه چه بسا آسیا میشد نه در شعار بلکه در عمل چون ما یکی از ثروت مند ترین کشورهای دنیا هستیم چه از نظرمنابع انرژی چه منابع معدنی و کشاورزی و منابع انسانی بدلیل هوش زیاد. اما حیف که امثال آقای کیهان در این مدت با استفاده از احساسات مذهبی مردم ساده کاری کردن که این مردم منافع بحق خودشون رانادیده گرفته و در عوض آقایان بالا دست روز به روز از ثروت کشور بهره ببرند آیا اگر پیامبر یا ائمه در زمان ما حظور داشتن اینگونه عمل میکردند!!!
من سوالی دارم آیا زمانی که دولت نهم و دهم 80 درصد سهم منابع دریای خزر را که خدا بدون هیچ هزینه ای(در مقایسه با انرژی هسته ای) به مردم کشور مون داده بود به روسیه باج دادن آقایانی که الان سیاه پوش هستند اون موقع هم سیاه پوش شدن و به مردم تسلیت گفتن یا مانند پول s300.............
نکته ای هم به آقای علیرضا..... بردار فقط کارگرها در عذاب نیستن من مهندس کامپیوتر هستم (کارشناس ارشد) بعد 3 سال بیکاری خالص دریافتی 1500000 تومان هست خانه پدری هم هستم و اجاره هم نمیدم 91000 تومان هم یارانه گیرم اما مثل شما بازاریها نیستم نه میتونم پس انداز کنم نه تغیر لوازم بدم نه خانه بخرم نه 206 رو عوض کنم نه سفر خارج برم و نه ونه ونه فقط خوردخوراک و مایحتاج الویه تازه بچه هم ندارم البته فعلا .در کل آینده روشنی نمیبینم حالا حساب کن کارگر و کارمندی که خالص 500 تا 800 درمیاره اجاره هم داره بچه هم داره آیا از لذت های زندگی همانند شما بازاری بهره مند است؟
قدیمی ها خوب گفتن نفست از جای گرم در می آید

ادامه
پاسخ به کجا میرویم شناسه نظر: 121112 3 بهمن 1392 - 22:36

به کجا میرویم؟
به جایی که حرف امثال تو دیگر خریدار ندارد
به جایی که کسی با سوء استفاده از دشمن و تحریم خون مردم رو تو شیشه نکنه

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 121120 4 بهمن 1392 - 3:4

با سلام به همه دوستان
با تشکر از همه عزیزانی که با اظهار نظرهاشوت نسبت به این موضوع حساسیت نشون میدن.
علی آقا چطور از حرفای من برداشت کردی که گفتم سکوت کنی؟ من اصلا همچین جسارتی نکردم.
در پاسخ به عزیز دلمون راجع به امام زمان باید بگم که درسته که اوضاع دنیا در زمان ظهور خرابه اما ما موظف به خراب کردن اون نیستیم بلکه دشمنان اسلام این وظیفه رو به عهده دارند. یک سؤال مطرح میکنم که با جواب دادن به این سؤال شبهه رفع میشه. مسلما در زمان پس از غیبت امام زمان شرایط بسیار بدتر بوده. درسته؟ چرا خدا باید 1100 سال مردم رو منتظر بذاره تا این همه جنایت بشه بعد امام زمان رو بفرسته؟ در برهه هایی از تاریخ شرایط خیلی بدتر از الان بوده چرا اون موقع نفرستاد؟
و در جواب اون دوستی که فرمودند دوره پیغمیر چه ربطی داره و ببینید چه زیان هایی دیدیم در پیام اول پاسخ شما را تا حدودی دادم که موفعبت مشابه است من نگفتم دقیقا مانند آن دوره است اما ما باید سیاست مشابه را اتخاذ کنیم و دیگر اینکه کشورهای رفیق شفیق خودشون الان دارن نابود میشن پس تضمینی وجود نداره. مضاف بر اینکه آیا رفع تحریم مشکلات اساسی جوانان از قبیل بیکاری، نبودن شرایطی برای سرمایه گذاری صحیح و ... رو حل میکنه؟ و دیگر اینکه چرا با وجود این همه سرمایه و منابع در کشور اوضاع اینجوریه؟ آیا این هم به تحریم ربط داره یا به عدم مدیریت صحیح؟ ما تنها کشوری تو دنیا هستیم که هم نفت زیاد داریم هم گاز. ما رو تحریم نفتی کردند. اما یادتون هست که پارسال این جماعت گرگ صفت بایه پخ ایران به غلط کردن افتادند.
دوستان ظاهرا حواسشون نیست که بهای پرداختی رو مد نظر بگیرند. اگر میخواهید این جماعت رو بشناسید به نحوه برخوردشون در دعوت ار ایران برای ژنو 2 نگاه کنید که به طرفة العینی نظرشون راجع به ایران عوض شد.
من از شما سؤال میکنم آیا منطقیه یه فروشنده به کسی که مییدونه آدم ناحسابیه و یه راحتی زیر قولش میرنه معامله کنه؟
آقا ماهم نفسمون از جای گرم بلند نمیشه. ولی معتقدم سبک ناصحیح زندگی خیلی در این زمینه دخیله.
حرفایی هست که اصلا جاش اینجا نیست
بهر حال متأسفانه در این مملکت برای کرسی آراد اندیشی هیچ تلاشی نمیشه که مردم بیان حرفاشون رو بزنن. قصد جسارت به هیچ کس رو نداریم و همه رو در جهت خیر باید نگاه کرد.

