اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

متانول (Methanol)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

فنول (Phenol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

سدیم تری پلی فسفات (Sodium Tripolyphosphate)

فروشنده: :  شیمی کارون

1   پاکت 25 کیلویی تماس بگیرید   
سفارش خرید

قیر (Bitumen)

فروشنده: :  VECTAL OIL

1   تن تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

فنول (Phenol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

سدیم تری پلی فسفات (Sodium Tripolyphosphate)

فروشنده: :  شیمی کارون

1   پاکت 25 کیلویی تماس بگیرید   
سفارش خرید
یک استاد دانشگاه:

تحریم خودروی ایرانی به نفع واردکنندگان است نه مردم

تحریم خودروی ایرانی به نفع واردکنندگان است نه مردم

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی نه به نفع مصرف‌کنندگان و نه به نفع صنعت داخلی است بلکه منافع آن تنها به واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای می‌رسد.

شهرام آزادی اظهار کرد: به نظر من زمینه‌های شکل‌گیری کمپین نخریدن خودروهای داخلی به توقعات شکل گرفته در بین مصرف‌کنندگان پس از توافق هسته‌ای بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند با توافق هسته‌ای قیمت کالاها از جمله خودرو کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با این حال با فرض حل قطعی تحریم‌ها نیز، به نتیجه رسیدن همکاری‌های مشترک با خودروسازان خارجی به شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد و تا آن زمان نمی‌توان انتظار کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروها را داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی ادامه داد: بنابراین در این شرایط نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی راهکار مناسبی برای تحقق هدف کاهش قیمت و افزایش کیفیت این محصولات نیست بلکه این کار راه را برای نفوذ بیشتر خودروهای چینی به بازار ایران فراهم می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که کیفیت بیشتر خودروهای چینی مونتاژی در ایران نیز کمتر از خودروهای داخلی است و بنابراین با خریدن این خودروها نمی‌توان کمکی به افزایش رقابت در صنعت خودروی داخلی و رشد کیفیت محصولات آن کرد.

آزادی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان اگر خودروی ایرانی نخرند باید خودروهای چینی با قیمت مشابه یا خودروهای کره‌ای با قیمت بالاتر را جایگزین کنند، تصریح کرد: خودروهای چینی و کره‌ای با توجه به سطح قیمتی‌شان می‌توانند تا حدی جایگزین خودروهای داخلی شوند اما ایجاد اشتغال برای کارگران چینی و کره‌ای به بهای بیکاری کارگران ایرانی نه تنها مشکلی از مصرف‌کنندگان ایرانی حل نمی‌کند بلکه مشکلی به مشکلات جامعه اضافه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه زوایای راه‌اندازی و گسترش کمپین نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی چندان روشن نیست اما مطمئنا واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای تنها قشری هستند که از موفقیت چنین کمپینی متنفع خواهند شد.

از چندی پیش کمپینی با عنوان "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی" در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.

ایسنا

  • مطالب مرتبط
نظرات (79) کاربر عضو:  کاربر مهمان: 
سلام شناسه نظر: 263520 1 شهریور 1394 - 10:29

تحریم به نفع دولت باشه به نفع وارد کننده باشه به نفع وزرا باشه....نوش جانشان
تحریم ادامه پیدا میکنه /////ایران خودرو هم بهتره به فکر انبار باشه تا نظر بده

ادامه
کیا شناسه نظر: 263521 1 شهریور 1394 - 10:33

ضمن احترام به نظر جناب آقای آزادی ... استنباطی که از مطالب ایشان به ذهن متبادر می شود این است که اگر بنا بر روال گذشته مردم همچنان به خرید خودروهای صفر کیلومتر خودروسازان داخلی ادامه دهند بعد از شش ماه تا یک سال کیفیت خودروهای ساخت داخل در حد رقابت با خودروهای وارداتی افزایش خواهد یافت ... آن چه که پس از گذشت بیش از 35 سال اتفاق نیافتاده است!! به نظر شما ممکن است!؟

ادامه
پیمان شناسه نظر: 263524 1 شهریور 1394 - 10:39

تحریم تولیدکنندگان داخلی شاید به نفع خیلی ها نباشه ولی قطعن به نفع مردم هست

ادامه
مردم شناسه نظر: 263527 1 شهریور 1394 - 10:55

خودروی بی کیفیت و گران سوار بشیم که کارگر ایرانی بیکار نشه .نه بابام اینجوری بگو خودروی ایرانی بخرین تا جیب امسال تو و کارفرما ها هر روز پرتر بشه . اگه شما نون زحمت کشی تونو نمی خورین امسال من برای هر هزار تومنیش زحمت کشیدن و دوست ندارن برا پر کردن جیب امسال تو خودروی بی کیفیت و گران سوار بشن و جون خودشونو دیگران را به خطر بندازنند.

ادامه
فرهاد شناسه نظر: 263529 1 شهریور 1394 - 11:2

این تحریم عمومی حاصل کار 40 سال عدم مدیریت و فساد در تولید میباشد

ادامه
سعید شناسه نظر: 263530 1 شهریور 1394 - 11:6

پس راهکار مطالبه ی افزایش کیفیت و کاهش قیمت در حد کمترین استانداردهای آسیایی (نه اروپایی!!) چیست!!!!!

