اخبار و مقالات

آگهی‌ها

کالاها

شرکت‌ها

استیک اسید (Acetic Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

دی اتانول آمین (DEA)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

سدیم کربنات (Sodium Carbonate)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

اسید نیتریک (Nitric Acid)

خریدار: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم 1  ریال  
پیشنهاد فروش

نونیل فنل اتوکسیله (NPE)

فروشنده: :  گلف‌کم ایران - Gulf Chemical

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

فنول (Phenol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

سدیم تری پلی فسفات (Sodium Tripolyphosphate)

فروشنده: :  شیمی کارون

1   پاکت 25 کیلویی تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

نونیل فنل اتوکسیله (NPE)

فروشنده: :  گلف‌کم ایران - Gulf Chemical

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

متانول (Methanol)

فروشنده: :  بامداد پترو پارسان

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید

فنول (Phenol)

فروشنده: :  مهرادکو

1   کیلوگرم تماس بگیرید   
سفارش خرید
گفتگوهای جدید ابتدای فهرست نمایش داده می‌شود.
گفتگو‌ها (26471)
rana rana شناسه نظر: 97795 2 خرداد 1392 - 10:16

واقعا ربع سکه شده ثلث سکه . این گرونفروشی اشکار ه

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 97781 2 خرداد 1392 - 1:24

یکی از مسائلی که در ارتباط با نرخ مسکوکات جلب توجه میکند،‌ حباب قیمتی سکه گرمی، ربع سکه و تا حدی نیم سکه است.

افزایش قیمت مسکوکات و سکه تمام باعث شده که جامعه ایران،‌ که سنت اهدای مسکوکات را دارد، ناگزیر به خرید سکه گرمی،‌ ربع و نیم شود. و این امر حباب قیمتی این طیف مسکوک را به دنبال داشته است.

طی ماههای اخیر حباب قیمتی سکه گرمی بیش از دویست درصد و ربع سکه بیش از صد درصد بوده است. اخیرا این حباب قیمتی به نیم سکه هم سرایت کرده است.

اما مساله قابل توجه در این میان،‌ انفعال بانک مرکزی به عنوان متولی ضرب مسکوکات در کشور نسبت به این مساله است. در حالی که این طیف مسکوک نیاز واقعی جامعه ایران را تشکیل میدهد و مورد هدف سرمایه گذارن نیست، جای تعجب است بانک مرکزی هیچ اقدامی در جهت ضرب این مسکوکات و تامین نیاز بازار نکرده است.

سوال این است که آیا بانک مرکزی این طیف سکه را ضرب نمیکند؟ اگر نه، چرا؟! و اگر آری، باید پرسید که با توقف حراج بانک کارگشایی، این طیف مسکوکات از چه کانالی و با چه قیمتی به بازار تزریق میشود؟ و مابه تقاوت قیمت حبابی آن با قیمت واقعی نصیب چه کسی میشود؟ آیا بانک مرکزی در خود از این حباب بهره میبرد و یا اینکه نصیب واسطه های رابطه دار میشود؟

به احتمال زیاد پیش فروش سال گذشته سکه تمام که با شعار شکستن حباب سکه و حمایت از مصرف کننده! صورت گرفت، باعث شده که ضرابخانه بانک مرکزی عمده امکانات خود را بر روی ضرب سکه تمام متمرکز کند و به این ترتیب، از ضرب کافی سکه های با وزن کمتر بازمانده است. اما اگر چنین است چرا بانک مرکزی بعد از اتمام تعهد تحویل سکه های ثبت نامی،‌ نسبت به تامین کافی این مسکوکات اقدام نکرده است؟

به هر ترتیب،‌ این بی توجهی بانک مرکزی،‌ نکته ای است که رسانه ها باید به طرح ان بپردازند و بانک مرکزی را ملزم به اقدام عملی در این راستا نمایند.

از متولیان ارانیکو هم در خواست طرح این مساله و پیگیری آن را دارم.

ادامه
بی نام شناسه نظر: 97780 2 خرداد 1392 - 1:18

فردا برگشت شروع میشود.تا زمانی که سکه 1380 را رد نکرده روند همچنان نزولی خواهد بود .تکنیکال میگوید اهداف پایینتری بزودی لمس میشوند.شاید خبری در راه است....

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 97778 2 خرداد 1392 - 0:47

از متولیان سایت ارانیکو این درخواست را دارم که در ارشیو قیمت مسکوکات، امکان دسترسی به آرشیو بیش از یک سال را هم فراهم کنند. با سپاس.