ادامه
مهران شناسه نظر: 121237 5 بهمن 1392 - 20:33

آقای علیرضا
من اصولاً با این روش که هر رخدادی را بشکل سلیقه ای با یک رخداد تاریخی مطابقت بدهیم و صرفاً از روی آن تصمیم بگیریم چه سیاستی را آنهم در سطح کلان مملکتی باید اتخاذ کنیم ، چندان موافق نیستم زیرا اولاً مردم جهان پیرو آئینهای مختلف و حتی برداشتهای مختلف از آئینهای همسان هستند و بعلاوه وقتی گره ای با دست باز می شود چه نیازی به دندان است؟ وقتی ما اصول فکری و علمی و اقتصادی و دینی خود را بشناسیم و از روی آنها بتوانیم صلاح را تشخیص دهیم این مشابهت یابی های ناتمام ممکن است مایه نقض غرض شود و جایگاه تفکر و اندیشه علمی و حتی دینی را به خطر اندازد .
در هر حال من قسمتهای تاریخی را می گذارم کنار چون علاوه بر موارد فوق همانطور که قبلاًهم گفتم در این زمینه متخصص نیستم.
اما سایر صحبتهای پراکنده و بعضاً بی ربط با یکدیگر و نتایج محیرالعقولی که از آنها اخذ کرده اید در قالب اصول استدلال منطقی که من می شناسم نمی گنجد و بیشتر ادبیاتی از جنس سخنان رئیس جمهور سابق را تداعی میکند و موضعی که در اینجا دارم هم در تقابل با شخص شما نیست بلکه در تعارض با تفکر ناآگاهیست که اسیراعتماد به نفسی بالا و کاذب است و بی دلیل خود را در مسند قضاوت محق میداند.
مثلاًًًٌ با سوالاتی که به جای دلیل آورده اید، گویا شما کلاً منکر هستید که خالص درآمد سرانه یکی از عوامل و شاخصهای رفاه و توسعه اقتصادی ست ! و مشکلات بیکاری ونبودن شرایط سرمایه گذاری هم به زعم شما اصلا ربطی به آن ندارد بلکه مدعی هستید صرفاً بواسطه سوئ مدیریت است! ( که البته از یک جهت درست می فرمائید زیرا همان سوء مدیریت و حاکمیت تفکرات غیر واقعی و غیر علمی طی این سالها سبب آسیبهای اقتصادی و بسیاری آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در کشور شده است ).
بعد هم در یک جمله بحران اقتصادی غرب را گفتید یک مثال از پارسال و یک مثال هم از امسال زدید و جمع بندی کردید و تمام؟! تکلیف را روشن کردید؟! یعنی همه آنچه طی این سالها رخ داد همین بود؟ و دنیا و مدیریت های کلان اقتصادی و سیاستهایی که باید در راستای منافع یک ملت بزرگ اخذ شود به همین هایی که شما گفتید وابسته است وبس؟ پس بفرمائید اینهمه موسسات تحقیقی و دانشگاه و مراکز آماری و سازمانهای عریض و طویل و هزاران محقق ارشد که در سطح دنیا و در کشور خودمان مشغول انواع تحلیلهای سیاسی و اقتصادی و مدلسازی بر مبنای داده های آماری و تئوریهای رفتارشناسانه هستند ، آب در هاون می کوبند در حالیکه کسانی بدون داشتن هیچگونه آگاهی اقتصادی و سیاسی و آماری با توجیهاتی شبیه آنچه شما آورده اید میتوانند سکان مدیریت کلان مملکت را بچرخانند!!( که البته حاصلش همین میشود که امروز می بینیم )
در هر حال خطاب من به گفته های شما نیست که تفاوت میان مبانی فکری من و باورهای شما آنقدر زیاد است که در این فضای مختصر برقراری تعامل میانشان سخت است . به یک سخن بسنده میکنم " فریادهای بلند نادانی را از هر کجا می توان شنید ، صدای دانایی را اما باید بسیار جست "