ادامه
بنده خدا شناسه نظر: 263531 1 شهریور 1394 - 11:7

جناب آقای آزادی لطفا با تحلیلهای بی مورد و مثلا علمی ذهن مردم رو خراب نکنید این کمپین نشون دهنده اعتراض چندین ساله این مردم بی گناه به بی توجهی خودروسازان و مسئولان در مورد جان و مال مردمه که با تحویل خودروهای بسیار بی کیفیت با اون بازی میشه حالا که مردم متحد شدن با عرض پوزش شما لطف کن دهنتو ببند و اجازه بده مردم به خودروسازان و مسئولین محترم بفهمونن که باید درقبال جان و مال مردم مسئول باشن و بجای خوردن پول مردم کمی هم به کیفیت خودروهاشون فکر کنن

ادامه
بهروز شناسه نظر: 263533 1 شهریور 1394 - 11:14

برای منی که احمدی نژاد توان خریدش رو نابود کرد تو اون هشت سال جهنمی، نگاه کردن به این بحث های خریدن یا نخریدن خودروی ایرانی فقط شبیه یه شوخیه. شما بگو 206 بشه همون 14 میلیون قبل از این وضع اسفبار. من همونم ندارم بدم.

ادامه
مجید شناسه نظر: 263535 1 شهریور 1394 - 11:16

تا زمانیکه قیمت 1/3 و کیفیت خوب نشود خودرو صفر ایرانی نمی خریم.

ادامه
متحصن شناسه نظر: 263536 1 شهریور 1394 - 11:19

ماشین خارجی رو هم اگر گران و بی کیفیت باشه نمیخریم. اصلا پیاده میریم تا طاغوت انحصار بشکنه. مردم ایران بلدند.

ادامه
دکتر خیلی بلد شناسه نظر: 263537 1 شهریور 1394 - 11:21

آقای آزادی عزیز مردم هیچگونه ماشین صفر نمی خرن که بخوارد بخ نفع وارد کنندگان بشه درضمن مثل اینکه نفس شما از جای گرم در میاد.خرید ماشین کره ای کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟خرید ماشین کره ای برای خیلی ها با اون قیمت های خیلی زیاد یک رویا است.در آخر باید بگم حمایت مردم از لگن سازان داخلی به بهنه حمایت از صنعت داخلی و ایجاد اشتغال کافیه با لاخره ما هم حق و حقوقی داریم.کل عمر و جوانی ما گذشت و نتونستیم لذت یک سواری خوب رو تجربه کنیم.

ادامه
هههههه شناسه نظر: 263538 1 شهریور 1394 - 11:23

این یه حرف مفته! مجلس قانونی تصویب کنه که تعرفه واردات صفر شه هر شخص حقیقی بتونه برای خودش ماشین وارد کنه. تمام مردم سود خواهند کرد.بدون شک

ادامه
محمد شناسه نظر: 263539 1 شهریور 1394 - 11:24

این هیئت کیا هستن که خودشونو زدن به اون راه مردم می گن کیفیت و امنیت همراه قیمت خوب خودروها را خواهانیم اینا فقط راجع قیمت ارزان و گران نظر می دن به نظرم حق حساب
گیرن

ادامه
ههههه شناسه نظر: 263540 1 شهریور 1394 - 11:25

اصلا چرا ماشینهایی چینی. مجبور نیستیم از چین بخریم

ادامه
تیر تپر شناسه نظر: 263541 1 شهریور 1394 - 11:25

این آقا یه نونی میبره از فرقون سازا احتمالا
نمیخرییییییئیییییییییئییئیییییییییم

ادامه
م ح شناسه نظر: 263542 1 شهریور 1394 - 11:26

من موندم بعضیا چرا اینقدر نخریدن خودروی صفر کیلومترو میپیچونن وخودشونو به نفهمیدن میزنن ساده هست نمیخریم نکنه اختیار پولمونو نداریم گذشت اون زمانی که خون مردمو میمکیدن حالا بیاین ذرت و پرت کنین سودش به جیب کی میره باباجان حالیتون نیست انگار هرکسی تو عمرش مگه چند تا ماشین میتونه بخره مگه میشه هر ده سال بتونی ماشینتو عوض کنی بعدشم دوباره همونو با کیفیت پایینتر و چند برابر گرونتر بخری فهمیدی عزیز جان یا بهت بفهمونم اقا مثلا استادن عموجون تو کشورایی عین پاکستان و افغانستان و عراق و سوریه و یمن و فلسطین و سومالی مگه ادم زندگی نمیکنه مگه مردمشون ماشین سوار نمیشن مگه تو اصلا حالیته که انحصار و مافیا یعنی چه ما از این کشورایی که اسم بردم مگه بدبخت تریم یا شایدم واقعا شدیم تاکسیای بعضیاشون بنزه بازم نفهمیدی استاد

ادامه
کیا شناسه نظر: 263545 1 شهریور 1394 - 11:33

این یارو جیره خوار خودروسازهاست . فقط نخرید

ادامه
فرهاد شناسه نظر: 263548 1 شهریور 1394 - 11:36

نمی خریم

ادامه
مهرداد شناسه نظر: 263553 1 شهریور 1394 - 11:48

ما که صبر کردیم یکسال هم روش ولی خورو صفر نمیخریم اگر نیاز هم داشته باشیم دست دوم که افت قیمت هم داره میخریم
تحریم تا نابودی لگنسازها ادامه خواهد داشت

ادامه
شورا شناسه نظر: 263556 1 شهریور 1394 - 12:1

نمیخریم این رو دیگه نمیتونید زرو بگید والسلام

ادامه
مهدی شناسه نظر: 263558 1 شهریور 1394 - 12:8

حرف مفت زدن چقدر تو این مملکت راحت شده!

ادامه
هیچکس شناسه نظر: 263559 1 شهریور 1394 - 12:13

مردم مطمئن باشن اگه کوتاه بیان این سری خودروهایی آشغال تر از گذشته و گرانتر از آن نصیبمان خواهد شد چرا که خودروسازها به این نتیجه خواهند رسید که با این کوتاه آمدن مردم دیگه هرطوری دلشون بخواد میتونن از من و شما سواری بگیرن، نه ما از خودرو های آنها.