ادامه
پارس منش شناسه نظر: 97776 2 خرداد 1392 - 0:26

جناب مهدی ایرانی
عرض بنده این نبود که راه جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی،‌ نخریدن دلار است. ولی انرا عاملی برای افزایش حباب گونه قیمت دلار می دانم. یعنی نرخ رشد قیمت دلار بیش از نرخ رشد واقعی ان خواهد بود که عواقب خوبی به همراه ندارد.
-------
جناب mahdi3
بنده قبلا هم گفتم زمانی که بازار بشدت دستکاری می گردد تحلیل تکنیکال مید ترم بیشتر شبیه یک دام می باشد. تجربه شخصی بنده در این بازارها استفاده از تحلیل تکنیکال شرت ترم برای خرید و فروش انلاین مانند فارکس و لانگ ترم بصورت معامله واقعی... به دوستانی که در فارکس فعال هستند پیشنهاد می کنم کمی هم به XAUUSD نظر داشته باشند در این مدت ۱ ماه اخیر خیلی منظم تغییر می کند. خود بنده از ۹ معامله ۸ معالمه را با سود بسته ام که واقعا برای خود بنده تعجب اور است. در ضمن خدمت شما عرض که طبق تحلیل الیوت طلا و نقره هم اکنون در پایان موج چهارم می باشند. زیرا موج اول(۱۹۹۹) و دوم از نظر زمانی و قیمتی متناسب با موج سوم و چهارم هستند. قرار نیست مقاومت ۱۵۵۰ شکسته شود که شما پیشنهاد خرید بدهید. در این صورت ۳۰۰۰ دلار نسبت به اکنون گرانتر خرید خواهند کرد. مطلب دیگر اینکه هیچگاه در معاملات به خبرهایی که مخاطب عام دارند توجه نکنید. قانون معامله می گوید که اکثریت در اشتباه هستند...

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 97770 1 خرداد 1392 - 22:53

جناب جاوید نادری عزیز،

فرمایش شما صحیح است و بنده به اشتباه، کاهش ارزش پول را "تضعیف پایه پولی" عنوان کرده ام. ضمن تشکر از شما، از دوستان پوزش میطلبم و اصلاح میکنم که منظور "تضعیف ارزش برابری ریال" بود.

ادامه
javaher شناسه نظر: 97769 1 خرداد 1392 - 22:3

امشب آخر وقت هر اونس طلا 22 دلار افت قیمت داشته
به 1373 رسید

ادامه
دادا شناسه نظر: 97757 1 خرداد 1392 - 19:41

ه گزارش شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر به نقل از بیزینس ویک، شش دلیل برای آغاز صعود مجدد قیمت طلا وجود دارند که به این ترتیبند: 1- بررسی دوره‌های مشابه افت قیمت نشان می دهد که بازار از نظر درصد، رشد یکباره و قوی داشته است. 2- طبق تحلیل فصلی، فلزات گرانبها معمولا در اواخر بهار صعود قیمت دارند و بررسی 12 سال گذشته نیز نشان می دهد که بهار همواره یک نقطه تحول بوده است. 3- اوج فروش قبلا اتفاق افتاده و رکورد اندک اخیر، سقوط کاذب است. 4- تاریخ نشان می دهد که روند نزولی دوره ای در حال به پایان رسیدن است. 5- با بهبود قیمت طلا از رکورد اندک 1320 دلار، احتمال بالایی برای کاهش قابل توجه فروش استقراضی وجود دارد.

ادامه
javid naderi شناسه نظر: 97755 1 خرداد 1392 - 19:28

جناب مهدی ایرانی عزیز

با تشکر از شما و قلم شیوایتان که به شخصه از نوشتهای شما بخصوص داستانهای کوتاهتان لذت میبرم میخواستم نکته ای را عنوان کنم.

مطالب شما به صورت کلی درست است اما قسمت اخر ان با عرض پوزش درست نیست.

منظور شما از پایه پولی ضعیف میشود چیست؟

شما به درستی عنوان که شرایط تورمی است و درست هم هست اما پس چطور پایه پولی ضعیف میشود؟

پایه پولی یا "H "یک نرح بین اسکناس و مسکوک و داراییهای بانک مرکزی هست و در واقع خالص داراییها و بدهی های بانک مرکزی هست و دارای دو رویکرد عمده است:

1- رویکرد بدهی
2- رویکرد دارایی

ما در اقتصاد ضریبی داریم بنام ضریب فزاینده پولی که در واقع ضریب خلق پول در اقتصاد است و حاصلضرب ان در پایه پولی میشود نقدینگی که خود نقدینگی هم شامل پول و شبه پول است.