ادامه
علیرضا شناسه نظر: 121288 6 بهمن 1392 - 12:44

آقا مهران من واقعا از نتیجه گیری های شما سر در نمیارم. آیا این سوالات من راجع به مسایل مطرح شده به منزله نسخه پیچیدن برای یک موضوع است. نه آقای عزیز. شما ظاهرا متوجه نیستید ما اینجا بحث میکنیم. نه به عنوان یک کارشناس نظر قطعی بدهیم. ببینید بحث فرق میکنه. من چند تا سوال پرسیدم که شما حتی حاضر نیستید بهش فکر کنید. البته مشکل از شما نیست. ما هممون یه جورایی فکر میکنیم عقل کلیم. من دیگه از خودم حرفی نمیزنم. عالم و آدم قبول دارند که اصل مسیله مدیریته. در ضمن حرفایی که من زدم خیلی هاش حرفای من نیست. من کلا پای صحبت های افراد زیادی میشینم. اگر واقعا طالب حقیقت هستی برو سخنرانی آقای رایفی پور در خمینی شهر رو گوش کن. تو سایت ظهور 12 هست. خیلی چیزا دستگیرت میشه. گر چه من نمیدونم چرا ولی شما انقدر ظاهرا دلت پر هست که حوصله این حرفا رو نداری. ولی وظیفه ما گفتن بود. بقیش با خودت. شما میگی درست میشه باشه گذر زمان همه چیز رو نشون میده. در ضمن خواهشا آنقدر با نادانی و نفهم جلوه دادن دیگران حرف خودتون رو به کرسی ننشونید. برادر عزیز ما از رو شکم حرفهامون در نمیاد. بالاخره چه از طریق رسانه و چه از طریق شخصی از بعضی ها خیلی چیزا رو متوجه میشیم. ضمنا نکته ای رو فراموش کردم بگم. اون هم اینه که دوستان فکر نکنند ما میگیم مذاکره بده. خیلی هم خوبه. اما به شرطی که مطمین باشی طرفت سر تعهداتش وا میسه. ما حرف مون اینه. وگرنه کی بدش میاد اوضاع مملکت خوب بشه. شما هم اگر تحلیل های خودتون در مورد رفع مشکلات مردم بخصوص جوانان با تحریم را صحیح میدانید حرفی نیست. ایشالا که بنده اشتباه میکنم. ما هم بخدا دلمون میخواد همه چیز مطلوب باشه. باید نشست و در آینده دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
موفق باشید. یا علی

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...