ادامه
هموطن شناسه نظر: 263561 1 شهریور 1394 - 12:18

این همه سال که مردم ماشین های ایرانی صفر کیلومتر می خریدند، خودروسازان چرا به فکر کیفیت و قیمت آن نبودند و انگار نه انگار که رضایت مشتری برای فروش خودرو مهم است. این قدرت مردم است که اگر باهم باشند، هر کاری را می توانند انجام دهند. شما هم با این نوع مقاله ها نمی توانید ما را از نخریدن تا رسیدن به خواسته هایمان مایوس کنید. به جای اینکه به مردم بگید که نخریدن این خودروها چه ضرری به اقتصاد می زنه، بروید به خودروسازان بگید که تولید خودروهای بی کیفیت و گران چه ضرری به اقتصاد، جان و مال مردم و کشور زده است. این خودروسازان هستند که باید خودشون را با خواسته های مردم تطابق بدهند نه مردم.
البته این را هم باید گفت که اقتصاد دولتی بهتر از نمی شود. یادمان نرفته که اون نماینده مجلس که یک جوان خام بود، مدیر عامل شرکت سایپا شده بود. بروید خودتان را درست کنید، الام مردم به کمک شبکه های اجتماعی یاد گرفته اند که زیر بار هر شرایطی نروند.

ادامه
Captain_Ali شناسه نظر: 263562 1 شهریور 1394 - 12:22

شما که خیلی نگران موضوع و اشتغال هستید به جای پاک کردن صورت مسئله تلاشتان را کنید که هم قیمت پایین بیاید و هم کیفیت بالا برود، نه اینکه مردم را قانع کنید که سواری بدهند و زیر بار زور بروند. من اصلا از خودروی چینی طرفداری نمیکنم اما در انتخاب بین بد و بدتر مردم بد را انتخاب میکنند (اگر چه که ادعای شما در مورد خرید بیشتر خودروهای چینی باید مستند باشد.)

ادامه
محسن شناسه نظر: 263563 1 شهریور 1394 - 12:32

اگر مسئولان صنعت خودرو به فکر گشوده شدن گره هستند بایستی خودروسازان را وادار به پذیرش خواسته ها و نیازهای مشتریان نمایند. به نظر من انتظار از مردم برای ادامه روند خرید مثل 30 سال گذشته ظلم به مردم و صنعت خورو است.

ادامه
فضول محل شناسه نظر: 263564 1 شهریور 1394 - 12:34

دکتر تو بخر
دکتری دکتری
تو بخر
عضو هیات علمیییی!!!!!! تو بخر

ادامه
بیژن شناسه نظر: 263567 1 شهریور 1394 - 12:46

مسیله تحریم لگن فقط منحصر به لگن داخلی نیست مردم اگاه شده اند که سگ زرد چینی بدتر از شغال داخلی است وتحریم شامل اشغالهای چینی هم هست پس لطفا مردم را فریب ندهید دیگر بس است

ادامه
دکتر خل نظر شناسه نظر: 263575 1 شهریور 1394 - 13:11

این دکتر آزادی فکر کنم همان دکتر پیر نظر خودمان باشه

ادامه
مهدی شناسه نظر: 263576 1 شهریور 1394 - 13:11

جناب دیتر شما 10 تا بخر بزار گوشه خونت حالش ببر تحریم خرید خانه و ماشین همچنان ادامه داره

ادامه
حالا هرچی شناسه نظر: 263580 1 شهریور 1394 - 13:21

ببین دوست عزیز اینقدر این موضوع و تحلیل نکنید. آخه وقتی کیفیت یه پراید 76 بهتر و شکل و قیافیه اون عین همین الانه ملت مگه حالشون بده که بیان یه ماشین عین ماشین 20 سال پیششون بخرن تازه بی کیفیت تر و آشغالتر خوب همین و سوار میشن. سالهاست که خوابین سالهاست.

ادامه
هموطن شناسه نظر: 263583 1 شهریور 1394 - 13:30

به قیمت بدین بخریم
پرشیا 1 میلیون
پراید 5 تا 500 تومان
بدو بدو

ادامه
موسی شعبانی شناسه نظر: 263588 1 شهریور 1394 - 14:13

ای استاد دانشگاه تو برو بر خودتو فک و فامیلت بخر نگران نفع کی هست و نیست نباش
برج 11 یدونه 405 خریدیم یه بار جعبه فرمون هیدرولیکش رو کامل عوض کردیم یه بار 3 هفته تو نوبت موندیم تا دیسک و صفحه ماشین صفر و تعویض کنند یه بار هم کل سیم کشیش مشکل پیدا کرد
باید این تحریم عمومی ادامه پیدا کنه

ادامه
سعیدم شناسه نظر: 263593 1 شهریور 1394 - 14:43

من که فکر نمیکنم مردم صنعت خودرو سازی رو تحریم کرده باشند بلکه توان خرید همون خودرو داخلی رو هم ندارند ضمن اینکه منتظر ورود خودرو های جدیدند و بخاطر همین بازار راکدست.

ادامه
علی گودرزی شناسه نظر: 263604 1 شهریور 1394 - 15:38

تا کی باید تاوان زیاده خواهی . سو مدیریت و سودهای آنچنانی خودروسازان بی لیاقت را بدهیم .
من پس از سالها خودرو هیوندایی خریدم و کاملا راضی هستم
بهتر از پرشیایی است که چند سال به جز زجر نمیتوانم از آن نامی ببرم

ادامه
--- شناسه نظر: 263605 1 شهریور 1394 - 15:39

همین دوستان خودرو ساز ایران خودرو و سایپا بلایی سر زاگرس خودرو آوردند که الان سایپا اونو خریده چرا چون زاگرس خودرو می خواست پروتون ویرا رو هم قیمت پراید بده و جنتو و ایمپین رو هم قیمت سمند ولی مافیای این دو شرکت مگه گذاشت

ادامه
ناظر شناسه نظر: 263611 1 شهریور 1394 - 15:57

برم سریع یه پراید بخرم تا مهر عامل بیگانه نخورده رومومون
تبلغ جدید پراید
"نخری می ری کهریزک"
اوخ

ادامه
نادر شناسه نظر: 263614 1 شهریور 1394 - 16:9

هروقت پول دیه عزیزان مردم رو از جیبت دادی اونموقع میفهمی که تحریم خودرو بنفعته یا نه شاسکول .