پس در شرایطی کنونی پایه پولی افزایش میابد که در واقع ابتدا پایه پولی افزایش داشته است که منجر به افزایش نقدینگی و تورم شده و چون در مقابل تولید پول و افزایش پایه پولی, کالا و خدمات تولید نشده, در نتیجه بر طبق فرمول فیشر متغیر قیمت باید افزایش یابد تا 2 طرف به تعادل برسد.


بنده کاملا با شما موافقم که این دور تَسَلسُلِ افزایش نقدینگی و و عدم تولید کالا و خدمات که دلیل عمده ان ابتدا نداشتن انظباط مالی دولت و دیگری مشکل ما با جامعه جهانی بخاطر موضوعات هسته ای است, کشور را در اینده بسیار نزدیک متاسفانه دچار ورشکستگی شدید و بیکاری عظیم خواهد کرد و چون قیمتهای تولید کنندگان بسیار بیشتر از مطلوبیت قیمت خریداران است, درنتیجه انها نمیتوانند با قیمتی کمتر تولید کنند و خریدارن هم نمیتوانند با ان قیمت ها خریداری کنند......نتیجه: ورشکستگی بنگاه های تولیدی و فروپاشی اقتصادی است.

البته من هم با شما کاملا موافقم که یگانه راه حل مشکل فعلی بیشتر خارجی است تا داخلی و ان اغاز تعامل با جهان است و لاغیر.

با تشکر.

ادامه
حجت شریف فام شناسه نظر: 97753 1 خرداد 1392 - 19:16

ساعت 17:15
انس ریخت پایین
فکر کنم سخنان آفای .... سازنده بوده

ادامه
حجت شریف فام شناسه نظر: 97747 1 خرداد 1392 - 18:43

ساعت 18:42
فعلا طلا داره میره بالا

ادامه
داریوش شناسه نظر: 97744 1 خرداد 1392 - 18:17

دلار را در دو هفته آینده سعی میکنند بیارند پائین تا برسیم به نزدیک مرز 200/3 تومان ،بالاخره انتخابات داریم

ادامه
majid شناسه نظر: 97739 1 خرداد 1392 - 18:0

سلام به نظر شما چرابااین که بانک مرکزی شروع به دادن سکه کرده سکه به این سرعت بالامیره شاید به امید اینکه سکه بالا بره نفروشن وازدولت پول هاشون رامطالبه نکنن

ادامه
امیر حسین دلوی اصفهانی شناسه نظر: 97731 1 خرداد 1392 - 17:37

1396
1318000

ادامه
امیر حسین دلوی اصفهانی شناسه نظر: 97729 1 خرداد 1392 - 17:15

1317000
3580

ادامه
R B شناسه نظر: 97727 1 خرداد 1392 - 17:8

دادا یه چی به من میگه این تو بمیری از اون بیداش نیست و این دفه فردا پس فردا دلار 3500 بر نمی گرده که هیچ بالاترم می ره

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 97714 1 خرداد 1392 - 16:45

به چند مثال زیر توجه کنید:

1- مجادلات مفصلی اخیرا بر سر قیمت خودرو مطرح بوده. مساله این است که هزینه تمام شده خودرو، انهم در شرایطی که کارگر قطعه ساز حقوقش ماهیانه از چهارصد هزار تومان تجاوز نمیکند، به حدی است که از قدرت خرید جامعه خارج است. وقتی جامعه از قدرت خرید برخوردار نیست، خودروساز ورشکست میشود،‌ و طبعا بخش از نیروی فعال جامعه بیکار میشوند.

2- با کاهش قدرت خرید،‌ مصرف لبنیات کاهش پیدا کرده، کاهش مصرف و نیز افزایش هزینه های تولید لبنیات،‌ قیمت را به ناگزیر افزایش داده،‌ و این افزایش قیمت مجددا مصرف را کاهش میدهد. این در شرایطی است که مصرف لبنیات در کشور ما در زمان اوج خود،‌ از استانداردهای جهانی تغذیه به مراتب کمتر بوده است.