ادامه
امید شناسه نظر: 263616 1 شهریور 1394 - 16:12

مردم مگه مریضن که نمیخرن ؟!!!
خب آقایون عقل کل متفکر با هوش سرشار ، سخته از خودت سئوال کنی چرا مردم اقبالشون کم شده و به این نتیجه رسیدن که نخریدن بهتر از خریدنه ؟
خب عقل کل کم فروشی و گران فروشی دارید ، جنس بی کیفیت میدی ، از تکنولوژی دنیا فرسنگها عقبی بعد انتظار داری مردم پولشونو بیارن بدن جنس آشغال شما را بخرن ؟!!!

من خودم بخوام بخرم میرم کارکرده میخرم خل نیستم بیام صفر بخرم که کیفیتشم از سالهای قبل کمتره و کلی هم نقص داره

ادامه
علی شناسه نظر: 263622 1 شهریور 1394 - 16:38

آقا این خودرسازها با تاوان فشارهای که به ملت وارد کردند رو باید بدن چون پولهای که از ملت گرفتند به ناحق بوده درضمن اینها با اینهمه اعتماد به نفس از گران کردن خودرو صحبت میکنند دولت محترم نمیتونه جلوی اینها رو بگیره !!!! تا مردم نفسی راحت بکشن

ادامه
فرزاد شناسه نظر: 263623 1 شهریور 1394 - 16:40

همه سر کاریم با این کمپینگ!!

پشت مرده کمپینگ چیزی هست که خبرگزاری ها دارن کامنت های ما رو منتشر میکنن. این کامنتها فیلتر شده هستن و انگار در جهت کمپینگ منتشر میشن


خدا میدونه داستان چیه از این تحریک مردم

ادامه
دانشجوی اسبق مکانیک خواجه نصیر شناسه نظر: 263624 1 شهریور 1394 - 16:45

جناب آقای دکتر شهرام آزادی!
یادتونه سر کلاس طراحی شاسی و بدنه سال 88 چقدر سنگ خودروی های چینی را به سینه می زدید!
یادتونه توی طبقه سوم ساختمان پردیس مکانیک دانشکده مکانیک توی خ ملاصدرا هی گفتید که آینده مال چینی هاست.
که حتی سوال انتهای ترم رو هم این مانیز چینی ها رو دادید!
چی شده که شمایی که رفیق گرمابه و گلستان وارد کننده ها بودی و می گفتی بروند چین و کره چه برندی بیارند رگ غیرت تولید ملی و سنگ محصول وطنیتون زده بالا؟؟؟؟؟؟

ادامه
سیامک شناسه نظر: 263626 1 شهریور 1394 - 16:51

طوری می فرمایند کسی خودروی داخلی نخرد به نفع خودروی چینی و کره ای است که انگاری خودروی خارجی 20-30 میلیونی در بازار هست ! آقای محترم: کسی که توان خرید خودروی بی کیفیت 20-30 میلیونی راندارد منتظرخودروی 70-80 میلیونی خارجی است ؟؟؟! بعد ما باید نگران آن 200 هزار کارگز بخش خودرو داخلی باشیم ؟ بروند در یک صنعت مفید تر کار کنند!
نمیدانند مردم را چه جوری تهدید کنند، خودشان را به آب و آتش میزنند. حنایتان دیگر رنگی ندارد. نه به جان مردم رحم کردید و نه به مال مردم. نوش جانتان !!!

ادامه
سلام شناسه نظر: 263627 1 شهریور 1394 - 16:53

دکتر آزادی یکم دقت کن

ادامه
دانشجوی اسبق مکانیک خواجه نصیر شناسه نظر: 263630 1 شهریور 1394 - 16:57

جناب آقای دکتر شهرام آزادی!
یادتونه سر کلاس طراحی شاسی و بدنه سال 88 چقدر سنگ خودروی های چینی را به سینه می زدید!
یادتونه توی طبقه سوم ساختمان پردیس مکانیک دانشکده مکانیک توی خ ملاصدرا هی گفتید که آینده مال چینی هاست.
که حتی سوال انتهای ترم رو هم این مانیز چینی ها رو دادید!
چی شده که شمایی که رفیق گرمابه و گلستان وارد کننده ها بودی و می گفتی بروند چین و کره چه برندی بیارند رگ غیرت تولید ملی و سنگ محصول وطنیتون زده بالا؟؟؟؟؟؟

ادامه
مانی شناسه نظر: 263633 1 شهریور 1394 - 17:11

اینایی که دستشون توی منافع خودرو هست پارسال زمستان بازار سیا درست کردن این مردم بودن که ضرر کردن همین نمایشگاهی ها تا سایت ایران خودرو باز می شد سریع می رفتند خودشان و فک و فامیل ثبت نام می کردند حالا همین هیأت علمی های و دکترای صاحب نظر میان سنگ چینی ها را به سینه می زنه ما این صنعت بی کیفیت را نمیخواهیم ما این رانت بازی ها را نمی خواهیم ما این امتیازات واردات خودروهای خارجی را که به یک افراد خاص می دهند را نمی خواهیم ما همان پیکان خودمان را می خواهیم باید این درد را به کی بگیم

ادامه
نریمان شناسه نظر: 263634 1 شهریور 1394 - 17:14

شهرام آزادی٬ اگر شما استاد دانشگاهی ٬ وای بحال دانشگاه...این کمپین نخریدن تو دهنی مردم هست به آشعال سازهای وطنی...اگر مردم بخرن این آشعال سازها به ساختن گهواره های مرگ ادامه میدهند.این کار به نفع هرکسی باشد٬ به ضرر مردم نیست...اون موقع که مردم دسته دسته با این گهواره ها به آغوش مرگ میرفتند شما و ان کارخانه دارهای وطنی نامرد کجا بودید؟

ادامه
محسن شناسه نظر: 263638 1 شهریور 1394 - 17:22

با عنایت به اینکه هر خودرویی برای ورود قیمتش دو برابر میشود تصور کنید که خودرو چینی در حد کیفیت ایرانی نصف قیمت است

ادامه
ناظر شناسه نظر: 263649 1 شهریور 1394 - 18:13

شهرام جون اینا رو ول کن قدر هنرمندا رو نمی دونن بیا ای قشنگتر از ... بخون
ها! این اون نیست ولش کنید پس حرف مفت می زنه

ادامه
حکم شناسه نظر: 263656 1 شهریور 1394 - 18:57

نمیخریم

ادامه
ارمین شناسه نظر: 263658 1 شهریور 1394 - 19:12

نمی خریم تا مشکل حل‌ بشه.
زمانی که ما ایران خودرو داشتیم و پیکان تولید می کردیم هیوندا دوچرخه ساز بود حالا هیوندا کجا ایرانخودرو کجا!چرا؟!

ادامه
سارا شناسه نظر: 263668 1 شهریور 1394 - 20:25

دوستان گرامی بیایید یک کار متهورانه انجام بدهید اسم صنایع خودروسازی را به صنایع لگن و فرغون سازی تقییر بدهید.چون واقعا" این اسم برازنده تر است

ادامه
ههههههه شناسه نظر: 263673 1 شهریور 1394 - 20:54

واقعاً. صنایع لگنسازی.و فرغونسازی. ههههههههه

ادامه
مهدی شناسه نظر: 263688 1 شهریور 1394 - 23:46

با احترام به نظر همه هموطنان و اینکه تا اندازه ای باهاشون موافقم , ولی میدونید که اشکال ما ایرانیها اینه که تاجر هامون اجناس و خودرو های درجه ۳ چینی را وارد میکنند وگرنه در همان کشورهای جهان اول هم محصولات و خودروهای چینی با کیفیت رقیب بازارشون هست و بنظرم تاجر هامون مجبور میشوند که روزی مثل کامپیوتر و موبایل , خودروی اروپایی که در چین مونتاژ میشه را وارد کنند. کما اینکه همین الان هم بعضی وارد میکنند و از نظر کیفی بسیار مرغوبتر از تولیدات داخلی هست. من یکی دارم و بسیار راضی هستم. وارداتی برند اروپایی با مونتاژ چین.

ادامه
همه با هم شناسه نظر: 263691 2 شهریور 1394 - 0:7

صنایع لگنسازی و فرغونسازی

ادامه
یونس شناسه نظر: 263695 2 شهریور 1394 - 1:22

سلام _ آقای استاد زمانی که مردم بخاطر همین خودروهای بی کیفیت ساخت داخل هم جانشان و هم مالشان رو توی تصادفات از دست میدادند و هر روز شاهد بالاتر رفتن قیمت فرغونی بنام پراید از هفت میلیون به بیست و دو میلیون بودیم کسی صداش در نیومد جان مردم ارزشش بیشتره یا قیمت این خودروهای بی کیفیت . سرمایه اصلی این ملت هستن که با سوئ مدیریت تلفات جبران ناپذیری رو متحمل شدند . خودروی بی کیفیت گران نمیخریم والسلام

ادامه
مهدی از مشهد شناسه نظر: 263699 2 شهریور 1394 - 2:59

نمایشگاه مشهد برپا شد و به پایان رسید جالبه بدونید بازدید بود نه که نبود ولی در کل روزهای نمایشگاه که با هدف تحلیل رفتار مردم رفتیم نمایشگاه جالب بدونید به اندازه انگشتان دست هم کسی قرارداد خرید نبست این با توجه به تخفیفهای دو تا سه میلیونی و شرایط اقساط بود در ضمن کم بازدید ترین غرفه مربوط به ایران خودرو و سایپا بود و غرفه ماشینهای خارجی که البته در انحصار چین بود شلوغترین و سرشار از تنوع ماشین بود که الحق چین ماشینهایی که برای اروپا و آمریکا صادر میکنه را آورده بود و معرکه بود چین خودرو خوب بسیار داره صبر کنید و به کمپینگ خودروی صفر نخریدن ادامه بدید تا جایی که به زانو در بیان البتهاین کمپینگ یک روی دیگه سکه داره مراقب باشید باعث نشه خودرو 15 میلیونی خارجی بهمون قالب کنن 30 میلیون ضررشون جبران بشه باید به جایی برسیم کمپینگ بگه قیمت چند باشه سازمان حمایت نتونست به نفع مردم کار کنه ولی مردم با اتحاد میتونن صحبت نداشتن پول نیست پول داریم همین حالا پول ویتاراشم دارم ولی اینقدر نمی ارزه باید قیمت واقعی بشه اینا بیخود دلار بردن بالا خودشون نفع ببرن با دلار 700 تومنی زمانی خاتمی مقایسه کنید قیمت این ماشینا اینه نه چیز دیگه موفق باشید
در ضمن ماشین این استاد نظر داده خارجی هست

ادامه
مریم شناسه نظر: 263718 2 شهریور 1394 - 9:38

رو تون زیاده و از رو نمیرین این همه هموطن رو جیبشون رو خالی کردین و تو جاده ها کشتینشون! ... غیرت! غیرت هم ندارین!!!!!