3- شاید برای شما سوال باشد که چرا میوه نیسبت به سایر اقلام رشد قیمتی نداشتند؟ دلیل آن افزایش تولید نیست. دلیل اصلی آن است که میوه از سبد مصرفی خیلی از خانوارهای ایرانی خارج شده. کاهش مصرف میوه، باغدار ایرانی را بیکار خواهد کرد، بیکاری باغدار میوه را گران خواهد کرد،‌ گرانی میوه مصرف را بیشتر کاهش خواهد داد!

در چنین شرایطی که اراده ای برای بازکردن گره مشکلات از سر اصلی آن وجود ندارد،‌ دولت ناچار است برای جلوگیری از توقف تولید و افزایش بیکاری و مهمتر از همه تامین حداقل سطح زندگی انسانی برای مردم، به هر ترتیب نقدینگی را به سطوح جامعه تزریق کند، این نقدینگی قاعدتا از محل درامدها باید صورت گیرد و وقتی درامدی نیست،‌ لاجرم با چاپ پول و اعتبار انجام خواهد گرفت. چاپ پول و خلق اعتبار بی پشتوانه،‌ تورم را به همراه خواهد داشت،‌ و این تورم هر روز هزینه بیشتری را برای تامین قدرت خرید مردم به دولت تحمیل خواهند کرد.

در چنین فضایی است که پایه پولی کشور، به صورتی نمایی ضعیف میشود. چون در این فضا اگر نرخ ارز هر روز افزایش نیابد،‌ کل ذخایر و درامدهای ارزی توسط نقدینگی سرگردان بلعیده خواهند شد و البته همزمان با افزایش قیمت ارز،‌ خریداران نیز هر روز حاضرند پول بیشتری بایت آن بپردازند.

... اگر میشد سیاست را از اقتصاد مستقل دانست،‌ شاید میشد این پیشنهاد را داد که حداقل تولیت اقتصاد کشور به نخبگان و متخصصان سپرده شود.

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 97704 1 خرداد 1392 - 16:19

بر خلاف تصور عموم،‌ اقتصاد ایران دچار زیادی نقدینگی نیست. در حقیقت اقتصاد ایران اگر به سمت توازن پیش برود با مشکل کمبود نقدینگی روبروست. آنچه به اشتباه مشکل زیادی نقدینگی خوانده میشود،‌ در حقیقت "انباشت نقدینگی کم" در گوشه ای از اقتصاد و سرگردانی ان است. به عبارت دیگر، نسبت به هر سالی که مبنا گرفته شود،‌ نقدینگی به اندازه مجموع تورم رشد نداشته است.

نقدینگی از تولید خارج شده و به دلیل اینکه دولت قادر به توزیع اصولی نقدینگی بین اقشار مختلف نبوده،‌ در دست معدود شخصیت حقیقی و حقوقی انباشت شده است. صاحبان این نقدینگی انباشت شده، میلی به سرمایه گذاری در تولید ندارند و عمده سرمایه خود که عمدتا به دلیل خلاء های قانونی و فعالیتهای غیرقانونی حاصل شده، در زمینه هایی مانند واردات، دلالی های کلان و فعالیتهایی نظیر ساختمان سازی بکار گرفته اند. طبعا، وقتی تقریبا تمام نقدینگی در اختیار چنین اقشاری باشد، انتظار نباید داشت که سرمایه گذاری هایی در راستای منافع ملی از سوی انها صورت گیرد.

به دلیل ضعف سیستم شناسایی درامد ها و اخذ مالیات متناسب از آنها، ساز و کاری در اقتصاد ایران برای ایجاد چرخه پول بین اقشار پردرآمد و نیروهای کاری موثر جامعه وجود ندارد. لذا دولت مجبور است از روشهای غیراصولی جایگزین برای تامین نقدینگی مورد نیاز مردم اقدام نماید. این نقدینگی پس از مدتی مجددا توسط سیاهچاله سرمایه داران کلان اقتصاد ایران بلعیده خواهد شد. و این سیکل معیوب هر روز و هر روز فشار بیشتری را به دولت و مردم وارد خواهد کرد و اقتصاد را نامتوازن تر خواهد کرد.

نتیجه چنین رویه ناگزیری، تورم روز افزون، وابسته شدن اقشار جامعه به کمکهای دولتی و یارانه و کوپن،‌ افزایش بیکاری، کاهش سطح رفاه، کاهش ارزش ریال و ... خواهد بود.