ادامه
فرهاد شناسه نظر: 263721 2 شهریور 1394 - 9:46

یه جا دیگه گفته بودند 230 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم از این صنعت نون میخورند.
خوب لامصب تکلیف اونهایی که این نون رو نمی خورند چیه ؟
اصلاٌ میدونی تعداد اونهایی که این نون رو دادند و توی جاده ها مردند چند برابر این نون خورهابود.
جالبه توی کشورهای خارج خودروهای کم مصرف میسازند ولی اینجا پیشرفته ترند و خودروهای بی مصرف میسازند.
باید در این فرغون سازی ها رو گل بگیرند تا درآمد صاحبان این مشاغل و یه عده
مردم عزیز تو رو خدا ، الان وقت انتقامه تا نابودی استکبار کامل "ایران خودکشی" و سایر لگن سازها نذارید کسی ماشین صفر بخره
شاید این شروعی باشه برای پس گرفتن حقمون توی موارد دیگه مثل مسکن و مالیات و اینترنت و یادگرفتن حرکت جمعی

ادامه
م.ه شناسه نظر: 263750 2 شهریور 1394 - 11:43

سلام به همه دوستان
سرانجام پس از اینهمه کشته دادن توی جاده ها و بدبخت شدن میلیون ها نفر ، مردم به این نتیجه رسیدن که باید یه کاری بکنن.
حرکته خوبی هستش و امیدوارم که ادامه پیذا کنه سیصد چهارصذ هزار نفر بیکار بشن خیلی بهتره تا سه چهارمیلیون نفر دیگه هم به جمع کشته شده های این ماشینا اضافه بشه.
مردم باید یاد بگیرن که نباید فقط اتحاد در مقابل کشورهایی مثل اسرائیل و... داشته باشند بلکه باید برای گرفتن حق خودشون در داخل کشور هم متحد بشن بر علیه این جور شرکتها و آدمها.
به نظر من باید هیئت مدیره ایران خودرو و سایپا از زمان بعد از انقلاب تا الان رو جمع کنن و همه رو اعدام کنن البته نه با طناب دار بلکه اونها رو با خونوادهاشون بریزن توی همین ماشینا و با تریلی از روشون رد بشن تا بفهمن که مرگ با این خودرو های داغون چه لذتی داره.بچه های خودشون فراری و لامبورگینی و انواع خود روهای گران قیمت رو سوار میشن تا بهشون هیچ آسیبی نرسه اونوقت این ملت که اینها با پول همین ملت زندگی های آنچنانی برای خودشون جمع کردن باید توی جاده ها با این طرز فجیع بمیرن و صد ها هزار خونواده بدبخت بشن.درود بر شما مردم که بلاخره تصمیم گرفتید یه راه درست برای اعتراض انتخاب کنید.درووووووووووووووووووووووووووووووووذ

ادامه
مسعود شناسه نظر: 263773 2 شهریور 1394 - 13:27

جناب آقا
شرکتهای خودروسازی وقتی باید به فکر مردم میبودند، فقط فکر جیب خودشان را کردند. این را هرکسی که خودرو داخلی خریده‌، با پوست و گوشت خودش حس کرده. حالا زمان آن رسیده که خودروسازان داخلی، طعم «نه» مردم را حس کنند.
ضمناً تحریم خرید خودرو داخلی به این معنا نیست که مردم لزوماً خودرو چینی یا کره ای میخرند. مردم فعلا هیچ خودرو صفری نمیخرند تا وضعیت مشخص شود.

ادامه
تحریم خودرو بی کیفیت شناسه نظر: 263785 2 شهریور 1394 - 14:19

مهم اینه به ضرر تولید کننده خودرو های بی کیفیت داخلیه .این همه با به جان و جیب مردم ضرر زدن حالا خودشون باید ضرر بدن

ادامه
مجتبی شناسه نظر: 263792 2 شهریور 1394 - 14:53

این بیسواد که خودش را به دانشگاه چسبونده اینقدر احمقه که نمیدونه وارد کنندگان خودرو هم ،همین به اصطلاح خودروسازها هستن و نه کس دیگه ای!!!

این مقاله کاملن جانبدارانه نوشته شده و احتمالن پول هنگفتی هم این بیسواد به جیب زده!

ادامه
من منم شناسه نظر: 263799 2 شهریور 1394 - 16:18

به نقل از یک هموطن:
--------------------

هموطنان عزیزسلام

لطفا برگه ای که خودروساز با عنوان:

“سند و فاکتور فروش خودرو”
به شما داده است را ببینید

به عنوان مثال پژو ۴۰۵ که در تاریخ ۱۴ تیر ۹۳ توسط ایران خودرو به مشتری فروخته شده در ذیل سند و فاکتور فروش آن نوشته اند:

خالص بهای کارخانه:

۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷ ریال

عوارض شهرداری:

۶،۰۳۱،۰۵۲ ریال

مالیات برارزش افزوده:

۱۱،۸۳۸،۷۳۲ ریال

بیمه شخص ثالث:

۹،۵۶۷،۶۷۵ ریال

مبلغ ثابت شماره گذاری:

۴۰۰،۰۰۰ ریال

مالیات شماره گذاری:

۶،۷۰۱،۱۶۹ ریال

هزینه پست:

۸۹،۱۷۶ ریال

تخفیف برای رندکردن۱۰۱ریال

جمع کل خالص پرداختی:

۲۵۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال

هموطن فهیم وعزیز

لطفا به مبلغ مالیات برارزش افزوده توجه کنید:

۱۱،۸۳۸،۷۳۲ریال

طبق تعریف وزارت امور اقتصادی و دارایی:

“مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که با نرخ قانونی به آن بخش از قیمت کالا و خدمات که تفاضل قیمت فروش و قیمت تمام شده است یعنی “سود” است تعلق میگیرد”

پس:
۱- طبق اصول حسابداری:

“ارزش افزوده = سود”

۲- طبق مصوبه مجلس محترم نرخ مالیات بر ارزش افزوده درسال ۹۳ برابر با ۸ % می باشد.

لطفا محاسبه کنید:

۸ % چه عددی میشود ۱۱،۸۳۸،۷۳۲ ریال؟ (یعنی ارزش افزوده ای که در فاکتور است)
۱۱،۸۳۸،۷۳۲ * ۱۰۰ = ۸ * X
X = 147,948,150

با یک تناسب ساده که محاسبه کنیم آن عدد ۱۴۷,۹۸۴,۱۵۰ ریال میشود

و در واقع مبلغ ۱۴۷،۹۸۴،۱۵۰ ریال همان “ارزش افزوده یا سود” یکدستگاه پژو ۴۰۵ است که در فاکتور، مالیات برارزش افزوده آن را ۱۱،۸۳۸،۷۳۲ ریال درج کرده اند.
پس تا اینجا داریم :

۱۴۷،۹۴۸،۱۵۰ ریال = سود

و اگر مبلغ ارزش افزوده “سود” یعنی ۱۴۷،۹۸۴،۱۵۰ ریال را از خالص بهای کارخانه مندرج در فاکتور ،یعنی
۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷ ریال کسر کنیم قیمت تمام شده یکدستگاه پژو ۴۰۵ فروخته شده است.
یعنی
بهای تمام شده = سود – بهای کارخانه
پس :

۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷
۱۴۷،۹۴۸،۱۵۰ –
۷۵،۳۸۸،۱۴۷ =

پس نهایتا داریم :

⛔️۷۵،۳۸۸،۱۴۷ ریال = بهای تمام شده پژو ۴۰۵⛔️

دقت کنید قیمت تمام شده یکدستگاه پژو ۴۰۵ برای خودروساز، بر اساس اطلاعاتی که خودشان در فاکتور فروش درج کرده اند ۷۵،۳۸۸،۱۴۷ ریال است که آنها آن را ۲۵۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال میفروشند!!!

⬅️ کدام قانون به مالکان ایران خودرو اجازه داده کالایی را که هزینه واقعی تولیدآن ۷۵،۳۸۸،۱۴۷ ریال است با سیاه نمایی اقتصادی در کشور به قیمت تمام شده ۲۲۳،۳۷۲،۲۹۷ ریال یعنی با نرخ سود بیش از ۱۹۶ % به مشتری میفروشن
[۸/۸،‏ ۱۸:۱۳] +۹۸ ۹۱۲ ۴۴۳ ۳۳۲۴ : مدیر عامل شرکت ایران خودرو روز چهارشنبه مورخ ۱۴ مرداد ۹۴ جلسه ای فوق العاده با نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت و شورای عالی فضای مجازی برگزار کرد.
تقاضای مدیر عامل ایران خودرو جلوگیری و مقابله با پیام ها و شکل گیری اتحاد ضد منافع شرکت ایران خودرو بوده است. مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرده در صورتی که روند کاهش خرید اتومبیل ادامه پیدا کند قادر به پرداخت سهم دولت که به رقم فروش هر اتومبیل اضافه می کند را ندارد و چاره ای به جز کاهش جدی نرخ تولیدات ایران خودرو را ندارد و یا مجبور به تعطیل کردن خطوط تولید خودرو است.

ادامه
پوریا شناسه نظر: 263800 2 شهریور 1394 - 16:23

با سلام به مردم عزیز کشورم ایران جاوید
دلیل اصلی اینکه خودروسازان ایرانی لازم نمیبینند که خودرو ارزون بشه اینه که بی نظمی حاکم بر روند مدیریت اونا هست. این بی نظمی بهشون اجازه میده که به عنوان مثال ماهی ۴۷۰۰۰۰۰۰ تومان حقوق یک مدیر ایران خودرویی باشه. به نظر شما چرا ایران خودرو همبن کارشناسا و متخصصای خودروی الانی رو که توی نمایندگی ها کار میکنن برای مونتاژ ماشینای با کیفیت و بروزتر آموزش نمیده؟ بدون اخراج حتی یک نفر از کارمنداش میتونه با بستن قرارداد با خودروسازای مطرح دنیا خودروهای باکیفیت تحویل بده. یکی از خودروسازای عزیز اعتراض داشت به کمپین نخریدن خودرو که اینکارو نکنید صنعت نوپای خودروسازی کشور از پا در میاد…. اولا که شما خودروساز نیستی شما مونتاژ میکنی اونم غلط. بعدم اینکه به نظر شما ما صنعت خودرو داریم؟؟؟؟؟ شرکت تویوتا اولین بار با مهندسی معکوس اولین خودرو رو تولید کرد بعد شد تویوتا. شما خودروساز مافیایی چرا ته ۲۰۶ رو می کشی عقب یا جلوی سمندو تغییر میدی که مثلا خودروی ملی ساختی؟ ۲۰ ساله که محصولات پژو اومده تو کشور الان پارس با پرشیا جقد فرق کرده؟ دوستان درحال حاضر ۵۵ میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی داریم فقط نخرید نه تنها برای این کمپین خاص بلکه بیاید امتحان کنیم ببینیم چقد تاثیر داره اتحاد ما برای رسیدن به خواسته هامون. خلایق هر چه لایق. خودمون تعیین کنیم که چی سوار بشیم.

ادامه
م ح شناسه نظر: 263801 2 شهریور 1394 - 16:28

تحریم، درسته که به ضرر تعدادی کارگر تموم میشه ولی ملت از این اسباب بازی ها نجات پیدا میکنن

ادامه
ali شناسه نظر: 263805 2 شهریور 1394 - 16:32

ایشالا این خر سازا داخلی تعطیل شن.. ضمنن مگه خودرو های که این اشغال سازا تولید می کنن چینی نیستن ! خودرو سازانی با این همه قدمت خودرو کارخانه های 5 سال چینی مونتاژ میکنه حمایت داره !