در ارتباط با نرخ ارز، تورم به حدی رشد خواهد داشت که نرخهای این روزها به خاطرات خواهند پیوست. حتی بدون در نظر گرفتن تحریمها، میتوان گفت که اقتصاد ایران آنقدر ساختار و قوانین ناقص و ناکارامد دارد و چنان به رانت و انحصار دچار است که کاهش ارزش پایه پولی امری محرز است.

فشار تحریمها هم نمود نقص ساختار اقتصاد ایران را بیشتر خواهد کرد و البته آنرا تشدید میکند.

در کل، اقتصاد ایران،‌ در صورت عدم گشایش فضای سیاسی داخل کشور،‌ رو به فروپاشی است. در این مسیر، متولیان اقتصاد جهت به تاخیر انداختن فروپاشی،‌ مجبور به اتخاذ تصمیمات امنیتی و دستوری خواهند شد که البته اینها نیز مانعی در برابر اضمحلال اقتصاد ایران نخواهد بود که آنرا تسریع نیز خواهد کرد.

ادامه
بی نام شناسه نظر: 97689 1 خرداد 1392 - 15:37

سقف سکه 1300 .دلار 3580..یک پله اشتباه شد.

ادامه
رامین راد شناسه نظر: 97686 1 خرداد 1392 - 15:32

آقایون... تورو خدا یکی بگه دلار چنده؟

ادامه
mahdi3 شناسه نظر: 97659 1 خرداد 1392 - 14:56

جناب پارس منش توی این بازار داخلی که دولت هر موقع می خواد دلارو و به طبع آن طلا رو بالا یا پایین میبره پیشنهاد خرید به دوستان اصلاً درست نیست( چندی قبل دلار تا مرز 4000 رسید به یکباره بعد از اشباع خریداران تا 2650 طی 2-3 ماه پایین اومد) و همچنین طلا که مافیای بزرگ جهانی و داخلی پشتشه فراموش که نکردین یک ماه پیش طلای جهانی 1700 بود اما به یکباره 300-400 دلار افت کرد، منظور من اینه که توصیه به دوستان علی الخصوص تازه کارها عواقب داره کاش بتونیم تحلیل بذاریم هر کس دوست داشت با توجه به اخبار سیاسی داخلی و خارجی و تحلیل خودش اقدام به خرید کنه . شما خودت بهتر می دونی که امشب سخنان رییس بانک مرکزی امریکا ساعت 18:30 می تونه طلای جهانی رو 50 دلار بالا یا پایین ببره ولی در کل روند طلای جهانی نزولیه و نوسان گیران حرفه ای می تونن استفاده کنن هنوزم وارد کانال صعودی نشدیم که بگیم در میان مدت یا طولانی مدت خریدش بی ضرر می تونه باشه به نظر من طلای جهانی باید با قدرت مقاومت 1450 رو رد کنه تا وارد کانال صعودی بشه پس دوستان با مطالعه و تحلیل خودشون خرید کنن و مراقب سرمایه اندک خود باشن چون همه مثل هم هستیم در درجه اول حفظ سرمایه و ارزش و بعد سود برامون مهمه. موفق باشید

ادامه
مهدی ایرانی شناسه نظر: 97643 1 خرداد 1392 - 14:38

دوستان سایت یا وبلاگی هست که بحث ها رو بتونیم اونجا مطرح کنیم؟ اگر هست آدرسش رو لطفا به من بدهید.

ارانیکو گویا خیلی محدودیت داره در درج مطالب.

ادامه
حسین محققی شناسه نظر: 97630 1 خرداد 1392 - 14:16

من بیچاره تا اومدم یه ترید بزنم دلار و طلا جفتی زدن بالا!!!
اینم از قسمت بنده!

ادامه
اسماعیل شناسه نظر: 97623 1 خرداد 1392 - 13:59

دوستان جو حاکم بر بازار ارز بسیار بهاریست!
هرلحظه امکان تغییر غیر منتظره میرود!

ادامه
مسعود حسینی شناسه نظر: 97621 1 خرداد 1392 - 13:56

ضرب المثلهای ایرانی اکثرا حاصل قرنها تجربه نیاکان ما هستند. در مورد تصمیم گیری ترید خودتان مواظب باشید" با یه مویز گرمیتان و با یک قوره سردیتان نکند"

ادامه
نتایج2601تا2625از26471مورد

کاربر گرامی

برای شرکت در گفتگوها، شما باید ابتدا در سایت عضو شوید. برای عضویت می‌توانید از این صفحه اقدام نمایید.

در صورتی که قبلاً عضو شده‌اید، از اینجا، وارد شوید.