ادامه
علی شناسه نظر: 263856 3 شهریور 1394 - 9:39

تحریم خرید همه چیز طلا ودلارو خودرو تا ببینیم حالشون جا میاد برای ادب کردنشون همین کافیست
حدود شش ماه تا برداشتن تحریمهای توافق
حالا ببینید من ورشکستگی خودروسازان ودلالها که در همه زمینه ها فعالیت میکنند وخون این مصرف کننده های بیچاره راتو شیشه میکنند باید ببینم فقط به کمک خود شما مردم ایشاالله.

ادامه
امیر شناسه نظر: 263878 3 شهریور 1394 - 12:3

تو سال 93 ایران خودرو حکومت کرد مردم هم از ترس این که با این سیر سعودی قیمتا شاید اصلا نتونن ماشین بخرن رفتن خریدن حالا هم خیلیا توان خریدشو ندارن اونایی هم که توانشو دارن خودرو خارجی سوار میشن خلاصه این همه تولید ایران خودرو حاصل بی مدیریتی این شرکته چون ایران بیشتر از این ظرفیت نداره

ادامه
بیچاره شناسه نظر: 263888 3 شهریور 1394 - 12:51

تحریم خودرو ساز ایرانی باعث کاهش تصادفات و کاهش مرگ و میر و معلولیت و خلوت شدن بیمارستانها

ادامه
آرین شناسه نظر: 263923 3 شهریور 1394 - 16:40

این زالوهای خودرو ساز باید در این بنگاه های خون آشامی را گل بگیرند ، انشالله اگه مردم به همین روند ادامه بدند اینا برای همیشه گورشون گم میکنند ، این اقای استاد بلانسبت دانشگاه هم معلوم نیست چی بهش میرسه که میاد از این زالوها طرفداری میکنه بهتره این اراجیفو ببره تو همون دانشگاه هایی که کیلویی استاد میگیرند ...

ادامه
ufvhjj شناسه نظر: 263939 3 شهریور 1394 - 18:46

هرکی احتیاج داشته باشه میخره....
5 میلیون پول داری مبخوای ماشین کره ای بخری
پس کسی که 150 پول این ماشینها را داده چی میشه؟

ادامه
حهلوتدر شناسه نظر: 263945 3 شهریور 1394 - 22:11

موافقم.پس اونایی که خونه هم ندارن صبر کنن تا آپارتمان بشه متری 100

ادامه
محمدی شناسه نظر: 264004 4 شهریور 1394 - 15:50

آقای به اصطلاح با سواد و استاد دانشگاه، سوال:
1- خود شما چه ماشینی سوار میشی؟
2- آیا هزینه سوء مدیریت خودروسازان را مردم باید بدهند؟
3- کارخانه هیوندای یک پنجم ایران خودرو است. تولیدکننده ای که آشغال تولید می کند. با جون مردم بازی می کند. سالانه دهها نفر بخاطر عدم ایمن بودن خودرو کشته می شوند. را باید تشویق کرد یا تنبیه؟
4- حلا راستش رو بگو منافعت از این مقاله چیه؟

ادامه
شاکی شناسه نظر: 264016 4 شهریور 1394 - 17:44

با دیدن این کامنت ها واقعا" به ایرانی بودنم افتخار میکنم.
بنظر من نه تنها ایران خورو بلکه بقیه لگن سازها هم باید شامل این تحریم قرار بگیرند.
اقا چقدر بگیم که نمممیییخخخرررییییممممممم....

ادامه
یاشار شناسه نظر: 264027 4 شهریور 1394 - 22:38

دوستان اصلا کی میگه باید بجای آشغالهای اینا ماشین چینی بخریم؟! بهترین ماشین های اروپایی بجای این فرقون ها میان.اصلا نخرین.به خدا الاغ سوار بشیم بهتر از لگن های این مفت خورهاست

ادامه
میثم شناسه نظر: 264056 5 شهریور 1394 - 11:5

باشه میخریم
ولی 20.000000 باید بشه 5.000000

ادامه
حسین شناسه نظر: 264167 7 شهریور 1394 - 15:22

آقای عزیز شما استاد کدام دانشگاهی خودت رابیشتر معرفی کن وخلاف جریان مردم حرکت نکن بگذار زحمات مردم به نتیجه برسد .این مردم خیلی عصبانی هستند.

ادامه
سعید شناسه نظر: 264192 8 شهریور 1394 - 6:42

چرا ایرانی باید خودرو به قیمت سه برابر قیمت صادراتی سوار بشه؟

ادامه
امیر محمود شناسه نظر: 264549 9 شهریور 1394 - 19:14

منم با همه آنهائی که خودروی داخلی بی کیفیت نمی خرند موافقم منم دوست ندارم خودروی چینی بخرم ، ولی مجبور به خرید خودرو شوم خودروی چینی را به خودروی داخلی ترجیع میدهم حداقل میدانم کیفیت آن از تولید داخل بیشتر است آقای مدیرعامل ایران خودرو ، آقای استاد دانشگاه ، بیشتر لوازمات خودرو های داخلی از تولیدات بی کیفیت درجه 2 و3 به بالای چینی نیست شما روی خودرهای شما میبندید
حداقل خودروی چینی میخرم ماشین وارداتی سوارمیشوم لوازمات درجه یک چینی روی خودروی خودشان میبندند . خودروی داخلی داشتم اضافی بود فروختم باور کن هر روز تو تعمیرگاه بودم.

ادامه
ارسال نظر
حداقل 3 کاراکتر وارد نمایید.
ایمیل صحیح نیست.
لطفاً پیوند مرتبط را کامل و با http:// وارد کنید
متن نظر خالی است.

wait...